strop terriva
n***@op.pl
2006-06-02 00:22:36 UTC
Post by R6
ekipa konczy ukladanie stropu /terriva/ bardzo szybko im to poszlo
powiem
Post by R6
szczerze ze zaskoczyli mnie i nie zdarzylem sie merytorycznie
przygotowac
Post by R6
do
tego etapu:) w piatek ma byc wylewany beton na strop...
prosze o wskazowki na co zwrocic uwage:) ? jakie mogli popelnic bledy?
jutro bede na budowie z moim kierownikiem i chcialbym zrobic mu test:))
dlatego wszelkie sugestie nt terrivy mile widziane:))
Może wrzuć parę zdjęć, to zawsze będzie się do czego przyczepić ;)
pozdrawiam
niestety padly mi baterie w aparacie i kliknalem tylko pare zdjec reszte
dostukam jutro...
nad garazem jeszcze belki leza na ceglach i czekaja na podniesienie bo nie
dowiezli belek drewnianych
mam pyt o belke rozdzielajaca i o belke spinajaca /ma byc podobno dozbrojona
belka ktora juz istnieje/
jedna z belek bedzie szla poprzez komin troche to dziwne?
czekam na wiecej sugestii:)
pozdro:)
http://www.dune.internetdsl.pl/
Dołożę swoje trzy grosze patrząc na zdjęcia.
1) Gdzie żebra rozdzielcze?
2) Jak włożono zbrojenie pod belki terva gdy jest już pełny strop
(wieńce nie powinny być niższe niż wysokość stropu?
3) Co z ujemną strzałką ugięcia w przypadku, gdy są już ułożone gary na
całej długości belek?
I jeszcze jedno. Z pierwszych zdjęć wynika, że fundamenty zostały zalane
bezpośrednio na ziemi (Proponuję zajrzeć na moją stronę:
www.normalnykierownik.pl podstrona: najczęstsze błędy popełniane na budowie).
Pozdrawiam.
R6
2006-06-02 07:39:03 UTC
Do³o¿ê swoje trzy grosze patrz±c na zdjêcia.
1) Gdzie ¿ebra rozdzielcze?
rostaw scian w garazu to 3,5 m wiec nie potrzeba zebra rozdzielczego,
natomiast w czesci nad pokojami belki maja prawie 9m i tu bedzie 1 zebro -
majster chce zrobic je w miejscu polaczenia belek tzn nad ta gruba krokwia
podpierajaca strop /link to rzutu parteru
http://www.studioatrium.pl/projekt-domu-GL-181,199,61,parter.html / zebro to
bedzie mialo grubosc ok 10 cm
2) Jak w³o¿ono zbrojenie pod belki terriva gdy jest ju¿ pe³ny strop
(wieñce nie powinny byæ ni¿sze ni¿ wysoko¶æ stropu?
nie bardzo rozumie pyt:)
wieniec to 4 druty fi12 wkolo scian - same belki stropu sa /beda/
podniesione nad cegly scian na ok 8 -10 cm /tak jak pisalem wysokosc scian
musi byc min 2,7m na gotowo teraz jest 2,82 do chudziaka / wiec chyba nie
bedzie problemu z ich wlozeniem? dzis zapytam i dorobie zdjecia:)
wysokosc samych wiencow realnie bedzie wyzsza niz grubosc stropu o te 8-10
cm wlasnie na podniesienie wysokosci pokoi na dole czy to blad?
3) Co z ujemn± strza³k± ugiêcia w przypadku, gdy s± ju¿ u³o¿one gary na
ca³ej d³ugo¶ci belek?
w czasie ukladania z pozomica mierzyli dlugosc stempli, fachowcy tak
stemplowali zeby byl o ok 1 cm podniesiony srodek stropu - wlasnie ta
krokiew nad ktora bedzie zebro rozdzielcze /dotyczy to tylko czesci nad
pokojami/ uzywali regulowanych stempli pod ktore potem wsuwali zwykle
drewniane
I jeszcze jedno. Z pierwszych zdjêæ wynika, ¿e fundamenty zosta³y zalane
www.normalnykierownik.pl podstrona: najczêstsze b³êdy pope³niane na
budowie).

u mnie grunt pod fundamenty jest twardy gliniasto-ilowy nie przepuszcza wody
dopiero nizej jest piasek /dlatego tak rowne wyszly wykopy pod lawy/ przed
samym zlaaniem popadal deszcz i dobrze jeszcze nasaczyl grunt dodatkowo
zamiast B15 zalalem B20 po 3 dniach po zalaniu byl test:) - tzn poprzez
fundamenty parokrotnie /rozladowano ok 2400 bloczkow fundamentowych/
wjezdzala ciezarowka zaladowana 8 paletami bloczkow nawet nie wyszczerbily
sie rogi law fundamentowych nie mowiac o jakis peknieciach samych law:)

- co sadzi Pan ze belki ida przez srodek kominow i beda potem obudowane
ceglami ? komin ma szer 65 cm wiec nie da sie go minac z belkami

PS. nie wiem czy Pan czytal inne moje posty ale niestety musialem rozstac
sie ekipa ktora zaczynala budowe /zrobili tylko lawy i sciany fundamentowe,
od zasypanie fundamentow dzialala juz nowa ekipa/ a tak ich zachwalalem w
rozmowie z Panem :))

pozdro:)
n***@op.pl
2006-06-02 08:38:11 UTC
Post by R6
[...]
CHYBA 6m a niee 9 !?!?
A na połączeniu belek (nad ścianami nośnymi, w części podporowej belek ZAWSZE!!
daje sie wieniec). Wszystkie sciany nośmne powinny miec wieńce (wyjątki musza
byś wyszczegolnione w projekcie - bardzo, bardzo żadko).
A żebro rozdzielcze jest nie po to by przenosiło obciącenie dodatkowe lecz by
nie "klawiszował" strop.
Jak poda mi Pan adres poczty to wysle zdjęcie ominiecia komina przez belki. Ja
to wiedzialem, ale za chiny nie chcialbym rysować, ale znalazłem gotowca.
2) Jak włożono zbrojenie pod belki terriva gdy jest już pełny strop
R6
2006-06-02 09:08:13 UTC
Post by n***@op.pl
Post by R6
[...]
A na po³±czeniu belek (nad ¶cianami no¶nymi, w czê¶ci podporowej belek
ZAWSZE!!
Post by n***@op.pl
daje sie wieniec). Wszystkie sciany no¶mne powinny miec wieñce (wyj±tki
musza
Post by n***@op.pl
by¶ wyszczegolnione w projekcie - bardzo, bardzo ¿adko).
A ¿ebro rozdzielcze jest nie po to by przenosi³o obci±cenie dodatkowe lecz
by
Post by n***@op.pl
nie "klawiszowa³" strop.
hmm 9 m to rozstaw scian, mniej wiecej w srodku jest podciag /stoi na
scianie przy schodach potem nad dzialowka kibelka az do rogu wykuszu/ na nim
lacza sie belki stropu chyba wlasnie pomylilem pojecie belki rozdzielczej z
naciagiem:)
szerokosc naciagu to ok 10 cm /dzis dokladnie pomierze /
pozdro:)
R6
2006-06-02 09:09:36 UTC
Post by n***@op.pl
A ¿ebro rozdzielcze jest nie po to by przenosi³o obci±cenie dodatkowe lecz
by
Post by n***@op.pl
nie "klawiszowa³" strop.
co ile metrow kladzie sie belke rozdzielcza?
pozdro:)
II Artur II
2006-06-02 09:15:05 UTC
Post by n***@op.pl
Dołożę swoje trzy grosze patrząc na zdjęcia.
1) Gdzie żebra rozdzielcze?
No wlasnie, nad garazem powinno byc jedno zebro, to tak co widac.
Post by n***@op.pl
2) Jak włożono zbrojenie pod belki terva gdy jest już pełny strop
(wieńce nie powinny być niższe niż wysokość stropu?
I dlaczego na przedostatnim zdjeciu opiera sie Teriva bezposrednio na
pustakach
Post by n***@op.pl
3) Co z ujemną strzałką ugięcia w przypadku, gdy są już ułożone gary na
całej długości belek?
A ja robilem strzalke juz po ulozeniu czesci pustakow. Poprostu windowalismy
strop do gory poprzez krecenie podporami. Rozciagnalem sobie sznurek i
krecilem tak zeby przy scianach bylo plasko a na samym srodku z 0,5 cm do
gory i stopniowo w kierunku scian coraz mniejsze. Najgorsze ze nic nie
siadlo (przy rozpietosci 6,6 m) no ale jeszcze maja przyjsc wylewki i moze
siadzie. Myslisz ze tak sie stanie?
Artur W.
R6
2006-06-02 09:23:29 UTC
Post by II Artur II
Do³o¿ê swoje trzy grosze patrz±c na zdjêcia.
1) Gdzie ¿ebra rozdzielcze?
No wlasnie, nad garazem powinno byc jedno zebro, to tak co widac.
hmm jakie sa graniczne odleglosci dla zeber rozdzielczych?
pozdro:)
II Artur II
2006-06-02 09:24:13 UTC
Post by R6
rostaw scian w garazu to 3,5 m wiec nie potrzeba zebra rozdzielczego,
natomiast w czesci nad pokojami belki maja prawie 9m i tu bedzie 1 zebro -
Ja mialem na 3 m zaprojektowane jedno zebro a na 6,6 m dwa. Dlatego dziwi
mnie ze na 9 m jest tylko jedno. Mam widocznie inny rodzaj stropu niz Ty. Ja
mam Terive I a Ty cos innego.
Artur W.
II Artur II
2006-06-02 09:33:42 UTC
Post by R6
hmm jakie sa graniczne odleglosci dla zeber rozdzielczych?
pozdro:)
W Terivie I powinno sie dawac jedno zebro powyzej 4,2 m rozpietosci. Nie
wiem dlaczego mam zaprojektowane juz przy 3 m.
Artur W.
II Artur II
2006-06-02 09:36:06 UTC
Post by R6
hmm jakie sa graniczne odleglosci dla zeber rozdzielczych?
pozdro:)
Podaj R6 jaki masz dokladnie strop, jaka to jest Teriva?
Artur W.
< Poprzednia strona
Strona 2 z 2