Cegły na ścianie
maciek
2006-09-18 17:32:00 UTC
Witam,
Chciałbym sobie zrobić w pokoju nietypowy wystrój polegający na
zbudowaniu na ścianie ceglanego muru. Mur oczywiście będzie przylegał do
ściany ma być zbudowany według wszelkich prawideł sztuki. Ale chciałbym
w tej dodatkowej ścianie zrobić parę okienek, powiedzmy o wymiarze 50 na
50 cm. I teraz mam pytanie czy cegły znajdujące się nad takim okienkiem
będą się trzymać (każda z nich będzie połączona zaprawą z rzeczywistą
ścianą, cegłą ponad i dwiema cegłami po bokach). Z góry dziękuję za rady.
Pozdrawiam, Maciek
Igor Kotlicki
2006-09-18 19:50:40 UTC
Post by maciek
[...]
Jedno pytanie, chcesz miec mur (??? po co ???), czy chcesz, zeby
wygladalo jak mur ?
Zeby wygladalo, to kupujesz plytki klinkierowe, klej do gresu i zaprawe
do fugowania. Problem okienek nie wystepuje, bo kleisz (mozesz ew dziury
w scianie wykuc).
Jak chcesz sciane z cegiel to juz zaczyna sie jazda.
a) a czy strop ciezar cegiel wytrzyma
b) te druga sciane trzeba kotwic do sciany nosnej (niedaj Boze, zebys
przymurowal te sciane do sciany dzialowej bo sie obie moga zawalic,
mniej wiecej co 1m (czyli 1ktwa ze stali nierdzewnej na 1m2)
c) 50cm to sa dwie cegly, jak dasz nad cegla prety fi10 to te pod spodem
sie przykleja, a te nad beda trzymane na pretach, byleby to co nad
pretami to nie bylo np 1m sciany, bo wtedy trzeba by dac nadproze, albo
zbroic kazda spoine.

To tyle z grubsza.

BR
Igus'
maciek
2006-09-18 20:26:02 UTC
Post by Igor Kotlicki
[...]
Chcę prawdziwy mur z prawdziwych cegieł. Cegły klinkierowe, ani tym
bardziej płytki mnie nie interesują bo to nie ten wygląd.
Przeraziłeś mnie tym co piszesz. Ściana jest nośna, ale nie rozumiem
czemu muszę je ze sobą spinać, przecież w końcu ten dodatkowy mur sam
dla siebie powinien być oparciem. W czym jest problem, że się przewróci?
Czy strop to utrzyma, to jeszcze się nie zastanawiałem, nie wiem też ile
waży jedna cegła plus zaprawa. Muru chciałbym zbudować około 5 metrów, 2
metry wysokości. Jest to mieszkanie w przeciętnym bloku i z góry
założyłem, że taka ścianka to nic strasznego. Ewentualnie może wchodzi w
grę budowanie takiego muru z połówek cegieł (żeby był o połowę płytszy),
tylko nie wiem skąd takie połówki wziąć albo czym ewentualnie ciąć cegły.
Pozdrawiam, Maciej
Questato
2006-09-18 21:57:20 UTC
Post by maciek
Chcę prawdziwy mur z prawdziwych cegieł.
Witaj

Musi być cała?
Post by maciek
Ewentualnie może wchodzi w
grę budowanie takiego muru z połówek cegieł (żeby był o połowę płytszy),
tylko nie wiem skąd takie połówki wziąć albo czym ewentualnie ciąć cegły.
Cegły można ciąć tarczą do cięcia kamienia i nie koniecznie na pół,
ja coiłem na 1/3 wystarczy :-) jak to wygląda możesz zobaczyć:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ec03f3bbbc1615c.html

Pozdrawiam
Tomek
maciek
2006-09-19 09:03:43 UTC
No i dobrze wygląda:) A przypinałeś je kotwami do podstawowej ściany?
Questato
2006-09-19 16:18:05 UTC
Post by maciek
Cegły można ciąć tarczą do cięcia kamienia i nie koniecznie na pół, ja
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ec03f3bbbc1615c.html
No i dobrze wygląda:) A przypinałeś je kotwami do podstawowej ściany?
Nie :-) podobnie jak nie kotwi się glazury, ale ściana z całej
cegły już tego wymaga, nie jest to trudne, natomiast ciężar takiej
ściany jest spory. nie wiem jak wygląda pokój ale jeśli na górze ma
być oświetlenie to może całą ścianę zrobić z tych cienkich a na
końcu dać całe cegły - wyjdzie coś w rodzaju płytkiej półki, można
też w całej scianie dać pojedyńcze pełne cegły wystające z reszty i
w nicz zamontować oświetlenie.

Pozdrawiam
Tomek
T.M.F.
2006-09-19 08:30:33 UTC
Post by maciek
Chcę prawdziwy mur z prawdziwych cegieł. Cegły klinkierowe, ani tym
bardziej płytki mnie nie interesują bo to nie ten wygląd.
W firmach sprzedajacych klinkier kupisz gotowe cegly w postaci plytek.
Niczym sie to od cegly nie rozni poza tym, ze jest cienkie. Kupisz tez
plytki w stylu dawnych cegiel, rozne bajery, do wyboru do koloru. Ciecie
kilkuset cegiel to IMHO porazka:)
Post by maciek
Przeraziłeś mnie tym co piszesz. Ściana jest nośna, ale nie rozumiem
czemu muszę je ze sobą spinać, przecież w końcu ten dodatkowy mur sam
dla siebie powinien być oparciem. W czym jest problem, że się przewróci?
Ano przewroci. Uloz sobie ksiazki w stos i zobacz jaka jest tego
stabilnosc:)
maciek
2006-09-19 09:01:24 UTC
Post by T.M.F.
[...]
Dzięki, poszukam takich płytek... chociaż wolałbym całe cegły jednak, bo
na szczycie tej niby ściany chciałem zamontować oświetlenie.
No ale jakbym przykleił jedną do drugiej i jeszcze każdą do ściany?
Bezy
2006-09-19 09:24:27 UTC
Dokladnie to samo chcialem uzyskac i zaopatrylem sie w cegly z tej firmy:
http://www.allegro.pl/item123747975_cegla_francuska_kominki_scianki_ozdobne_itp_.html
Panowie kurierem w mgnieniu oka przywiezli mi je pod sam dom za absolutne
grosze. Naprawde polecam.

Taniocha i daja rade. Coprawda maja grubosc 4cm, wiec przecielem je pila do
ciecia plytek (140zl w kastoramie). na gr 2cm (aby byly lzejsze). Gotowe
przyklejane do sciany klejem ceresit 11.

To tyle odemnie. :)
Bezy
maciek
2006-09-20 07:31:44 UTC
Dzięki, to wygląda interesująco. Dzwoniłem tam już i jedyny problem jest
taki, że nie mają akurat na stanie tej cegły. No ale maja mieć:)
Igor Kotlicki
2006-09-19 19:12:04 UTC
Post by maciek
Post by Igor Kotlicki
[...]
Klinier to nie tylko takie rowne i gladkie :o)
Obejrzyj sobie strony CRH.
Plytka elewacyjna (np z Castoramy) ma rozne ksztalty, i rozne grubosci,
np 1, 2, 3 cm
Post by maciek
[...]
Wymurowanie sciany nie jest takie trywialne :o) To wymaga jednak pewnej
wprawy.
Scianka dzialowa jest wpuszczana w sciane nosna budynku, jesli ma miec
wieksza dlugosc to trzeba kombinowac, zeby sie nie wygiela na srodku i
zawalila.
W bloku nie wpuscisz sciany (w boczne) sciany nosne, czyli masz
posklejane cegly o sporej masie ulozone na kupie. Jesli drgania budynku
lub kolega ktory sie raptownie oparl o sciane spowoduja bujniecie to
taka scianka moze sie zawalic.
Takie rozwiazania jak piszesz stosuje sie budujac mur 3 warstwowy.
Klejenie jest duzo prostrze.
Post by maciek
grę budowanie takiego muru z połówek cegieł (żeby był o połowę płytszy),
tylko nie wiem skąd takie połówki wziąć albo czym ewentualnie ciąć cegły.
Pozdrawiam, Maciej
To juz lepiej kup plytki elewacyjne ... ja teraz oklejam cokol domu
klinkierem i mam troche ciecia. Wierz mi, ze to upierdliwe zajecie.
Cegla zwykla bedzie pekac i sie kruszyc itp