dlaczego placki się odklejaja?
Johnny
2006-06-05 07:41:21 UTC
Witam
Przyklejalem plyty kartonowo - gipsowe do sciany z suporeksu i niestety w
wielu miejscach placki nie zwiazaly sie ze sciana. Sciana oczyszczona,
zagruntowana i nie (juz roznie probowalem), klej knauf i jeszcze jakis inny.
Gdy robilem probki na kawalkach rygipsow to trzyma mocno, bardzo ciezko bylo
oderwac.A ca³a plyte w zasadzie lekko mozna oderwac. Dziwi mnie to, jak
gdyby do sciany klej nie chcial wiazac...
Czy ktos z grupowiczów mo¿e co¶ ciekawgo doradzic?

Pozdr.
Przemek
krzysiek
2006-06-05 07:57:33 UTC
miałem podobny problem i okazało się, że klej gipsowy był już po
terminie przydatności.
Objawiało sie to szybkim wiązaniem gipsu i słabym przyleganiem.
Sprawdż więc
datę produkcji i warunki w jakich był przechowywany klej.
qlphon
2006-06-05 08:33:19 UTC
Post by Johnny
Czy ktos z grupowiczów mo¿e co¶ ciekawgo doradzic?
nie wiem czy to rozwi±¿e problem, ale s³ysza³em ¿e jest taki klej do p³ytek
zawieraj±cy w sk³adzi mielone szk³o,
który ³apie sie wszystkiego ....
nie pamiêtam marki, ale to jeden z tych wiêkszych producentów
jak spytasz sprzedawców na pewno bêd± wiedzieli o jaki chodzi
mimo ¿e by³ do¶c drogi - jeden worek nie maj±tek mo¿na poeksperymentowaæ
II Artur II
2006-06-05 08:33:58 UTC
Post by Johnny
[...]
oderwac.A cała plyte w zasadzie lekko mozna oderwac. Dziwi mnie to, jak
gdyby do sciany klej nie chcial wiazac...
Czy ktos z grupowiczów może coś ciekawgo doradzic?
Przygladales sie Przemku jak wyglada sciana jak klej od niej odejdzie?
Wyglada tak jakby nie byla zagruntowana? Moze za slabo zagruntowales, moze
nieodpowiednim preparatem. Moze sciana dalej mocno chlonie wode i wyciaga ja
z kleju (taki bedzie efekt). Moze juz po gruntowaniu cos robiles ze sciana
sie zakurzyla ? Jesli probujesz kleic gdzies na boku regips do kawalka
suporka to nie bedzie to samo co regips do sciany. Moze tez byc tak ze
regips pasujesz za ciasno lub jest krzywa sciana (jakis luk) a Ty
nieswiadomie to naciagasz. Jeszcze sprawdz czy klej odpowiedni i czy nie
jakis zawilgocony lub skamienialy, sprawdz tez termin przydatnosci.
Artur W.
...::: Mach :::...
2006-06-05 20:15:53 UTC
Post by II Artur II
Przygladales sie Przemku jak wyglada sciana jak klej od niej odejdzie?
Tak to jest wyznacznik.
Czy laczenie puszcza na styku klej-sciana
czy w kleju czy moze odchodzi z kawalkiem sciany
a moze klej odchodzi od plyty?

jaki klej?

zas co do opilkow szkla, to sam jestem ciekaw, siedze w chemii i jeszcze nie
slyszalem o czym takim...

mach
Johnny
2006-06-06 09:29:33 UTC
Post by II Artur II
Przygladales sie Przemku jak wyglada sciana jak klej od niej odejdzie?
to tez roznie, czasem jest tylko wiglotny placek, innym razem troszke kleju
pozostaje na scianie bywa i tak ze placki odrywam z kawalkami suporeksu.
Sciana gruntowana dwoma roznymi grunterami i dwa rozne kleje, jeden Knauf,
drugiego nie pamietam. W obu przypadkach to samo.

Przemek
piast9
2006-06-05 10:33:25 UTC
placki k³adziesz na p³ytê czy bezpo¶rednio na ¶cianê....?
c***@o2.pl
2006-06-05 12:53:33 UTC
Dnia 05-06-2006 o 12:33:25 piast9 <***@interia.pl> napisał:

Może używasz zbyt gęstego lub niedokładnie wymieszanego kleju?
Darek
piast9
2006-06-05 13:29:11 UTC
Mo¿e u¿ywasz zbyt gêstego lub niedok³adnie wymieszanego kleju?
albo zbyt póŒno korygujesz ustawienie p³yty...
Johnny
2006-06-06 09:30:25 UTC
Mo¿e u¿ywasz zbyt gêstego lub niedok³adnie wymieszanego kleju?
--
Darek
Wydaje sie ze jest ok. Kladlem juz kiedys plyty na placki i nie bylo
problemow.
P.
c***@o2.pl
2006-06-06 13:32:09 UTC
Post by Johnny
Post by c***@o2.pl
Może używasz zbyt gęstego lub niedokładnie wymieszanego kleju?
Wydaje sie ze jest ok. Kladlem juz kiedys plyty na placki i nie bylo
problemow.
P.
Jak długo wiąże klej?Po jakim max. czasie od rozrobienia trafia na
ścianę?Mam nadzieję że nie mieszasz wcześniej rozrobionego gipsu ze
świeżym.
Darek
Johnny
2006-06-06 09:29:47 UTC
Na plyte...
Sawa
2006-06-05 19:10:31 UTC
Post by Johnny
[...]
Witam!
Jestem po położeniu ok 80 GK u siebie wszystkie płyty obstukane dla
sprawdzenia czy trzymają, na tyle sztuk nie trzymały dwa paski (ściana byłą
krzywa paski za mocno dobite i potem lekko odchylane...) po za tym nic nie
oderwiesz bez zniszczenia płyty.

Podstawowe zasady:
- Dobrze zagruntowana ściana (ja dawałem jakiś tani grunt bez rozcieńczania)
- Świeży klej - Ja dawałem Izolbeta (pisze na nim że ma ważność 60 lub 90
dni od daty produkcji) mój miał jakieś 2 tygodnie
- Kleju rozrabiamy jedna porcja na jedną płytę (po 15 zaczyna ściągać i już
nie ma tej lepkości)
- Co 2 płyty wszystko myłem do czystości (wiadro, szpachelkę jeśli zostaje
na ściankach reszta szybciej ściąga)

Sprawdź ważność kleju
Jakie grube masz placki? (u mnie ok 1cm po rozplaszczeniu)
Jaka jest ich konsystencja? (muszą być w miarę miękkie i lepkie jednak nie
mogą spadać ze ściany)

Sawa
jack
2006-06-06 22:25:46 UTC
Post by Sawa
Post by Johnny
[...]
Jestem po poĹ&#65533;oĹźeniu ok 80 GK u siebie wszystkie pĹ&#65533;yty obstukane dla
sprawdzenia czy trzymajÄ&#65533;, na tyle sztuk nie trzymaĹ&#65533;y dwa paski (Ĺ&#65533;ciana byĹ&#65533;Ä&#65533;
krzywa paski za mocno dobite i potem lekko odchylane...) po za tym nic nie
oderwiesz bez zniszczenia pĹ&#65533;yty.
- Dobrze zagruntowana Ĺ&#65533;ciana (ja dawaĹ&#65533;em jakiĹ&#65533; tani grunt bez rozcieĹ&#65533;czania)
- Ĺ&#65533;wieĹźy klej - Ja dawaĹ&#65533;em Izolbeta (pisze na nim Ĺźe ma waĹźnoĹ&#65533;Ä&#65533; 60 lub 90
dni od daty produkcji) mĂłj miaĹ&#65533; jakieĹ&#65533; 2 tygodnie
- Kleju rozrabiamy jedna porcja na jednÄ&#65533; pĹ&#65533;ytÄ&#65533; (po 15 zaczyna Ĺ&#65533;ciÄ&#65533;gaÄ&#65533; i juĹź
nie ma tej lepkoĹ&#65533;ci)
- Co 2 pĹ&#65533;yty wszystko myĹ&#65533;em do czystoĹ&#65533;ci (wiadro, szpachelkÄ&#65533; jeĹ&#65533;li zostaje
na Ĺ&#65533;ciankach reszta szybciej Ĺ&#65533;ciÄ&#65533;ga)
SprawdĹş waĹźnoĹ&#65533;Ä&#65533; kleju
Jakie grube masz placki? (u mnie ok 1cm po rozplaszczeniu)
Jaka jest ich konsystencja? (muszÄ&#65533; byÄ&#65533; w miarÄ&#65533; miÄ&#65533;kkie i lepkie jednak nie
mogÄ&#65533; spadaÄ&#65533; ze Ĺ&#65533;ciany)
Sawa
najlepszy jast nasz klej z nidy,musi byc niezbyt gesty,po przyklejeniu płyty
nalezy ja oderwac zeby zobaczyć gdzie dolega a gdzie nie,tam gdzie jest go mało
nalezy dołozyc,najlepiej na sciane.w razie nie przyklejenia jakiś miejsc na
nastepny dzień nalezy wywiercic otwory wiertłem piłkowym i napchac w nie
klej.powodzenia.jack