Stal żebrowana, klasa i gatunek
Irek N.
2012-05-28 15:54:09 UTC
Mam prośbę, podobno na podstawie układu żeber oraz pogrubień na nich
można odczytać klasę i gatunek (choć chyba określenie gatunku definiuje
też klasę) stali zbrojeniowej.
Mam kłopot z partią która przyjechała na budowę, nie pasuje mi do opisu
jakim dysponuję. Czy na podstawie zdjęć może mi ktoś powiedzieć co dostałem?

Fi12, widać dwa pogrubione żebra, później 8 cienkich, grube, 2 cienkie,
grube, cienkie grube czyli coś takiego :GGccccccccGccGcG

to mi przypomina jakąś mielonkę, fakt że fi6mm ale jednak.

nie znalazłem żadnych pogrubień, czy jest coś innego czego mogę poszukać?

tutaj podobnie.

Certyfikaty przyszły, ale datowane na 2010 rok. To normalne, czy ściema?

Jak pytam dookoła, to słyszę że jest cacy, zawsze taka przychodziła na
budowy. Masakra.

Tylko 16-ka zgadza mi się wyglądem z opisem.

Ktoś pomoże?

__
Irek.N.
Aleksander
2012-05-28 17:20:35 UTC
Hej,

Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".

To stal na uzbrojenie ław fundamentowych, stropu czy może
płytę fundamentową robisz ?

Pozdrawiam,
Aleksander.
Irek N.
2012-05-28 18:19:29 UTC
Post by Aleksander
Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".
Okazało się, że będą duże zmiany w wymiarach belek spowodowane
koniecznością dojścia do twardego gruntu (działka lekko pochyła, a nie
chciałem mocno wkopywać się z całością).
Można było zlecić maszynowo, ale dużo zabawy było by z
przeprojektowaniem (możliwe dopiero po wykopach), nie miął bym też wtedy
czasu na czekanie z wykonawstwem.
Jednym słowem, będzie improwizacja ;)
Post by Aleksander
To stal na uzbrojenie ław fundamentowych, stropu czy może
płytę fundamentową robisz ?
Stal kupiona na całą budowę, ale przyjechała tylko I transza i powinna
wystarczyć na słupy, ławy, wszystko aby "wyjść" z gruntu :)

Miłego.
Irek.N.
kiki
2012-05-28 18:38:01 UTC
Post by Aleksander
Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".
Stal kupiona na całą budowę, ale przyjechała tylko I transza i powinna
wystarczyć na słupy, ławy, wszystko aby "wyjść" z gruntu :)
Jesteś dziarski ale bym ci proponował robić zdjęcia z pracy i publikować nam
online do skomentowania. masz wielkie szanse zostać wyrolowany przez ekipę i
to przy pierwszych pracach.
Irek N.
2012-05-28 21:47:10 UTC
Post by kiki
Jesteś dziarski ale bym ci proponował robić zdjęcia z pracy i publikować
nam online do skomentowania. masz wielkie szanse zostać wyrolowany przez
ekipę i to przy pierwszych pracach.
Ba, liczę na Waszą pomoc, bo ja Panie nadal...szczypiorek :)

Miłego.
Irek.N.
Adam
2012-05-28 19:57:44 UTC
Post by Irek N.
Mam prośbę, podobno na podstawie układu żeber oraz pogrubień na nich
można odczytać klasę i gatunek (choć chyba określenie gatunku definiuje
też klasę) stali zbrojeniowej.
[...]
Post by Irek N.
Tylko 16-ka zgadza mi się wyglądem z opisem.
Jak ja budowalem to wogole nie patrzylem co przywoza - bardziej liczy sie prawidlowe wykonanie - tj. wlasciwe otuliny dookola pretow, prawidlowe zageszczenie betonu, wlasciwe wykonanie zbrojenia wszystkich naroznikow (kotwienie), strzemiona w odpowiednim rozstawie, czy wlasciwe zaklady przy laczeniu pretow, niz jakistam gatunek stali :-)
pozdr.
Adam
kiki
Ale on o tym jeszcze nie wie :-) I co najgorsze nas nie posłucha :-)
Irek N.
2012-05-28 22:01:44 UTC
Post by kiki
Ale on o tym jeszcze nie wie :-) I co najgorsze nas nie posłucha :-)
Proszę Cię, coś tam w życiu konstruuję. Czy posłucham nie wiem, ale będę
chciał jak najlepiej przecież.

Miłego.
Irek.N.
ps. oglądałem dzisiaj żeliwny dekiel studzienki, od dołu wzmocnienie w
formie 6-cio kąta i z węzłów na zewnątrz wręgi, zapodam jutro
konstruktorowi z ciekawości, ciekaw jestem języka jaki użyje :)
Irek N.
2012-05-28 21:55:30 UTC
Post by Adam
[...]
Mam dosyć fajnie wykonane rysunki wykonawcze i będę ich przestrzegał.
Jest cień szansy na powodzenie ;)

Miłego.
Irek.N.
tomek
2012-05-28 20:38:54 UTC
Prêty wygl±daj± na klasê AIII i wydaje mi siê ¿e to gatunek 18G2.

U�ytkownik "Irek N." <***@taki.tajny.jest> napisa� w wiadomo�ci news:jq072m$kds$***@news.dialog.net.pl...
Mam pro¶bê, podobno na podstawie uk³adu ¿eber oraz pogrubieñ na nich
mo¿na odczytaæ klasê i gatunek (choæ chyba okre¶lenie gatunku definiuje
te¿ klasê) stali zbrojeniowej.
Mam k³opot z parti± która przyjecha³a na budowê, nie pasuje mi do opisu
jakim dysponujê. Czy na podstawie zdjêæ mo¿e mi kto¶ powiedzieæ co dosta³em?

www.1024.pl/1.jpg
Fi12, widaæ dwa pogrubione ¿ebra, póŒniej 8 cienkich, grube, 2 cienkie,
grube, cienkie grube czyli co¶ takiego :GGccccccccGccGcG

www.1024.pl/2.jpg
to mi przypomina jak±¶ mielonkê, fakt ¿e fi6mm ale jednak.

www.1024.pl/3.jpg
nie znalaz³em ¿adnych pogrubieñ, czy jest co¶ innego czego mogê poszukaæ?

www.1024.pl/4.jpg
tutaj podobnie.

Certyfikaty przysz³y, ale datowane na 2010 rok. To normalne, czy ¶ciema?

Jak pytam dooko³a, to s³yszê ¿e jest cacy, zawsze taka przychodzi³a na
budowy. Masakra.

Tylko 16-ka zgadza mi siê wygl±dem z opisem.

Kto¶ pomo¿e?

__
Irek.N.
Irek N.
2012-05-28 21:57:47 UTC
Pręty wyglądają na klasę AIII i wydaje mi się że to gatunek 18G2.
Jak zwykle mam mało czasu na decyzję, jutro mają zacząć giąć :) To już
chyba zawsze tak będzie.
Myślisz, że przykładowo Centrostal może pomóc?

Miłego.
Irek.N.
kiki
2012-05-28 22:21:35 UTC
Pręty wyglądają na klasę AIII i wydaje mi się że to gatunek 18G2.
Jak zwykle mam mało czasu na decyzję, jutro mają zacząć giąć :)
Ale wiesz, że jak zaczną giąć to od razu muszą giąć pod kątem 90stopni żeby
narożniki były zespolone z jednego kawałka pręta? Wiesz o tym?

A wiesz, że chudy beton trzeba wylać po 10cm szerszy z każdej strony niż
docelowa ława? Wiesz?
Irek N.
2012-05-29 05:28:40 UTC
Post by kiki
Ale wiesz, że jak zaczną giąć to od razu muszą giąć pod kątem 90stopni
żeby narożniki były zespolone z jednego kawałka pręta? Wiesz o tym?
Na ten moment lejemy stopy, Ty pewnie piszesz o zbrojeniu ław. Wiem, że
będzie problem z długościami (mam 6m pomiędzy stopami, handlowo pręty są
12m). Uzgodnione jest (w projekcie jest na ten temat adnotacja) że
zbrojenie zostanie "uciąglone" na odcinku 50 średnic drutu, więc i
narożniki zostaną "uciąglone". Bardzo podoba mi się to słowo.
Post by kiki
A wiesz, że chudy beton trzeba wylać po 10cm szerszy z każdej strony niż
docelowa ława? Wiesz?
A tego nie wiem, dlaczego?

Miłego.
Irek.N.
kiki
2012-05-29 11:39:22 UTC
Zrób ty lepiej zdjęcia.
Irek N.
2012-05-29 06:36:37 UTC
Post by Irek N.
www.1024.pl/1.jpg
Fi12, widać dwa pogrubione żebra, później 8 cienkich, grube, 2 cienkie,
grube, cienkie grube czyli coś takiego :GGccccccccGccGcG
B500B z CMC Zawiercie.
Zadzwoniłem, stal klasy B... i znów mi ręce opadają, co to znaczy B?
Wiem co to AIII i AIIIN. Pełna jazda :(

Reszta prętów dalej zagadką jest :(

__
Irek.N.
janusz_kk1
2012-05-29 07:13:48 UTC
Post by Irek N.
Post by Irek N.
www.1024.pl/1.jpg
Fi12, wida=C4=87 dwa pogrubione =C5=BCebra, p=C3=B3=C5=BAniej 8 cienk=
ich, grube, 2 cienkie, =
Post by Irek N.
Post by Irek N.
grube, cienkie grube czyli co=C5=9B takiego :GGccccccccGccGcG
B500B z CMC Zawiercie.
Zadzwoni=C5=82em, stal klasy B... i zn=C3=B3w mi r=C4=99ce opadaj=C4=85=
, co to znaczy B? =
Post by Irek N.
Wiem co to AIII i AIIIN. Pe=C5=82na jazda :(
Reszta pr=C4=99t=C3=B3w dalej zagadk=C4=85 jest :(
Irek za bardzo si=C4=99 przejmujesz, to jest stal zbrojeniowa i obejrza=C5=
=82em
wszystkie rysunki, wygl=C4=85da ok.
Poszczeg=C3=B3lne gatunki mog=C4=85 si=C4=99 troch=C4=99 r=C3=B3=C5=BCni=
=C4=87 wytrzyma=C5=82o=C5=9Bci=C4=85 ale nie na tyle
=C5=BCeby to mia=C5=82o dla twojej hali jakie=C5=9B znaczenie.

-- =

Pozdr
JanuszK

PS A mo=C5=BCe wpa=C5=9B=C4=87 do ciebie pogl=C4=85da=C4=87 jak ci idzie=
:)
Irek N.
2012-05-29 07:41:02 UTC
Irek za bardzo się przejmujesz, to jest stal zbrojeniowa i obejrzałem
wszystkie rysunki, wygląda ok.
Wiesz, z jakiegoś powodu projektant określił gatunek. Fujara z niego, bo
napisał RB500W, a tego dostać już się nie da, trzeba kombinować z
odpowiednikami. Gdyby napisał B500SP, miał bym jasność.
Poszczególne gatunki mogą się trochę różnić wytrzymałością ale nie na tyle
żeby to miało dla twojej hali jakieś znaczenie.
A ma to jakieś przełożenie na cenę?
Wpadaj kiedy tylko chcesz, choć ciekawie to chyba w przyszłym tygodniu
dopiero będzie.

Miłego.
Irek.N.
Adam
2012-05-29 08:40:10 UTC
Post by Irek N.
Wiesz, z jakiegoś powodu projektant określił gatunek. Fujara z niego, bo
Oczywiscie. Ten powod brzmi - BO MUSIAL :D I tak pewnie masz 100% przewymiarowane to wszystko wiec gatunek stali nie ma tu zadnego wiekszego znaczenia :) To ma znaczenie jakbys budowal wiszacy most (np. ten przez ktory stanela budowa A1 w Mszanie - najszerszy most na swiecie - 9 pasow na szerokosc :)) albo odbudowywal ktoras z wiez WTC ;)
Post by Irek N.
napisał RB500W, a tego dostać już się nie da, trzeba kombinować z
No i widzisz. Napisal RB500W bo pisal tak od XX lat w kazdym projekcie. (w miejsce XX wstaw liczbe lat ile gosciu robi projekty) ;)

Naprawde wazniejsze jest wykonanie. Np. takie wibrowanie betonu - nie przyjada z wibratorem, nie podziubia jak trzeba latami i juz masz np. 50% slabszy fundament, prety podatne na korozje (co z latami oslabia go jeszcze bardziej) etc.
pozdr.
Adam
kiki
2012-05-29 11:44:37 UTC
Post by Irek N.
[...]
A może po prostu nie wiedział co jest na rynku, bo jest niedouczony. Skoro
tego nie wiedział to pewnie zrobił o wiele innych głupot i wcale nie wiadomo
czy jest przewymiarowane czy nie jest.

kiki
2012-05-29 11:42:51 UTC
[...]
Ja ci mówię, rób zdjęcia i to już dzisiaj