Stal żebrowana, klasa i gatunek
Irek N.
2012-05-28 15:53:58 UTC
Mam prośbę, podobno na podstawie układu żeber oraz pogrubień na nich
można odczytać klasę i gatunek (choć chyba określenie gatunku definiuje
też klasę) stali zbrojeniowej.
Mam kłopot z partią która przyjechała na budowę, nie pasuje mi do opisu
jakim dysponuję. Czy na podstawie zdjęć może mi ktoś powiedzieć co dostałem?

www.1024.pl/1.jpg
Fi12, widać dwa pogrubione żebra, później 8 cienkich, grube, 2 cienkie,
grube, cienkie grube czyli coś takiego :GGccccccccGccGcG

www.1024.pl/2.jpg
to mi przypomina jakąś mielonkę, fakt że fi6mm ale jednak.

www.1024.pl/3.jpg
nie znalazłem żadnych pogrubień, czy jest coś innego czego mogę poszukać?

www.1024.pl/4.jpg
tutaj podobnie.

Certyfikaty przyszły, ale datowane na 2010 rok. To normalne, czy ściema?

Jak pytam dookoła, to słyszę że jest cacy, zawsze taka przychodziła na
budowy. Masakra.

Tylko 16-ka zgadza mi się wyglądem z opisem.

Ktoś pomoże?

__
Irek.N.
Aleksander
2012-05-28 17:20:38 UTC
Hej,

Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".

To stal na uzbrojenie ław fundamentowych, stropu czy może
płytę fundamentową robisz ?

Pozdrawiam,
Aleksander.
Irek N.
2012-05-28 18:19:17 UTC
Post by Aleksander
Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".
Okazało się, że będą duże zmiany w wymiarach belek spowodowane
koniecznością dojścia do twardego gruntu (działka lekko pochyła, a nie
chciałem mocno wkopywać się z całością).
Można było zlecić maszynowo, ale dużo zabawy było by z
przeprojektowaniem (możliwe dopiero po wykopach), nie miął bym też wtedy
czasu na czekanie z wykonawstwem.
Jednym słowem, będzie improwizacja ;)
Post by Aleksander
To stal na uzbrojenie ław fundamentowych, stropu czy może
płytę fundamentową robisz ?
Stal kupiona na całą budowę, ale przyjechała tylko I transza i powinna
wystarczyć na słupy, ławy, wszystko aby "wyjść" z gruntu :)

Miłego.
Irek.N.
kiki
2012-05-28 18:38:01 UTC
Post by Aleksander
Czyli jednak wybrałeś zbrojenie "ręczne" vs "maszynowe".
Stal kupiona na całą budowę, ale przyjechała tylko I transza i powinna
wystarczyć na słupy, ławy, wszystko aby "wyjść" z gruntu :)
Jesteś dziarski ale bym ci proponował robić zdjęcia z pracy i publikować nam
online do skomentowania. masz wielkie szanse zostać wyrolowany przez ekipę i
to przy pierwszych pracach.
Adam
2012-05-28 19:59:01 UTC
Post by Irek N.
Mam prośbę, podobno na podstawie układu żeber oraz pogrubień na nich
można odczytać klasę i gatunek (choć chyba określenie gatunku definiuje
też klasę) stali zbrojeniowej.
[...]
Post by Irek N.
Tylko 16-ka zgadza mi się wyglądem z opisem.
Jak ja budowalem to wogole nie patrzylem co przywoza - bardziej liczy sie prawidlowe wykonanie - tj. wlasciwe otuliny dookola pretow, prawidlowe zageszczenie betonu, wlasciwe wykonanie zbrojenia wszystkich naroznikow (kotwienie), strzemiona w odpowiednim rozstawie, czy wlasciwe zaklady przy laczeniu pretow, niz jakistam gatunek stali :-)
pozdr.
Adam
tomek
2012-05-28 20:39:03 UTC
Prêty wygl±daj± na klasê AIII i wydaje mi siê ¿e to gatunek 18G2.

U�ytkownik "Irek N." <***@taki.tajny.jest> napisa� w wiadomo�ci news:jq072m$kds$***@news.dialog.net.pl...
Mam pro¶bê, podobno na podstawie uk³adu ¿eber oraz pogrubieñ na nich
mo¿na odczytaæ klasê i gatunek (choæ chyba okre¶lenie gatunku definiuje
te¿ klasê) stali zbrojeniowej.
Mam k³opot z parti± która przyjecha³a na budowê, nie pasuje mi do opisu
jakim dysponujê. Czy na podstawie zdjêæ mo¿e mi kto¶ powiedzieæ co dosta³em?

www.1024.pl/1.jpg
Fi12, widaæ dwa pogrubione ¿ebra, póŒniej 8 cienkich, grube, 2 cienkie,
grube, cienkie grube czyli co¶ takiego :GGccccccccGccGcG

www.1024.pl/2.jpg
to mi przypomina jak±¶ mielonkê, fakt ¿e fi6mm ale jednak.

www.1024.pl/3.jpg
nie znalaz³em ¿adnych pogrubieñ, czy jest co¶ innego czego mogê poszukaæ?

www.1024.pl/4.jpg
tutaj podobnie.

Certyfikaty przysz³y, ale datowane na 2010 rok. To normalne, czy ¶ciema?

Jak pytam dooko³a, to s³yszê ¿e jest cacy, zawsze taka przychodzi³a na
budowy. Masakra.

Tylko 16-ka zgadza mi siê wygl±dem z opisem.

Kto¶ pomo¿e?

__
Irek.N.
kiki
Ale on o tym jeszcze nie wie :-) I co najgorsze nas nie posłucha :-)
Irek N.
2012-05-28 21:47:01 UTC
Post by kiki
Jesteś dziarski ale bym ci proponował robić zdjęcia z pracy i publikować
nam online do skomentowania. masz wielkie szanse zostać wyrolowany przez
ekipę i to przy pierwszych pracach.
Ba, liczę na Waszą pomoc, bo ja Panie nadal...szczypiorek :)

Miłego.
Irek.N.
Irek N.
2012-05-28 21:57:38 UTC
Pręty wyglądają na klasę AIII i wydaje mi się że to gatunek 18G2.
Jak zwykle mam mało czasu na decyzję, jutro mają zacząć giąć :) To już
chyba zawsze tak będzie.
Myślisz, że przykładowo Centrostal może pomóc?

Miłego.
Irek.N.
Irek N.
2012-05-28 21:55:21 UTC
Post by Adam
[...]
Mam dosyć fajnie wykonane rysunki wykonawcze i będę ich przestrzegał.
Jest cień szansy na powodzenie ;)

Miłego.
Irek.N.
Irek N.
2012-05-28 22:01:35 UTC
Post by kiki
Ale on o tym jeszcze nie wie :-) I co najgorsze nas nie posłucha :-)
Proszę Cię, coś tam w życiu konstruuję. Czy posłucham nie wiem, ale będę
chciał jak najlepiej przecież.

Miłego.
Irek.N.
ps. oglądałem dzisiaj żeliwny dekiel studzienki, od dołu wzmocnienie w
formie 6-cio kąta i z węzłów na zewnątrz wręgi, zapodam jutro
konstruktorowi z ciekawości, ciekaw jestem języka jaki użyje :)
kiki
2012-05-28 22:21:37 UTC
Pręty wyglądają na klasę AIII i wydaje mi się że to gatunek 18G2.
Jak zwykle mam mało czasu na decyzję, jutro mają zacząć giąć :)
Ale wiesz, że jak zaczną giąć to od razu muszą giąć pod kątem 90stopni żeby
narożniki były zespolone z jednego kawałka pręta? Wiesz o tym?

A wiesz, że chudy beton trzeba wylać po 10cm szerszy z każdej strony niż
docelowa ława? Wiesz?
Irek N.
2012-05-29 05:28:27 UTC
Post by kiki
Ale wiesz, że jak zaczną giąć to od razu muszą giąć pod kątem 90stopni
żeby narożniki były zespolone z jednego kawałka pręta? Wiesz o tym?
Na ten moment lejemy stopy, Ty pewnie piszesz o zbrojeniu ław. Wiem, że
będzie problem z długościami (mam 6m pomiędzy stopami, handlowo pręty są
12m). Uzgodnione jest (w projekcie jest na ten temat adnotacja) że
zbrojenie zostanie "uciąglone" na odcinku 50 średnic drutu, więc i
narożniki zostaną "uciąglone". Bardzo podoba mi się to słowo.
Post by kiki
A wiesz, że chudy beton trzeba wylać po 10cm szerszy z każdej strony niż
docelowa ława? Wiesz?
A tego nie wiem, dlaczego?

Miłego.
Irek.N.
Irek N.
2012-05-29 06:36:24 UTC
Post by Irek N.
www.1024.pl/1.jpg
Fi12, widać dwa pogrubione żebra, później 8 cienkich, grube, 2 cienkie,
grube, cienkie grube czyli coś takiego :GGccccccccGccGcG
B500B z CMC Zawiercie.
Zadzwoniłem, stal klasy B... i znów mi ręce opadają, co to znaczy B?
Wiem co to AIII i AIIIN. Pełna jazda :(

Reszta prętów dalej zagadką jest :(

__
Irek.N.
janusz_kk1
2012-05-29 07:13:49 UTC
Post by Irek N.
Post by Irek N.
www.1024.pl/1.jpg
Fi12, wida=C4=87 dwa pogrubione =C5=BCebra, p=C3=B3=C5=BAniej 8 cienk=
ich, grube, 2 cienkie, =
Post by Irek N.
Post by Irek N.
grube, cienkie grube czyli co=C5=9B takiego :GGccccccccGccGcG
B500B z CMC Zawiercie.
Zadzwoni=C5=82em, stal klasy B... i zn=C3=B3w mi r=C4=99ce opadaj=C4=85=
, co to znaczy B? =
Post by Irek N.
Wiem co to AIII i AIIIN. Pe=C5=82na jazda :(
Reszta pr=C4=99t=C3=B3w dalej zagadk=C4=85 jest :(
Irek za bardzo si=C4=99 przejmujesz, to jest stal zbrojeniowa i obejrza=C5=
=82em
wszystkie rysunki, wygl=C4=85da ok.
Poszczeg=C3=B3lne gatunki mog=C4=85 si=C4=99 troch=C4=99 r=C3=B3=C5=BCni=
=C4=87 wytrzyma=C5=82o=C5=9Bci=C4=85 ale nie na tyle
=C5=BCeby to mia=C5=82o dla twojej hali jakie=C5=9B znaczenie.

-- =

Pozdr
JanuszK

PS A mo=C5=BCe wpa=C5=9B=C4=87 do ciebie pogl=C4=85da=C4=87 jak ci idzie=
:)
Irek N.
2012-05-29 07:40:48 UTC
Irek za bardzo się przejmujesz, to jest stal zbrojeniowa i obejrzałem
wszystkie rysunki, wygląda ok.
Wiesz, z jakiegoś powodu projektant określił gatunek. Fujara z niego, bo
napisał RB500W, a tego dostać już się nie da, trzeba kombinować z
odpowiednikami. Gdyby napisał B500SP, miał bym jasność.
Poszczególne gatunki mogą się trochę różnić wytrzymałością ale nie na tyle
żeby to miało dla twojej hali jakieś znaczenie.
A ma to jakieś przełożenie na cenę?
Wpadaj kiedy tylko chcesz, choć ciekawie to chyba w przyszłym tygodniu
dopiero będzie.

Miłego.
Irek.N.
Adam
2012-05-29 08:40:11 UTC
Post by Irek N.
Wiesz, z jakiegoś powodu projektant określił gatunek. Fujara z niego, bo
Oczywiscie. Ten powod brzmi - BO MUSIAL :D I tak pewnie masz 100% przewymiarowane to wszystko wiec gatunek stali nie ma tu zadnego wiekszego znaczenia :) To ma znaczenie jakbys budowal wiszacy most (np. ten przez ktory stanela budowa A1 w Mszanie - najszerszy most na swiecie - 9 pasow na szerokosc :)) albo odbudowywal ktoras z wiez WTC ;)
Post by Irek N.
napisał RB500W, a tego dostać już się nie da, trzeba kombinować z
No i widzisz. Napisal RB500W bo pisal tak od XX lat w kazdym projekcie. (w miejsce XX wstaw liczbe lat ile gosciu robi projekty) ;)

Naprawde wazniejsze jest wykonanie. Np. takie wibrowanie betonu - nie przyjada z wibratorem, nie podziubia jak trzeba latami i juz masz np. 50% slabszy fundament, prety podatne na korozje (co z latami oslabia go jeszcze bardziej) etc.
pozdr.
Adam
kiki
2012-05-29 11:39:22 UTC
Zrób ty lepiej zdjęcia.
kiki
Ja ci mówię, rób zdjęcia i to już dzisiaj
kiki
2012-05-29 11:44:38 UTC
Post by Irek N.
[...]
A może po prostu nie wiedział co jest na rynku, bo jest niedouczony. Skoro
tego nie wiedział to pewnie zrobił o wiele innych głupot i wcale nie wiadomo
czy jest przewymiarowane czy nie jest.