schody proste czy zabiegowe ?
Div
2003-07-03 22:46:15 UTC
hi
mam do zrobienia schody, maja byc drewniane mam 4m korytaza od sciany do
krawedzi otworu na pietrze, wysokosc 2,8m i pytanie czy na takim odcinku
schody proste czy zabiegowe? jak to wyliczyc? a moze sa gotowe wzory lub
programy?

pozdrawiam
Ivan
2003-07-04 05:55:00 UTC
Post by Div
krawedzi otworu na pietrze, wysokosc 2,8m i pytanie czy na takim odcinku
schody proste czy zabiegowe? jak to wyliczyc?
Zabiegowe. Proste byłyby za strome.
Wygodne schody to takie gdzie wysokość stopnia 17-19cm, a głębokość
27-30cm.
U ciebie wychodzi 16 stopni po 17,5cm wysokości
Na cztery metry wyjdzie:
Przy prostych:
320cm (musisz zostawić kawałek na wejście na schody) / 15 = ~21cm (za
mało)
(dzielę przez 15, bo szesnasty to podłoga na piętrze)
Przy zabiegowych:
400cm / 15 = 26,7cm (może być)

PS. Żeby dokładnie policzyć zabiegowe potrzebna jest szerokość
schodów.

Zbychu (Ivan)
***@poczta.onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"
Div
2003-07-04 12:24:55 UTC
PS. ¯eby dok³adnie policzyæ zabiegowe potrzebna jest szeroko¶æ
schodów.
szerokosc otworu w pietrze to 100 cm
Ivan
2003-07-04 13:03:20 UTC
Post by Div
Post by Ivan
PS. Żeby dokładnie policzyć zabiegowe potrzebna jest szerokość
schodów.
szerokosc otworu w pietrze to 100 cm
Czyli, jeśli chcesz mieć schody 100cm to ja bym zrobił tak:
- pierwsze cztery stopnie na planie 1 x1 m (17,5; 35; 52,5; 70cm)
głębokość ~25cm na środku (po zewn. więcej)
- następnych jedenaście na 1 x 3m (od 87,5 do 262,5 (co 17,5 cm)),
głębokość ~27,3cm

PS. To są stopnie zrobione "na gotowo", przy ewentualnym trasowaniu
weź pod uwagę grubość stopnicy.

Div
2003-07-04 18:52:16 UTC
PS. To s± stopnie zrobione "na gotowo", przy ewentualnym trasowaniu
weŒ pod uwagê grubo¶æ stopnicy.
thx za pomoc