Moc grzejników a powierzchnia do ogrzania.
wachu
2003-10-25 11:37:37 UTC
Witam.
Chcę ustalić jak wielkie grzejniki powinny być zamontowane w mieszkaniu (5cio
letnim) na poddaszu (ocieplonego wełną mineralną 15cm), bo te które są nie
dają "komfortu cieplnego", nie można uzyskać więcej niż 20 stopni C., a
możliwość taka powinna być.

Wiem ,że w takich sytuacjach problem ocieplenia jest istotniejszy niż
ogrzewanie ale póki co chcę zająć się grzejnikami.

Czy wartość 120W na każdy m2 pomieszczenia jest poprawna ? - dla pomieszczeń o
wysokości do 2,60 m, oraz 45W na każdy m3 powietrza powyżej 2,60 m.

Powyższe wartości znalazłem w internecie ale również znalazłem opinię ,że
dla pokoju 10m2 moc grzejników powinna zawierać się w przedziale 500-800 W (w
zależności od warunków tzn czy parter czy poddasze,ocieplenie,pow.okien itd).

Natomiast przy wykorzystaniu danych 120W na 1m2 wynika,że pokój 10m2 powinien
być ogrzany grzejnikiem 1200W.

Nie wiem na której opini się oprzeć, ponieważ rozbieżności między nimi nie są
małe ?

Mariusz Wachowiak
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
WS
2003-10-25 12:00:17 UTC
Post by wachu
Natomiast przy wykorzystaniu danych 120W na 1m2 wynika,że pokój 10m2 powinien
być ogrzany grzejnikiem 1200W.
Pewnie niewiele pomoge, ale...

1) jedyna mozliwosc to policzyc (mozna znalezc w sieci darmowe wersje audytor
OZC http://sankom.pl/aud_ozc.htm).

2) 120W/m2 to na "oko" troche duzo - ja mam w projekcie (niepodpiwniczony domek
parterowy z poddaszem mieszalkalnym, trzema balkonami) ok 200m2 i
zapotrzebowanie 14 lub 16kW (nie pamietam dokladnie)

3) istotne jest ktoredy cieplo "ucieka"!
Przyklad z mojego mieszkania w bloku:
Ciagle problemy z niedogrzeaniem jednego pokoju: -20 i wiatr od wschodu dawalo
ok 14 stopni wenatrz (no ale okna byly takie, ze ruszalo firanka przy
zamknietych). Wymiana okien na szczelne plastykowe (jedno w pokoju jest
praktycznie zawsze rozszczelnione) spowodowalo, ze wszystkie problemy znikly a
nawet do -10 grzejnik jest zakrecony i w pokoju jest ok 18 - dogrzewaja
sasiedzi :))
i to wszystko w nieocieplonym wiezowcu z zelbetowej plyty - od roku jest
styropian, ale specjalnego zysku nie widac :(

Wojciech Stopa
ijon tichy
2003-10-25 20:49:50 UTC
Post by wachu
[...]
a jaka moc masz teraz zainstalowana?
--
pozdr
ijon
wachu
2003-10-26 06:18:43 UTC
Post by ijon tichy
Post by wachu
[...]
pokój 10m2 640W

Mariusz
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
GB
2003-10-27 07:18:52 UTC
Post by wachu
Post by ijon tichy
a jaka moc masz teraz zainstalowana?
pokój 10m2 640W
Mariusz
Ja mam 1020 W na pokój 20m2 (60*120 - 22kV) i jest OK. W pokoju po pprzeciwnej
stronie mniejszym o 1m2 z mniejszą kubaturą bo skośny dach zajmuje pół pokoju
mam grzejnuik niemal takiej samej mocy ale pionowy (90*60 -33kV) i tam jest
chłodno. Zauważyłem, że grzejnik zazwyczaj jest chłodny u dołu, w zależności
od temperatury czynnika grzewczego ciepła jest górna połowa przy temp ok 50
st. C lub 3/4 grzejnika ppzry temp ok 60 st. C. Wszystkie grzejniki kryzowałem
na 1 z wyjatkiem tego jednego gdzie zostawiłem pełny przepływ. System
rozdzielaczowy, a grzejnik niedogrzany nie jest blisko rozdzielacza. Wg mnie
moc grzejnika podawana przez producenta nie do końca oddaje jego faktyczna moc.
A może coś jeszcze jest źle?
Gzregorz
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
Sinatra Frank
2003-10-27 10:30:35 UTC
nie mozna okreslic mocy grzejnikow z powierzchni mieszkania.
a po drugie moc grzejnika jest zalezna od temperatury zasilania, powrotu i
temp w pokoju.
ten sam grzejnik w pokoju (20 stopni) ma wieksza moc niz w lazience (24-25
stopni).
T.
Sznurek
2003-10-28 09:31:39 UTC
Polecam program do doboru grzejnikow (i ich mocy). Mozna go sciagnac np z
www.korado.pl.
Nalezy wprowadzic szereg parametrow typu rodzaj domu, jego izolacja, temp
czynnika grzewczego itp i rogram dobiera grzejniki. A co wazne pokazuje ich
moc. Moze nie jest to super projektowanie ale daje jakis poglad .
Pozdrawiam
Sznurek