Ogrzewanie podłogowe -opinie
Marcin
2007-09-19 19:47:03 UTC
Witam!

Proszê o wypowiedzenie siê u¿ytkowników ogrzewania pod³ogowego (g³ównie
chodzi o ogrzewanie wodne -nie elektryczne) o praktyczne spostrze¿enia.
Czy sprawdza siê w naszych warunkach pogodowych? tzn.:
Czy wymaga wspomagania tradycyjnymi grzejnikami (kaloryferami)?
Czy wystarczy zastosowanie ogrzewnia pod³ogowego w salonie, kuchni i
³azience, hollu, ... aby czuæ siê komfortowo nawet w ch³odne zimowe
wieczory?

Pytam siê, gdy¿ nie wiem (tutaj g³ównie chodzi o salon) czy zastosowaæ TYLKO
ogrzewanie pod³ogowe, czy te¿ mieæ zainstalowane dodatkowo kaloryfery ... w
razie potrzeby?

Pozdrawiam! Marcin
Lukasz Kozicki
2007-09-19 19:54:26 UTC
Proszę o wypowiedzenie się użytkowników ogrzewania podłogowego (głównie
chodzi o ogrzewanie wodne -nie elektryczne) o praktyczne spostrzeżenia.
Z innej beczki - zainteresuj się może podłogowym ogrzewaniem
powietrznym: działa jak wodne, tyle że się nic nie rozleje,
bo w kanałach pod posadzką krąży rozgrzane powietrze.

Pozdr,
ŁK
Marek Dyjor
a ktoś to poza legalettem robi?
Krzysztof
2007-09-19 20:16:24 UTC
Marcin wrote:

Ogrzewanie projektuje się do konkretnego budynku/obiektu zgodnie z
wyliczonym zapotrzebowaniem na ciepło. Jeżeli projekt jest dobry i
wykonawstwo z nim zgodne, to czy to będą piece, kominek, ogrzewanie
podłogowe, ścienne, sufitowe, kaloryfery, czy ognisko na środku pokoju, nie
będzie potrzeby stosować dodatkowego ogrzewania.
Reasumując, ogrz. podłogowe, daje bardzo dobry komfort cieplny, ze względu
bardzo małe różnice temperatur w różnych częściach pomieszczenia.
Oczywiście pod warunkiem, że warunki napisane na początku są spełnione.
Krzysztof
sotb
2007-09-20 05:57:02 UTC
Proszę o wypowiedzenie się użytkowników ogrzewania podłogowego (głównie
chodzi o ogrzewanie wodne -nie elektryczne) o praktyczne spostrzeżenia.
Czy wymaga wspomagania tradycyjnymi grzejnikami (kaloryferami)?
Nie
Czy wystarczy zastosowanie ogrzewnia podłogowego w salonie, kuchni i
łazience, hollu, ... aby czuć się komfortowo nawet w chłodne zimowe
wieczory?
Tak. Poczujesz różnicę w komforcie jak wejdziesz do sypialni.
Pytam się, gdyż nie wiem (tutaj głównie chodzi o salon) czy zastosować
TYLKO ogrzewanie podłogowe, czy też mieć zainstalowane dodatkowo
kaloryfery ... w razie potrzeby?
Tylko podłogówka. Ale jeśli ktoś woli przebywać w temp powyżej 27 stopni...

SOTB
Lukasz Kozicki
2007-09-20 06:45:18 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Lukasz Kozicki
bo w kanałach pod posadzką krąży rozgrzane powietrze.
a ktoś to poza legalettem robi?
Mówiąc szczerze nie wiem, ale nie chciałem wymieniać
konkretnej firmy.

Pozdr,
ŁK
Tomasz Lukowski
2007-09-20 07:06:27 UTC
2007-09-20 07:27:11 UTC
Dziêkujê wszystkim za swoje opinie.

Pozdrawiam! Marcin
mamqa
2007-09-20 08:19:00 UTC
Post by Lukasz Kozicki
Z innej beczki - zainteresuj się może podłogowym ogrzewaniem
powietrznym: działa jak wodne, tyle że się nic nie rozleje,
bo w kanałach pod posadzką krąży rozgrzane powietrze'.
Podepnę się tutaj :-)
A czy masz może takie ogrzewanie podłogowe powietrzne?
Czy zasada działania jest taka jak podłogówki wodnej?
Jak to się sprawdza i jakie sa koszty (instalacji i użytkowania)?
agg
Sen
2007-09-20 09:06:48 UTC
Post by mamqa
Czy zasada działania jest taka jak podłogówki wodnej?
tak
Post by mamqa
Jak to się sprawdza i jakie sa koszty (instalacji i użytkowania)?
koszty wyzsze, wymagany specjalny fundament, dziala wolniej niz wodne.
IMHO nie warto
S.
Lukasz Kozicki
2007-09-20 21:19:33 UTC
Post by Sen
Post by mamqa
Jak to się sprawdza i jakie sa koszty (instalacji i użytkowania)?
Jak się sprawdza pewnie dopiero się dowiem. Na razie się nad nim
zastanawiam. Zasłyszane (i przeczytane) opinie są zachęcające.
Koszty - ok. 400 zł/m2.
Post by Sen
koszty wyzsze, wymagany specjalny fundament,
Do każdego rodzaju ogrzewania podłogowego warto zrobić izolację od
spodu, bo w przeciwnym wypadku grzeje się Matkę Ziemię... Poza tą
izolacją koszty są zbliżone do zwykłego porządnego fundamentu. Co
do kosztów eksploatacji, powinny być podobne jak w innym ogrzewaniu
podłogowym, natomiast zaletą powietrznego jest to, że będzie
działać nawet w wypadku jakiegoś przebicia, pęknięcia od osiadania
itp - nic nie może się rozlać, nie uszkodzą sią maty elektryczne...
Post by Sen
dziala wolniej niz wodne.
Każde ogrzewania podłogowe działa wolno i wymaga czassowych
sterowników. I w łazience tak samo trzeba dogrzewać.

Nie mam "religijnego" podejścia do tematu, ale sądzę, że rozwiązanie
ma swoje zalety, warte rozważenia.

Pozdr,
ŁK
qlphon
2007-09-21 06:54:44 UTC
Post by Sen
koszty wyzsze, wymagany specjalny fundament,
Do ka¿dego rodzaju ogrzewania pod³ogowego warto zrobiæ izolacjê od
spodu, bo w przeciwnym wypadku grzeje siê Matkê Ziemiê... Poza t±
izolacj± koszty s± zbli¿one do zwyk³ego porz±dnego fundamentu. Co
do kosztów eksploatacji, powinny byæ podobne jak w innym ogrzewaniu
pod³ogowym, natomiast zalet± powietrznego jest to, ¿e bêdzie
dzia³aæ nawet w wypadku jakiego¶ przebicia, pêkniêcia od osiadania
itp - nic nie mo¿e siê rozlaæ, nie uszkodz± si± maty elektryczne...
Post by Sen
dziala wolniej niz wodne.
Ka¿de ogrzewania pod³ogowe dzia³a wolno i wymaga czassowych
sterowników. I w ³azience tak samo trzeba dogrzewaæ.
Nie mam "religijnego" podej¶cia do tematu, ale s±dzê, ¿e rozwi±zanie
ma swoje zalety, warte rozwa¿enia.
IHMO najpowazniejsza wada trego rozwi±zania (powietrznego) to jego ma³a
popularno¶æ...
nie ma od tego fachowców, brak d³ugoletnich do¶wiadczeñ, nie ma z kim
pogadaæ, zaczerpn±æ opini...
taka ma³a loteria...
--=olo=--
2007-09-21 08:43:40 UTC
Post by Marcin
Pytam siê, gdy¿ nie wiem (tutaj g³ównie chodzi o salon) czy zastosowaæ TYLKO
ogrzewanie pod³ogowe, czy te¿ mieæ zainstalowane dodatkowo kaloryfery ... w
razie potrzeby?
Przy oknach dachowych musisz i tak zastosowaæ grzejnik pod oknem, bo inaczej
bêdziesz mia³ lód od wewn±trz. Nawet w instrukcji monta¿u okna warunkiem
udzielenia gwarancji jest grzejnik pod oknem.

--=olo=--
Niewe
2007-09-21 09:38:59 UTC
Przy oknach dachowych musisz i tak zastosować grzejnik pod oknem, bo inaczej
będziesz miał lód od wewnątrz. Nawet w instrukcji montażu okna warunkiem
udzielenia gwarancji jest grzejnik pod oknem.
A gdzieś Ty coś takiego wyczytał?
Te okna chyba muszą być jednoszybowe?
Pod normalnym oknem dachowym wcale nie ma konieczności montowania
grzejników.
--=olo=--
2007-09-21 11:51:43 UTC
Post by --=olo=--
Przy oknach dachowych musisz i tak zastosowaæ grzejnik pod oknem, bo inaczej
bêdziesz mia³ lód od wewn±trz. Nawet w instrukcji monta¿u okna warunkiem
udzielenia gwarancji jest grzejnik pod oknem.
A gdzie¶ Ty co¶ takiego wyczyta³?
Te okna chyba musz± byæ jednoszybowe?
Pod normalnym oknem dachowym wcale nie ma konieczno¶ci montowania
grzejników.
Np. w instrukcji monta¿u okien po³aciowych Roto. A poza tym znam to z
w³asnego do¶wiadczenia. £azienka z pod³ogówk± na poddaszu niewykoñczona,
wiêc nie u¿ywana i nic nie parowa³o, w pomieszczeniu ciep³o, a na oknie lód.
W drugim bliŒniaczym pokoju grzejnik pod oknem i nic siê nie dzia³o.

--=olo=--
gdaMa
2007-09-21 13:45:21 UTC
Post by Marcin
Czy wymaga wspomagania tradycyjnymi grzejnikami (kaloryferami)?
Nie. W łazience warto mieć jednak dodatkowo grzejniko-suszarkę.
Post by Marcin
Czy wystarczy zastosowanie ogrzewnia podłogowego w salonie, kuchni i
łazience, hollu, ... aby czuć się komfortowo nawet w chłodne zimowe
wieczory?
Tak.
Chodź teraz (już po fakcie niestety) zrobiłabym jeszcze z jedną pętlę w
każdej sypialni. Jest znaczna różnica pomiędzy holem a np. nasza sypialna
gdzie mamy panele. Pewnie w przypadku wykładziny dywanowej nie odczuwałoby
się tego.
Jestem alergikiem. Nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu przy ogrzewaniu
podłogowym. Natomiast zabija mnie wszelka klimatyzacja...
Post by Marcin
Pytam się, gdyż nie wiem (tutaj głównie chodzi o salon) czy
zastosować TYLKO ogrzewanie podłogowe, czy też mieć zainstalowane
dodatkowo kaloryfery ... w razie potrzeby?
My mamy dodatkowy mały grzejnik w salonie - tak w razie czego (awaria
podlogówki, ogromne mrozy). Jest tak usytuowany że prawie go nie widać.
*gdaMa*
gdaMa
2007-09-21 14:33:53 UTC
Post by gdaMa
Chodź teraz
^^^^^^^^^^^

oczywiście powinno być "Choć"
*gdaMa*
JanuszK
2007-09-21 18:53:23 UTC
Post by Niewe
[...]
Zobacz do Velux-a to się przekonasz.
--
Pozdr
JanuszK
Marek Dyjor
2007-09-22 10:30:09 UTC
Post by Lukasz Kozicki
Nie mam "religijnego" podejścia do tematu, ale sądzę, że rozwiązanie
ma swoje zalety, warte rozważenia.
IHMO najpowazniejsza wada trego rozwiązania (powietrznego) to jego
mała popularność...
nie ma od tego fachowców, brak długoletnich doświadczeń, nie ma z kim
pogadać, zaczerpnąć opini...
taka mała loteria...
wada jest cena (koszmarnie wysoka ok 60 000 za płytę dla domku o pow zab
140m2)
Lukasz Kozicki
2007-09-22 14:56:30 UTC
Post by Marek Dyjor
wada jest cena (koszmarnie wysoka ok 60 000 za płytę dla domku o pow zab
140m2)
A ile, Twoim zdaniem, *powinno* kosztować ogrzewanie podłogowe
(jakikolwiek system, ale kompletna instalacja) ?

Pozdr,
--
ŁK
Następna strona >