Burza, oswietlenie awaryjne.
Maniek4
2009-06-23 22:10:54 UTC
Uszanowanie.

Siedze sobie dzisiaj na budowie i bawie sie w zabudowe kibla wiszacego.
Godzina 22 cos tam zaczyna sie burza, na dworze ciemno. Blysk pioruna w
oddali i swiatla nie ma w calej okolicy, w domu rzecz jasna tez. Chwile
czekam, ale nic, nadal ciemno. No to jade do domu, bez pradu i tak d..pa
blada. Niestety w calym domu ciemnosci egipskie i trudno znalezc droge do
schodow. Podrodze potykam sie o narzedzia, lezace profile i inne duperele.
Na takie okazje zrobilem oswietlenie awaryjne, niestety nie podlaczylem
jeszcze, bo to ciagle budowa. Dzis wiem ze bylo warto. Nie koniecznie musza
to byc dlugie zaniki napiecia, ale chociaz nie spadnie sie na ryj w czasie
burzy. Dzis tez przekonalem sie ze dom to nie mieszkanie i chodzenie po nim
po ciemku to nie to samo co po mieszkaniu w ktorym zwykle nie ma schodow.
Polecam kazdemu, nawet najprostrze rozwiazania na zwyklym UPS i kilku
oprawach LED w pomieszczeniach komunikacyjnych.

Pozdro.. TK
Adam Płaszczyca
2009-06-23 23:14:37 UTC
Post by Maniek4
Polecam kazdemu, nawet najprostrze rozwiazania na zwyklym UPS i kilku
oprawach LED w pomieszczeniach komunikacyjnych.
A ja polecam słownik ortograficzny i latarkę.
--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356
Tomasz O.
2009-06-24 05:35:39 UTC
Post by Maniek4
Uszanowanie.
Dzis tez przekonalem sie ze dom to nie mieszkanie i chodzenie po nim po
ciemku to nie to samo co po mieszkaniu w ktorym zwykle nie ma schodow.
Zasadniczo weŒ pod wzgl±d, ¿e jak sam napisa³e¶ to jeszcze budowa i nigdy
nie wiesz co i gdzie le¿y.
Jak ju¿ zamieszkasz ustawisz graty na miejscu, przyzwyczisz siê do uk³adu
domu (³±cznie ze schodami) to nie bêdzie tak Œle. O¶wietlenie awaryjne to
mo¿e nie jest jaki¶ super wydatek ale i tak wydaje mi siê ¶rednio przydatny.

Tomasz
Jan Werbiński
2009-06-24 06:11:14 UTC
1. W moim domu z zamkniętymi oczami i prawie bez dotykania ścian trafiam w
dowolne miejsce.
2. Nigdy nie jest całkowicie ciemno.
3. Czołówki Petzla, lampy gazowe, naftowe, zapałki i świeczki mam w
nadmiarze.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/
Marek Dyjor
i co trzymasz to w każdym pomieszczeniu?
Maniek4
2009-06-24 08:23:26 UTC
Post by Tomasz O.
Post by Maniek4
Uszanowanie.
[...]
Owszem, ale sa jeszcze male dzieci. Tak czy tak nie bede mial problemu ze
znalezieniem jakichs narzedzi gdyby byly potrzebne, czy chocby jakiejs
kurtki i butow. Gdybym mial kociol weglowy i pompy CO to juz wrecz
zbawienie, by zobaczyc o co chodzi. Koszt takiego oswietlenia to naprawde
nic wielkiego a i nie calosc trzeba wyposazac od razu. Podstawowa kompletna
wersja na UPS z odzysku nie powinna przekroczyc 100 - 150zl.

Pozdro.. TK
Dy
2009-06-24 08:42:52 UTC
kiedys dawno temu podjalem watek zasilania awaryjnego. Pozniej temat
powtarzal sie i zapewne jeszcze bedzie nie raz. Awaryjne oswietlenie
jest konieczne i to bez 2 zdan. Reszta to kwestia rozwiazania.
Mieszkamy w tej czesci europy, gdzie sprawnosc i jakosc osiagniec
cywilizacyjnych ogladana jest przez szybke i podziwiana i nic wiecej.

Pozdrawiam
Dy
Tornad
2009-06-24 08:58:18 UTC
Post by Maniek4
Post by Maniek4
Uszanowanie.
Dzis tez przekonalem sie ze dom to nie mieszkanie i chodzenie po nim po
ciemku to nie to samo co po mieszkaniu w ktorym zwykle nie ma schodow.
Zasadniczo weź pod wzgląd, że jak sam napisałeś to jeszcze budowa i nigdy
nie wiesz co i gdzie leży.
Jak już zamieszkasz ustawisz graty na miejscu, przyzwyczisz się do układu
domu (łącznie ze schodami) to nie będzie tak źle. Oświetlenie awaryjne to
może nie jest jakiś super wydatek ale i tak wydaje mi się średnio
przydatny.
[...]
Maniek dobrze myslisz; tu w Hameryce widzialem kilka domow, w ktorych maja
automatycznie wlaczajace sie generatory, hondy najczesciej. I caly
skomplikowany system elektroniczny wymagajacy okresowej konserwacji i
sprawdzania. Raz na pol roku przychodzi gosciu w firmowej czapeczce i cos tam
przy tym majstruje. Zostawia rachunek na 300 dolarow i mowi "sijulejte". No i
pech, jak raz pradu na pare godzin zabraklo bo drzewo druty pourywalo to
akurat ten superspecjal system nie zadzialal... Musialem sam przyjechac i te
honde odpalic bo by sie pani lodowka rozmrozila. No i co tu robic jak pradu
nie ma? Swego czsu jak w New Yorku przez trzy dni pradu nie bylo to za 9
miesiecy akuszerki z Kanady na emergency sprowadzali...
Pzdr.
Tomasz O.
2009-06-24 09:37:10 UTC
Post by Maniek4
[...]
To siê niby wszystko zgadza, szczególnie jak siê pomysli o dziciach i tych
schodach. Mo¿e to te¿ zale¿y od miejsca zamieszkania. Ja mieszkam od prawie
3 lat w domu w niewielkim mie¶cie i awariê pr±du mia³em dwa razy. Chyba ze
miesi±c temu co¶ siê rozjecha³o i faktycznie byli¶my bez pr±du ze 3-4
godziny i z tego samego powodu nastêpnego dnia chyba z godzine, bo panowie
poprawiali prowizorkê któr± uskutecznili dzieñ wcze¶niej. No i w zwi±zku z
tym my¶lê sobie, ¿e niby koszt niewielki ale jak znam ¿ycie to w momencie
kiedy takie o¶wietlenie bêdzie potrzbne to nie zadzia³a. W ¿yciu bywa tak,
¿e jak siê czego¶ ma³o u¿ywa to siê o tym zapomina i jak bêdzie ten UPS
potrzebny to siê oka¿e, ¿e on ju¿ nie ¿yje.

Tomasz
Jan Werbiński
2009-06-24 10:10:08 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Jan Werbiński
[...]
1+2+3= trafiam nawet z zamkniętymi oczami w miejsce, gdzie je mam. Nie
mieszkam w bunkrze. Światło księżyca i lamp ulicznych jest wystarczające. W
razie klęski żywiołowej sprawdziła się czołówka.
ąćęłńóśźż
2009-06-24 15:02:55 UTC
Czołówka Petzla jest na każdej główce, więc zawsze przy sobie ;-)))
JaC

-----
Maniek4
2009-06-24 15:05:51 UTC
U¿ytkownik "Jan Werbiñski" <***@janwer.com> napisa³ w
wiadomo¶ci news:h1su1u$8s0
1+2+3= trafiam nawet z zamkniêtymi oczami w miejsce, gdzie je mam. Nie
mieszkam w bunkrze. Šwiat³o ksiê¿yca i lamp ulicznych jest wystarczaj±ce.
Lamp ulicznych....
Wczoraj zrobilo sie ciemno w calej okolicy, lacznie z ulica. Ksiezyca nie
bylo bo niby skad skoro burza. Pioruny troche swiatla dawaly, tylko jakos
nie za dlugo. Poza tym bylo ciemno jak w d.., wiec o knontuzje nie trudno.
Oczywiscie ze nie jest to sytuacja smiertelna, ale z cala pewnoscia
niewygodna. Po co mam chodzic szukac latarek skoro swiatlo z lampek LED
swieci sie do wyczerpania akumulatora, a z latarkami chodzic mi sie nie chce
caly czas.

Pozdro.. TK
Marek Dyjor
2009-06-24 19:48:28 UTC
w wiadomości news:h1su1u$8s0
Post by Jan Werbiński
[...]
szczególnie jak siedzisz w ciemnej łazience na sraczu i właśnie gaśnie ci
światło i nie widzisz nawet swojej ręki :)
Maniek4
2009-06-24 22:49:13 UTC
Post by Tomasz O.
¿e jak siê czego¶ ma³o u¿ywa to siê o tym zapomina i jak bêdzie ten UPS
potrzebny to siê oka¿e, ¿e on ju¿ nie ¿yje.
Dzis wieczorem postanowilem podlaczyc moja cud skrzynke sterujaca
oswietleniem min. awaryjnym z podlaczonym UPS, by uniknac takich sytuacji
jak wczoraj, bo burze jeszcze przez pare dni. Okazalo sie, ze UPS nie zyje
jak pisales. :-) Nie byl dlugo uzywany i zapomnial jak to sie robi od
lezenia w szafie. Po wlaczeniu tylko piszczal. Rozebralem wiec i zaczalem
reanimowac akumulator. Po godzinie dreczenia go duzym amperazem ozyl i
wszystko dziala jak nalezy. Pozostalo podlaczyc kilka opraw do pelni
szczescia.

Pozdro.. TK
BartekK
2009-06-25 00:25:47 UTC
Post by Maniek4
po ciemku to nie to samo co po mieszkaniu w ktorym zwykle nie ma schodow.
Polecam kazdemu, nawet najprostrze rozwiazania na zwyklym UPS i kilku
oprawach LED w pomieszczeniach komunikacyjnych.
A to ja dopiszę, bo dopiero co 3 dni temu skończyłem odrutowywać swoje
oświetlenie "nocne" będace równocześnie oświetleniem awaryjnym.

Akumulator 12v 18Ah, system jego ładowania/podtrzymywania zasila lampki:
http://www.allegro.pl/item664380598_led_zarowka_80_4w_ciepla_mr16_12v_tr_gratis.html
Polecam akurat te konkretne (albo przynajmniej tego producenta), różnica
jest taka, że te mają w środku przetworniczkę elektroniczną, a nie
opornik. Świecą jednakowo niezależnie od zasilania 4,5-18v, a gasną
dopiero przy 3,5v - dzięki temu w sytuacji awaryjnej akumulator zostanie
zjechany "do zera" ale czas świecenia będzie ekstremalnie długi.

Trudno, wiem że akumulator tak mocne rozładowanie niszczy, ale to ma być
sytuacja awaryjna. W normalnej sytuacji zasilacz utrzymujący 14v na tym
aku - zasili też te 5-8 ledowych lampek.
kris
2009-06-25 07:06:20 UTC
w wiadomo¶ci news:h1su1u$8s0
szczególnie jak siedzisz w ciemnej ³azience na sraczu i w³a¶nie ga¶nie ci
¶wiat³o i nie widzisz nawet swojej rêki :)
I tak samo prawdopodobne jest to ze wtedy awaryjne nie zadzia³a.
To wszystko ekstrenmalne sytuacje ma³o prawdopodobne.
U ka¿dego jest inaczej ale u mnie sensu zak³adania o¶wietlenia awaryjnego
nie by³io ¿adnego.
Zaniki napiêcia praktycznie nie wystepuj±. A znaj±c ¿ycie jak raz na 5 lat
wystapia to oka¿e sie ¿e UPS padniêty albo co.
A jak faktycznie awarie beda czêstsze to poprostu jeden obwód o¶wetlenia
podepnê pod uk³ad z UPS przy tablicy rozdzielczej.

Ale ka¿dy robi wg swoich lokalnych warunków.
To tak jak z bajerami typu: zapalanie ¶wiat³a w kuchni za pomoca laptopa w
sypialni- ludzie wydaja na takie cuda mniejsz± lub wieksz± kasê a u¿ywaæ
tego bêd± przez kilka miesiecy na pocz±tku i potem sporadycznie aby
pochwaliæ sie znajomym ¿e maj± dom inteligentny.

Krzysiek
Pooh
2009-06-25 08:21:30 UTC
Post by Maniek4
na zwyklym UPS i kilku
oprawach LED w pomieszczeniach komunikacyjnych
Jak LED to nie potrzebny UPS a akumulator z zasilaczem buforowym.
A w ogóle to są gotowe oprawy z akumulatorem więc nie ma potrzeby z UPSem
kombinować.
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Pooh
2009-06-25 08:15:31 UTC
akumulator zostanie zjechany "do zera"
I będzie można go wyrzucić.
--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/
Pooh
2009-06-25 08:20:49 UTC
Post by Maniek4
Podstawowa kompletna
wersja na UPS z odzysku nie powinna przekroczyc 100 - 150zl.
Moduł oświetlenia awaryjnego do oprawy świetlówkowej:
http://www.allegro.pl/item663609684_modul_oswietlenia_awaryjnego.html

Cała gotowa oprawa
http://www.allegro.pl/item670613677_panorama_oprawa_oswietlenia_awaryjnego.html
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
kris
2009-06-25 08:25:48 UTC
U¿ytkownik "Pooh" <***@nospam.pooh.priv.pl> napisa³ w wiadomo¶ci > Ca³a
gotowa oprawa
Post by Pooh
http://www.allegro.pl/item670613677_panorama_oprawa_oswietlenia_awaryjnego.html
Bardzo pieknie bêdzie wygladaæ w przedpokoju czy nad schodami w nowym
domu;)))

Krzysiek
Następna strona >
Strona 1 z 5