czyszczenie szyby w kominku
Szczepan
2009-11-03 22:36:01 UTC
Czytalem juz wiele na ten temat na roznych forach ale moj przypadek jest
nietypowy.
Otoz moj komonek jest jedynym zrodlem ciepla dla calego domu w zwiazku z
czym w sezonie pala w nim bez wygaszania czyli ciagle. Przy takim paleniu
nie moge sobie pozwolic na palenie otwartym plomieniem gdyz po kilku
godzinach mialbym w domu saune. W 90 % pale wiec na calkowicie przymknietym
doplywie powietrza.
Skutkuje to tym,ze na szybie robi sie juz po kilku godzinach palenia takie
brazowe szkliwo (nie szadza).Probowalem rozne srodki do czyszczenia szyb
kominkowych ale tego szkliwa nic nie rusza. Jedynym skutecznym sposobem
ktory udalo mi sie wyprobowac to przepalenie przez kilka godzin otwartym
ogniem wtedy szkliwo zaczyna sie kruszyc i mozna go zeskrobac zyletka.
Czy mozecie mi poradzic jakis wyprobowany srodek do rozpuszczenia
chemicznego tego brazowego szkliwa?

Szczepan
J_K_K
2009-11-03 23:10:57 UTC
Post by Szczepan
Skutkuje to tym,ze na szybie robi sie juz po kilku godzinach palenia takie
brazowe szkliwo (nie szadza).
Iglastym chyba nie palisz ?

Żona swego czasu chwaliła piankę "Tytan"
na bazie wodorotlenku sodu.

Pzdr

JKK
wolim
2009-11-04 06:06:34 UTC
Wszyscy narzekają na brudzące się szyby.
U mnie szyba czyści się leciutko... Czyszczę ją średnio raz na 2 tygodnie,
jak już nic nie widać. Też robi się cała brązowa, bo palę głównie z
zamkniętym szybrem i dopływem powietrza. Do tego drewno lekko wilgotne. Myję
szybę czystą wodą przy użyciu gąbki do naczyń - tą szorstką stroną. Umycie
szyby zajmuje 5 minut. Szyba jest prawie jak nowa.

Nie wiem, dlaczego tak mam, kominek to jakiś zwykły Uniflam za 1 700 zł.

Pzdry,
/\/\\/\/
Krzysiek
2009-11-04 06:36:57 UTC
Post by wolim
[...]
U mnie jakoś szorowanie nic nie daje
przetestowane wszystkie środki, łącznie z wodą i nic. dziwne :(
J_K_K
2009-11-04 20:47:23 UTC
Post by wolim
Wszyscy narzekają na brudzące się szyby.
U mnie szyba czyści się leciutko... Czyszczę ją średnio raz na 2 tygodnie,
jak już nic nie widać.
U nas nie robi się żadne szkliwo.
A czyścimy tylko wodą + "magiczna" ściereczka
z mikrowłókien z Lidla ;-)

Pzdr

JKK
AZ
2009-11-04 06:48:45 UTC
Post by Szczepan
[...]
Poszukaj środka do czyszczenia piekarników. Kup taki w butelce z dozownikiem
jak do mycia szyb okiennych, jest wygodniejszy. Pryska sie szybe, czeka
chwile i wyciera/myje. Jeden minus w Twoim przypadku, że na ciepej szybie
szybko odparuje, czyli musiałbyś to robić jak się drzewo wypali i szyba
jako tako przestygnie.
Rom
2009-11-04 08:41:20 UTC
Post by Szczepan
Skutkuje to tym,ze na szybie robi sie juz po kilku godzinach palenia takie
brazowe szkliwo (nie szadza).
U mnie pomaga czyszczenie sadzą/popiołem drzewnym niedopalonym).
Lub - jak też i w wielu innych przypadkach - mokre chusteczki dla niemowląt
(biedronka, Lidl).
Ptok
2009-11-04 09:36:17 UTC

Z powodzeniem używam środka do czyszczenia grilii piekarników i marki Tytan
. Ćwiczyłem różne i zasadnicza uwaga jest taka: najlepiej w żelu. Wyciskam
na górna krawędź szyby on sobie spokojnie spływa , rozcieram gąbka do mycia
naczyń, zostawiam na chwilę i wycieram (gąbka z czystą wodą, potem papier do
sucha). Żel jest o tyle wygodny, że nie scieka tak szybko i nie spływa na
uszczelkę na dole (a jest żroący). Dla własnego komfortu robie to w
jednorazowej rękawiczce ze stacji bezynowej.
Spraye, pianki nie zdały egzaminu (mam w domu chyba z 5 rodzajów).

Grzegorz
ZS
2009-11-04 09:29:57 UTC
Post by Szczepan
[...]
Ja od 2 lat uzywam tytan żel do czyszenia piekarników kuchni, w srebrnej
butelce (choć ostatnio ciężko go dostać) za 7zł. Cztery takie starczają na
sezon, oblewam szybe od góry, potem kawałem szmatki i rękawiczka
jednorazowa, całą wymażę, zostawię na 3 minuty i schodzi do czysta,
ścierkami albo recznikami. Potem tylko płyn do szyb i mam czyściutką szybe,
zajmuje to moze z 10 minut.
mk
2009-11-04 10:28:45 UTC
Są takie opiłkowe myjki, ja to od czasu do czasu używam, co prawda robię
to od święta :)
Pdr, M.
daniel97
2009-11-04 21:06:10 UTC
Post by Szczepan
Czy mozecie mi poradzic jakis wyprobowany srodek do rozpuszczenia
chemicznego tego brazowego szkliwa?
Ja używam zwykłej sody. Zwilżam gabkę, trochę sody i czyszczę. Schodzi
ładnie.
Pozdrawiam
daniel
Szczepan
2009-11-04 21:41:40 UTC
Post by daniel97
Ja używam zwykłej sody. Zwilżam gabkę, trochę sody i czyszczę. Schodzi
ładnie.
O tej sodzie to ja tez czytalem duzo na roznych forach i wszedzie to
swietnie dzialalo.
Dzisiaj kupilem torebke sody oczyszczonej, zdjalem drzwiczki od kominka,
ostudzilem, potraktowalem zmoczona szmatka z soda, posypywalem soda,
czekalem troche, probowalem czyscic recznikami papierowymi itp. Niestety
soda nie reaguje w zaden najmniejszy sposob z osadem na mojej szybie. Byc
moze jesli jest to sadza to soda dziala tak samo jak zwykla namoczona
szmatka ale z z osadem wywolanym skroplinami z destylacji drewna niestety
zero reakcji.
Kupilem dzisiaj rowniez plyn do czyszczenia szyb kominkowych "Tytan" z
wodorotlenkiem sodu. Jutro wyprobuje i podziele sie rezultatami.

Szczepan
Sebastian Sawicki
2009-11-05 12:28:55 UTC
Zajzyj do komina..
:)
S.
Szczepan
2009-11-05 12:52:26 UTC
Post by Sebastian Sawicki
Zajzyj do komina..
Pale juz kilka sezonow i po trzech sezonach pierwszy raz zajrzalem do komina
w tym roku wiosna i bylem zaskoczony, wygladal jak nowy. Nagar ktory sie na
rurach kwaso-zaro odpornych osadzal co jakis czas sam sie wykruszal i spadal
na dol. Po 3 latach wygarnalem duze wiadro wykruszonego nagaru a przeswit
komina jaki byl taki jest nadal. Moj komin zbudowany jest z rury
kwaso-zaroodpornrj o srednicy 200 mm. Rury te w czasie budowy komina byly
owijane specjalna welna mineralna na siatce stalowej a calosc obmurowana
jest kominem ceglanym.

Szczepan
Ania B.
2009-11-05 20:38:21 UTC
Użytkownik "Szczepan" <napisał w wiadomości >
Post by Szczepan
Czy mozecie mi poradzic jakis wyprobowany srodek do rozpuszczenia
chemicznego tego brazowego szkliwa?
Środek w sprayu Diavolina superszyba, kupuję w castoramie (nie wiem, czy i
gdzie jest jeszcze dostępny), zielone opakowanie, schodzi cały syf, nowy i
przypieczony ale potrzebuje troszkę czasu 5- 10 min bo zadziałać.

Ania
Szczepan
2009-11-09 10:46:47 UTC
Post by Ania B.
Środek w sprayu Diavolina superszyba, kupuję w castoramie (nie wiem, czy i
gdzie jest jeszcze dostępny), zielone opakowanie, schodzi cały syf, nowy i
przypieczony ale potrzebuje troszkę czasu 5- 10 min bo zadziałać.
Ja kupilem plyn do czyszczenia szyb kominkowych "Tytan" z
wodorotlenkiem sodu ze spryskiwaczem mechanicznym .
Wczoraj wyprobowalem .
Na pionowej szybie kominkowej praktycznie jest nie do wykorzystania gdyz
plyn o konsystencji wody natychmiast splywa po szybie na dol, szyba robi sie
sucha i efekt jest taki sam jakby wogole niczym nie byla spryskana. Jesli
ktos ma drzwiczki do kominka niezdejmowalne to taki srodek moze od razu
wrzucic do smieci.
Moje drzwiczki na szczescie zdejmuja sie jednym ruchem. Polozylem je poziomo
i wtedy spryskalem. Po pol godzinie zebralem to co juz zmieklo i znowu
poppsikalem i poczekalem nastepne 1/2 godziny. Po takiej godzinnej obrobce
chemicznej ok 80 % osadu zeszlo. Reszte probowalem wyczyscic mechanicznie
popiolem. Stanelo na tym ze ok 90% powierzchni szyby jest juz czysta. Sam
srodek chemiczny jest niezly i gdyby byl dostepny w zelu to byloby juz
zupelnie dobrze. Niestety w sklepach w ktorych bylem zadnego srodka w zelu
nie mieli.
Czy zna ktos nazwe takiego srodka i gdzie go mozna kupic?

Szczepan
Maseł
2009-11-09 13:32:33 UTC
Post by Szczepan
Post by Ania B.
[...]
[...]
Post by Szczepan
Czy zna ktos nazwe takiego srodka i gdzie go mozna kupic?
jezeli chcesz miec spelnione 2 warunki: wodorotlenek sodu i zel - to
mozna w takiej postaci dostac cos do udrazniania rur (Kret)
Mozna tez kupic srodki "grill/piekarnik/kominek" w postaci pianki
(testowalem na grillu i piekarniku)

Pozdro

Maseł
Szczepan
2009-11-10 01:55:32 UTC
Post by Maseł
[...]
Fajnie o kreta bede pytal ale jesli chodzi o srodki
"grill/piekarnik/kominek" w postaci pianki to co konkretnie miales na mysli
o co ja ma w sklepach pytac?
Chetnie kupilbym pianke tylko jak taki srodek sie nazywa i kto go produkuje?

Szczepan
Ptok
2009-11-10 14:01:41 UTC
Właśnie Tytan Żel - jest też w tej formie.

Co do pianek - Pianka Tytana - odradzam. Dysza jest do kitu i rzyga cienkim
a mocnym strumieniem (możesz "natryskowo" malować cały kominek i scianę).
Była Pianka produkowana przez Barwę - dobre dzialanie i dobre nakładanie,
jak zmienili (pewnie ekonomia) na płyn z aeratorem to wyszła kicha , bo
scieka i żre uszczelkę.

Drugi sezon uzywam Tytan Żel i jest ok.

Ptok
Józef Małczyński
2009-11-10 18:24:10 UTC
Post by Ptok
[...]
Dziwię się. Gdy drewno suche, to nalot jest niewielki. Ale być
przecież musi. Ja kilkanaście lat palę i czyszczę szybę co kilka/
kilkanaście dni. Stare gazety zgniesione w kulkę i trochę CIF-a na
szybie. 3o sekund pocierania z wymianą 3/4 kulek z gazety. Kilka
pryśnięć octem zwykłym w butelce po płynie do okien. Naprawdę brudną
szybę czyszczę do 2 minut. Na początku eksploatacji kominka też
dawałem się nabrać na "złoty środek" do czyszczenia.
Szczepan
2009-11-10 23:29:14 UTC
Użytkownik "Józef Małczyński" <***@gmail.com> napisał

[...]

Mysle ze kazdy z nas rozmawia o czyms innym. Czy Ty uzywasz kominek do
ciaglego ogrzewania czy tylko do okazjonalnego palenia otwartym ogniem? Przy
ciaglym paleniu (jedyne zrodlo ciepla w moim calym domu) nie moge palic
otwartym plomieniem bo po kilku godzinach mialbym saune. w 80% pale z
calkowicie zamknietym doplywem powietrza i wtedy bez wzgledu na to czy jest
to drewno suche czy mokre to na szybie ktora jest najzimniejszym elementem
kominka skraplaja sie produkty suchej destylacji drewna. To nie jest sadza i
tego ani octem ani gazeta nie wyczyscisz.

Szczepan
Szczepan
2009-11-11 17:59:11 UTC
Post by Ptok
Drugi sezon uzywam Tytan Żel i jest ok.
Wczoraj szukalm po różnych sklepach tego Tytan Żelu ale nigdzie ni
znalazlem.
W Tesco natomiast znalazlem żel do udrazniania rur marki Tesco za 2,99 zl z
zawartoscia wodorotlenku sodu. Juz podczas nanoszenia zelu cienszy osad
zmywal sie do czysta. Zostal sie jakis jeden stary zapieczony slad ale
gdybym poczekal z tym zelem pare minut to i ta drobna pozostalosc tez by
zeszla.
Reasumujac, jakikolwiek preparat zelowy zawierajacy wodorotlenku sodu dziala
wysmienicie. Rozne preparaty o nazwie Kret wlasnie zawieraja ta substancje i
dlatego sa dobre do czyszczenia szyb kominkowych. Sam to sprawdzilem na
bardzo mocnym osadzie ze skroplin destylacji drewna.
Dzieki za naprowadzenie mnie na taki preparat.

--
Szczepan

J_K_K
2009-11-09 21:32:06 UTC
[...]