Budowa transformatora w swietle bramy wjazdowej.
Tomasz
2011-01-19 19:46:00 UTC
Kilka dni temu ekipa z energi zaczela zakopywac na naszej ulicy nowe kable
niskiego napiecia i ku mojemu zdziwieniu zaczeli przygotowywac budowe
transformatora w swietle mojej bramy wjazdowej. Ekipa mowi ze nic nie moga
poradzic bo oni tylko wykonuja zlecenie wedlug projektu a w projekcie jest
transformator w tym miejscu. Dodzwonilem sie do Projektanta a on mowi ze ja
nie jestem dla niego strona bo jego zleceniodawca jest Energa.
On prawdopodobnie bazowal na jakichs mapach z przed 10 lat kiedy tu nie bylo
jeszcze zadnych domow.
Kiedy dzwonie do Energi to oni mowia ze nic to ich nie obchodzi bo po to
zlecili projekt do niezaleznego biura aby miec wolna glowe.
Gmina mowi ze zezwolila projektantowi robic co zechce na swoim terenie a ta
waska drozka (6 m od granicy do granicy dzialek) jest wlasnoscia gminy i
kolko sie zamyka.
Ponadto moja chata o dachu z wiorow osikowych jest bardzo latwopalna a
obecnie budowany transformator bylby w odleglosci 8m od domu. Czy widzicie
jaks mozliwosc zapobiezenia takiej budowie.
Na razie sa zakopane tylko kable niskiego napiecia i nic wiecej, mysle ze
nie jest jeszcze za pozno.

--
Tomasz

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5800 (20110119) __________

Marek Dyjor
2011-01-19 19:53:47 UTC
Post by Tomasz
[...]
przepraszam bardzo...

masz wsyztsko u siebei lege artis?

jeśłi tak to uderzaj do nadzoru budowlanego z pisemem o wstrzymanie budowy
ze wzgledu na naruszenie twoich praw.
A tak btw: oni to trafo budują na twojej działce czy na drodze czy gdzie?
Tomasz
2011-01-19 19:58:15 UTC
Post by Marek Dyjor
A tak btw: oni to trafo budują na twojej działce czy na drodze czy gdzie?
Trafo chca postawic na drodze (6m miedzy plotami), praktycznie 2cm od mojej
dzialki, ale w swietle bramy wjazdowej na posesje.

kiki
2011-01-19 20:21:34 UTC
Zrób taj jak ci marek mówi, a lepiej szybko weź prawnika.
Shaman
2011-01-20 09:04:14 UTC
A tak btw: oni to trafo buduj=B1 na twojej dzia=B3ce czy na drodze c=
zy =
gdzie?
Trafo chca postawic na drodze (6m miedzy plotami), praktycznie 2cm od=
=
mojej dzialki, ale w swietle bramy wjazdowej na posesje.
Zr=F3b taj jak ci marek m=F3wi, a lepiej szybko we=BC prawnika.
nie przesadza=B3bym w t=B1 ufno=B6=E6 w prawnik=F3w.. raczej nie znajdz=
ie si=EA =

=BFaden, kt=F3ry b=EAdzie ch=EAtny przyku=E6 si=EA do bramy lub po=B3o=BF=
y=E6 na glebie aby =

uniemo=BFliwi=E6 monta=BF tego trafo. Co do ich innych dzia=B3a=F1, to i=
owszem, ale =

na to potrzeba czasu kt=F3rego nie ma.

P=F3ki co postawi=B3bym samoch=F3d w spornym miejscu. Niech sobie wzywaj=
=B1 =

policj=EA i stra=BF miejsk=B1.

-- =

PZDR
Shaman
2011-01-19 20:24:07 UTC
Post by Tomasz
Post by Marek Dyjor
A tak btw: oni to trafo budują na twojej działce czy na drodze czy gdzie?
Trafo chca postawic na drodze (6m miedzy plotami), praktycznie 2cm od
mojej dzialki, ale w swietle bramy wjazdowej na posesje.
A ta brama jest na mapach? A może to dzika brama?

M.
Tomasz
2011-01-19 20:35:26 UTC
Post by M
A ta brama jest na mapach? A może to dzika brama?
Jest na mapach gdzies od 2 lat ale projektant bazowal na mapach z przed 10
lat.

--
Tomasz

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5801 (20110119) __________

Budyń
2011-01-19 20:40:50 UTC
Post by Tomasz
Jest na mapach gdzies od 2 lat ale projektant bazowal na mapach z przed 10
lat.
projektant ma bazowac na mapach do celów projektowych zrobionych tuz przed
projektem .Jest szansa ze projekt powstał wczesniej niz twoja brama.

b.
Andrzej Ława
2011-01-20 07:07:50 UTC
Post by Tomasz
Post by Marek Dyjor
A tak btw: oni to trafo budują na twojej działce czy na drodze czy gdzie?
Trafo chca postawic na drodze (6m miedzy plotami), praktycznie 2cm od
mojej dzialki, ale w swietle bramy wjazdowej na posesje.
Jak pisali inni - szybko alarm do PINBu. Można też pomyśleć (z uwagi na
dach) o skontaktowaniu się z strażą pożarną.

Dodatkowo można spróbować do mediów - budowanie komuś transformatora na
środku wyjazdu może zostać uznane za kolejny smaczny kąsek z cyklu "i
znowu urzędasy sp*.*liły sprawę".
Andrzej Ława
2011-01-20 07:11:27 UTC
PS: i daj znać, jak to będzie się toczyło. Ciekawy temat.
Budyń
2011-01-19 20:09:59 UTC
Post by Tomasz
[...]
wszystko zgodnie z prawem - tyle ze oczywiscie dojscia do posesji zagrodzić
nie mozna. Alarmuj nadzór budowlany i rób dym w energetyce, na tyle duży
żeby projektanta wziął za dupe. Jak cie bedą zbywać dzwoń do samego prezesa.
A na miejscu stacji postaw jakis samochód :-)

budyń projektant :)
Shaman
2011-01-20 09:06:22 UTC
[...]
zagrodzi=E6 nie mozna. Alarmuj nadz=F3r budowlany i r=F3b dym w energe=
tyce, na =
tyle du=BFy =BFeby projektanta wzi=B1=B3 za dupe. Jak cie bed=B1 zbywa=
=E6 dzwo=F1 do =
samego prezesa. A na miejscu stacji postaw jakis samoch=F3d :-)
Je=B6li masz numer do Pana Prezesa to mu podaj, bo pewnie nikt inny mu g=
o =

nie udost=EApni :)

-- =

PZDR
Shaman
Budyń
2011-01-20 09:09:37 UTC
Jeśli masz numer do Pana Prezesa to mu podaj, bo pewnie nikt inny mu go
nie udostępni :)
nie moja energetyka :-) Do sekretarki sie dodzwoni - a potem to juz inwencja
własna. "Jak mnie pani nie połączy to jutro pani bedzie prezesa w tvn
oglądać" :-)))))

b.
Shaman
2011-01-20 09:24:58 UTC
Je=B6li masz numer do Pana Prezesa to mu podaj, bo pewnie nikt inny m=
u go =
nie udost=EApni :)
nie moja energetyka :-) Do sekretarki sie dodzwoni - a potem to juz =
inwencja w=B3asna. "Jak mnie pani nie po=B3=B1czy to jutro pani bedzie=
prezesa =
w tvn ogl=B1da=E6" :-)))))
co prawda to prawda.. Przy odpowiedniej determinacji nie ma rzeczy =

niemo=BFliwych. Miejmy jednak nadziej=EA, =BFe zwyk=B3y telefon/wizyta w=
PINB =

wystarczy. To dobry test czy ci=B1gle tkwimy w rzeczywisto=B6ci z film=F3=
w Barei =

czy mo=BFe mamy to ju=BF za sob=B1.

-- =

PZDR
Shaman
Kris
2011-01-20 09:31:09 UTC
Post by Tomasz
[...]
To jest niewiarygodne. Jakoś nie chce mi się wierzyc że energetyka stawia
sobie transformator w świetle wjazdu na posesje. Czuje jakieś drugie dno w
tej sprawie.
Przeciez z trego można zrobic niezłe widowisko medialne i ktoś z energetyki
by się niezle tłumaczył. No ale na razie znamy wersje jednej strony.

Krzysiek
Budyń
2011-01-20 09:35:26 UTC
Post by Kris
To jest niewiarygodne. Jakoś nie chce mi się wierzyc że energetyka stawia
sobie transformator w świetle wjazdu na posesje. Czuje jakieś drugie dno w
tej sprawie.
Mogło być tak. Projektant zamówił mape, sprawdził w terenie, bramy nie było.
Uzyskał pozwolenie na budowe, czas mijał. Zanim energetyka zrobiła przetarg
na wykonawce tej stacji minęło tyle czasu ze pojawiła sie brama.... Takich
rzeczy sie nie uzgadnia w branżach wiec nie było szans wykryć kolizji do
czasu wytyczenia.

b.
Kris
2011-01-20 10:18:16 UTC
Post by Budyń
[...]
Ale żeby teraz jak jest brama dalej upierac się i stawiac trafo? No chyba że
ktoś szybko brame postawił aby inwestycje przyblokowac.
Dla mnie to jest niewiarygodne ale to Polska własnie i może byc coś na
rzeczy

Krzysiek
Budyń
2011-01-20 10:29:50 UTC
Post by Kris
Ale żeby teraz jak jest brama dalej upierac się i stawiac trafo? No chyba
że ktoś szybko brame postawił aby inwestycje przyblokowac.
Wykonawca ma termin wykonania zadania -a przestawienie stacji o 5m to zmiana
całej dokumentacji - pozwolenia na budowę a jesli nie ma miejscowego planu
to moze i wystąpienie o nową decyzje lokalizacyjną. To trwa i kosztuje. Kto
ma zapłacić za przerobienie dokumentacji? Niby jasne ze energetyka ale
wiecie jak jest...
Jeśli jest w energetyce ktos z jajami to kaze przestawic ją bez zmiany
pozwolenia na budowe, tylko powykonawczo cos tam naniesie na projekt. Ale
jak sie trafi na legaliste to kłopot. Moze wiec warto uderzyć do własciwego
miejscowo kierownika rejonu - to jego ludzie beda to odbierać i on moze
takie przestawienie zarządzić.

b.
Adam
2011-01-20 13:55:56 UTC
Post by Kris
Ale żeby teraz jak jest brama dalej upierac się i stawiac trafo? No chyba że
Ale to wykonawca sie upiera. Wygrala przetarg, podpisala umowe,
dostala projekt w lapy i robia. Sam nie wiem kto tu jest winny - na
mapach do momentu oddania budynku do uzytku bramy przeciez nie bylo, a
w tym czasie mogly zostac zrobione mapy do celow projektowych na
potrzeby budowy tego trafoka. I badz madry kto zawinil? IMHO juz po
wydaniu pozwolenia na budowe domu - na mapach powinien sie znalezc
"olowkiem" wrysowany dom i zjazd do niego z drogi, wedlug projektu. I
odwrotnie - pozwolenie na budowe trafoka powinno go olowkiem wrysowac
na mapy, wedlug projektu jego budowy. Wtedy nie byloby takich
sytuacji..
pozdr.

Adam Sz.
Tomasz
2011-01-20 13:45:54 UTC
Post by Budyń
[...]
A bylo mniej wiecej tak ze projekt sredniego napiecia robi kto inny a
projekt niskiego kto inny. Projekt niskiego napiecia byl zrobiony na
podstawie chyba jakiegos projektu w kazdym razie na srednie napiecie
zezwolenia na budowe jeszcze nie ma.
Na niskie tez podobno jeszcze nie ma ale Wykonawca ktory wygral przetarg na
niskie mial akurat wolne moce przerobowe i machnal kable niskiego napiecia
zostawiajac przed brama kable na przyszly transformator. Teraz sie trzesie
aby nie zawiadamiac Inspekcji budowlanej, ale pismo do Inspekcji juz poszlo.

--
Tomasz

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5803 (20110120) __________

Budyń
2011-01-20 13:57:49 UTC
U?ytkownik "Tomasz" <***@gmail.com> napisa? w wiadomo?ci news:4d383c9a$0$2454$***@news.neostrada.pl...> Na niskie tez podobno
Post by Tomasz
[...]
eee to trzymasz go za jajka. Dopilnuj zeby zrobil nowa diokumentacje - a tam
bedzie musiał twoja brame uwzglednić.

U nas jest tak ze jak robie projekt na stacje to i całą sieć niskiego. Ale
to kwestia lokalnych zwyczajów.

b.
Adam Sito
2011-01-20 13:41:25 UTC
[...]
Stroną jest w tym przypadku każdy właściciel działki sąsiadującej z działką,
na której stanie trafostacja. I w dokumentacji powinny być uzgodnienia w tym
zakresie. Jeśli nie ma -> odpowiedzialność zawodowa projektanta.
Ponadto na ile mi wiadomo, to mapy do celów projektowych mają ograniczony
termin ważności od 6 miesiący do 2 lat, przy czym z urzędu wygasają w
przypadku zajścia zmian w terenie. Więc powoływanie się na mapy sprzed 10
lat jest nieporozumieniem.
Tak czy siak - nadzór budowlany.
AS
Budyń
2011-01-20 14:00:07 UTC
Post by Adam Sito
[...]
Sie nie znasz.
Działka sąsiednia stroną nie jest.
Mapa do celow projektowych jest wazna dopóki tresc mapy sie nie zmieni -
czyli moze stac sie niewazna 3 dni po wydaniu, jak i być wazna 10lat.

b.
Adam Sito
2011-01-20 15:52:20 UTC
Post by Budyń
Sie nie znasz.
Działka sąsiednia stroną nie jest.
Mapa do celow projektowych jest wazna dopóki tresc mapy sie nie zmieni -
czyli moze stac sie niewazna 3 dni po wydaniu, jak i być wazna 10lat.
Stroną czego nie jest? Dla decyzji o warunkach zabudowy i pozwolenia na
budowę? Se jaj nie rób.

Co do mdcp, to rzeczywiście ustawa nie nakłada terminów, choć praktyka w
ODGiK bywa różna w tym zakresie i zazwyczaj zamyka się w podanych przeze
mnie przedziałach czasowych.
AS
Budyń
2011-01-20 16:03:46 UTC
Post by Adam Sito
Stroną czego nie jest? Dla decyzji o warunkach zabudowy i pozwolenia na
budowę? Se jaj nie rób.
jest stroną decyzji o warunkach zabudowy, ale nie wiemy czy tam w ogóle taka
była, moze jest mpzp
ale na pewno sąsiad nie jest stroną pozwolenia na budowę. Kiedyś był, teraz
nie jest.

b.
Tomasz
2011-01-20 17:34:45 UTC
Post by Budyń
jest stroną decyzji o warunkach zabudowy, ale nie wiemy czy tam w ogóle
taka była, moze jest mpzp
ale na pewno sąsiad nie jest stroną pozwolenia na budowę. Kiedyś był,
teraz nie jest.
Co by nie bylo to ani mnie ani sasiada po drugiej stronie drogi nikt nie
zawiadomil ze wogole taka inwestycja ma miec miejsce.
Dowiedzielismy sie dopiero kiedy koparka zaczela kopac row pod kable a
panowie zaczli robic rozne zlacza i wypusty do transformatora.
Nie wiem czy to jest tak ogolnie przyjete czy tylko nam tak sie zdarzylo.

Budyń
2011-01-20 17:56:04 UTC
Post by Tomasz
Co by nie bylo to ani mnie ani sasiada po drugiej stronie drogi nikt nie
zawiadomil ze wogole taka inwestycja ma miec miejsce.
Nie jestescie stroną wiec nikt was nie powiadomił. Zgodnie z prawem i
zdrowym rozsądkiem.

b.
Adam Sito
2011-01-20 18:32:02 UTC
Post by Budyń
Nie jestescie stroną wiec nikt was nie powiadomił. Zgodnie z prawem i
zdrowym rozsądkiem.
Masz rację jeżeli tam jest MPZP. Jeśli nie, to racji nie masz.

AS
Budyń
2011-01-20 19:06:35 UTC
Post by Adam Sito
Post by Budyń
Nie jestescie stroną wiec nikt was nie powiadomił. Zgodnie z prawem i
zdrowym rozsądkiem.
Masz rację jeżeli tam jest MPZP. Jeśli nie, to racji nie masz.
własciwie to było tak - jak wystepowałem o decyzje na dom to sąsiedzi byli
stronami. A jak ostatnio występowałem o decyzje o ustaleniu lokalizacji
inwestycji celu publicznego dla linii energetycznych to stronami byli tylko
właściciele dzialek, sąsiedzi nie. A tu by była własnie taka sytuacja.

b.
Adam Sito
2011-01-20 19:39:02 UTC
Post by Budyń
[...]
Właśnie.
Dla lokalizacji inwestycji celu publicznego stroną jest tylko właściciel
nieruchomości, przy warunkach zabudowy oraż środowiskowej także sąsiedzi.

--
AS