Bruk na betonie - jeszcze raz proszê o poradê
v***@poczta.onet.pl
2004-06-23 06:34:36 UTC
Dzien dobry,
Nie doczekawszy sie poprzednio żadnej opinii próbuję jeszcze raz:
Czy mogę położyć kostkę brukową na starym betonowym chodniku? Chodnik był
wylewany w postaci płyt ok. 1 x 1 m, jest stary, troche spekany ale stabilny no
i oczywiście brzydki... Myślałem, że mógłbym go obudować krawężnikami, wysypać
warstwę piasku i na tym ulożyć bruk. Czy to ma sens??? Czy może lepszym
pomysłem będzie przyklejenie na tym starym podłożu płyt z piaskowca?
Przepraszam za to kombinowanie, ale mam węża w kieszeni i zastanawiam się, jak
możliwie małym kosztem wyremontować otoczenie domu, bez przyzwoitego kucia
wylewek, przygotowywania podloża, zagęszczania itp itp...
Pozdrówka,
Jakub Jaworski
sauron27
2004-06-23 07:19:03 UTC
Post by v***@poczta.onet.pl
Czy mogę położyć kostkę brukową na starym betonowym chodniku? Chodnik był
wylewany w postaci płyt ok. 1 x 1 m, jest stary, troche spekany ale stabilny no
i oczywiście brzydki...
Witam!
Mam ten sam problem - z tego co mówią fachowcy beton może pękać, płyty
przemieszczać się względem siebie i wszystko to razem prowadzi, podobno, do
podnoszenia lub opadania kostki.
Poza tym są jeszcze opady, które nie mają możliwości wsiąknięcia w podłoże
(beton).

Ja zdecydowałem sie wywalić betony i zrobić z odpowiednim podłożem - koszt może
większy, ale mam nadzieję, że święty spokój na jakiś czas.

jurek_b
2004-06-23 18:34:56 UTC
Post by v***@poczta.onet.pl
[...]
Jesli tylko nie przeszkadza ci podniesienie terenu o nastepne kilkanascie
cm. ,to czemu nie.
Plyty betonowe jak sam piszesz sa stabilne.
Daj 5 cm piachu i ukladaj, ale lepiej jakis model kostki typu psia kosc.
Lepiej sie klinuje i stabilniej lezy.
Opady nie maja znaczenia, woda ma splywac do odwodnienia a nie pod
kostke.
Ulozylem tak znajomym podjazd do garazu i pare lat juz ladnie lezy, mimo
intensywnej eksploatacji.
Pozdr. jurek_b

Wysłano z vortalu budowlanego Monter.pl-> http://www.news.monter.pl
v***@poczta.onet.pl
2004-06-24 07:10:18 UTC
Dziendoberek!
Tak, te "pare" centymetrów w górę mi nie przeszkadza, lecz pozostaje problem
tej wody. Kolega pisze, że ona ma ściekać do odwodnienia lecz niestety ja
żadnego odwodnienia nie mam. To stary dom z lat 60-tych i ten paskudny chodnik
betonowy leży bezpośrednio przy ścianie, która, żeby było smieszniej,
praktycznie nie ma izolacji między fundamentem a ścianą i bardzo lubi
podmakać... Zastanawiam się więc, czy nie ułożyć na betonie papy, na to piach i
potem kostka... Ale to chyba karkołomne sztukowanie... W każdym razie nadal
jestem w kropce...
Dzieki za rady, pozdrówka,
Jakub
PS. Może się jeszcze ktoś odezwie z jakims dobrym pomysłem?...