Słupki ogrodzeniowe.
yarecky
2008-08-08 11:10:41 UTC
Wkrótce będę stawiał ogrodzenie na działce i mam pytanie do tych co już
przez to przeszli - czy warto kupić świder do wykopania dziur pod słupki?

Jeśli tak, to jaką średnicę? Czy wystarczy 18cm?
Słupki mam z rurki 1 i 3/4 cala, będzie ich 70.

Jarek.
mireka
2008-08-08 12:00:41 UTC
Post by yarecky
Jeśli tak, to jaką średnicę? Czy wystarczy 18cm?
Słupki mam z rurki 1 i 3/4 cala, będzie ich 70.
Warto, jak najbardziej. Z tym że zależnie od Twojej tężyzny fizycznej i
gruntu, może się okazać że taki świder będziesz musiał we dwójkę z
pomocnikiem napędzać ;)

Po 2 dziurach nabierzesz wprawy, jak głęboko za jednym razem można się
wwiercić, by bez problemu wyciągnąć urobek. Na pewno szybiej to idzie
niż kopanie łopatą. No i jaka oszczędność betonu.
Maciek Stachura
2008-08-08 12:29:21 UTC
Post by yarecky
[...]
Jeśli masz glebę podatną na wiercenie, to się opłaca.
Łopatą nie zrobisz odpowiednio głębokiego dołka,
który nie rozszerzałby się niepotrzebnie ku górze.

Jeśli są kamienie, to świder będzie Ci się "zacinał"
i w końcu spalisz "silnik" :-)

Kiedyś w necie widziałem jakąś ulotkę (chyba) betafensa,
w której na rysunkach była podana średnica dołka
dla słupka narożnego (albo innego z zastrzałami),
oraz dla słupka "samotnego".

Maciek
RTJ
2008-08-08 12:33:20 UTC
Post by yarecky
[...]
Warto, warto.
18cm powinno wystarczyc w zupelnosci, ale pamietaj, zeby
nie robic zbyt plytkich otworów.
Ja robilem na glebokosc okolo 1 metra i stoi juz poltora roku
nienaruszone.
--
Pozdrawiam Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii
Profesjonalna Fotografia Ślubna
uciu
2008-08-08 20:48:16 UTC
Post by yarecky
Wkrótce będę stawiał ogrodzenie na działce i mam pytanie do tych co już
przez to przeszli - czy warto kupić świder do wykopania dziur pod słupki?
jasne ze warto!
wierciełem 60 otworów w glebie gliniestej świdrem o średnicy 18cm na
głębokość ok 70cm.
Trwało to dosłownie chwile w porównaniu z tym co musiałbym przejść by
wykopać takie dołki szpadlem w glinie!
I tak jak ktoś wcześniej wspomniał - duża oszczędność betonu:-)

Mój świder odwiedził już 3 działki sąsiadów:-)
--
---
adam
PioPio
2008-08-11 07:35:09 UTC
Post by yarecky
[...]
A może jak tylko do 70 otworów to warto by go było wypożyczyć. Zapłacisz dużo
mniej a robotę masz zrobioną.
Z tego co się orientuje to te duże wypożyczalnie mają takie świdry w ofercie.
Zależy co chcesz później z nim robić.
Ja co prawda kupiłem takowy ale zajmuje się montażem ogrodzeń i wykorzystuje
go prawie codziennie, nie wyobrażam sobie, zeby kupowac go tylko na jedną
inwestycję, chyba, że akurat masz za dużo gotówki.
Ze strony użytkowej warto warto warto mieć taki świder!!
PioPio
yarecky
2008-08-11 12:25:13 UTC
Post by PioPio
Post by yarecky
[...]
Ok, dzięki za pomoc.
Kupujemy na pół z kolegą - u mnie 70, u niego ponad 100 dziur do
zrobienia, potem będą na pewno krzaki do posadzenia - myślę że na siebie
zarobi...

Pozdrawiam,
Jarek.
JKK
2008-08-11 12:33:45 UTC
Post by yarecky
Post by PioPio
[...]
Czy aby na pewno mówicie o tym samym świdrze - spalinowym, czy ręcznym ?

Pzdr

JKK
PioPio
2008-08-11 13:15:46 UTC
Post by JKK
Czy aby na pewno mówicie o tym samym świdrze - spalinowym, czy ręcznym ?
Pzdr
JKK
No właśnie, ja myślałem o takim spalinowym. Na temat ręcznego sie nie
wypowiadam, bo nie używałem nigdy i nie mam pojęcia jak to działa.
Ja kupowałem taki świder z wiertłem fi20cm za niecałe 3.000 zł. Do wywiercenia
170 dziur raczej by sie nikt nie rzucił na cos takiego, ale może się mylę.

Pozdrawiam
PioPio
yarecky
2008-08-12 06:12:22 UTC
Post by PioPio
Post by JKK
[...]
Ręczny, ręczny...
Będziemy biegać w kółko. A napęd będzie "prawie" spalinowy - bo będziemy
spalać kalorie, co w zawodzie informatyka jest pożądane ;)

Pozdrawiam,

Jarek.
Maciek Stachura
2008-08-12 08:08:32 UTC
Post by yarecky
Ręczny, ręczny...
Będziemy biegać w kółko. A napęd będzie "prawie" spalinowy - bo będziemy
spalać kalorie, co w zawodzie informatyka jest pożądane ;)
A właśnie !
Czy gdzieś można kupić taki świder, ale z lewym gwintem ?
Wypadałoby mieć obie wersje, żeby równomiernie ćwiczyć te same
partie mięśni po obu stronach ciała...

Po kilku dziurach normalnym świdrem chciałoby się coś zmienić
i wtedy okazuje się że jedynym wyjściem jest wiszenie za nogi :-(

Ja poważnie pytam. Też jestem informatykiem.
Budowanie domu miało też trochę podbudować ciało.
A tu człowiek mimo starań i tak coraz bardziej krzywy,
bo wkrętarka w prawej leży lepiej niż w lewej, wkręty są wszystkie
oczywiście prawoskrętne itd. Na starość skolioza gwarantowana :-(

Maciek
Janusz Pawlinka
2008-08-12 08:40:27 UTC
Rêczny, rêczny...
Bêdziemy biegaæ w kó³ko. A napêd bêdzie "prawie" spalinowy - bo bêdziemy
spalaæ kalorie, co w zawodzie informatyka jest po¿±dane ;)
A w³a¶nie !
Czy gdzie¶ mo¿na kupiæ taki ¶wider, ale z lewym gwintem ?
Wypada³oby mieæ obie wersje, ¿eby równomiernie æwiczyæ te same
partie miê¶ni po obu stronach cia³a...
Po kilku dziurach normalnym ¶widrem chcia³oby siê co¶ zmieniæ
i wtedy okazuje siê ¿e jedynym wyj¶ciem jest wiszenie za nogi :-(
Ja powa¿nie pytam. Te¿ jestem informatykiem.
Budowanie domu mia³o te¿ trochê podbudowaæ cia³o.
A tu cz³owiek mimo starañ i tak coraz bardziej krzywy,
bo wkrêtarka w prawej le¿y lepiej ni¿ w lewej, wkrêty s± wszystkie
oczywi¶cie prawoskrêtne itd. Na staro¶æ skolioza gwarantowana :-(
Polecam szpadel/³opatê i przygotowywanie gruntu pod ogród. Mo¿na robiæ
równolegle z budow±, rozwija w miarê równomiernie obie strony 'klaty'.
A 'nabyte umiejêtno¶ci' jeszcze nie raz po budowie bêd± siê przydawaæ
(mi np ostatnio przerzucenie 'za p³ot' 15 ton kwarcytu na ¶cie¿ki
w ogrodzie - 3 dni roboty, do której nie ma chêtnych u mnie na wsi).
Powa¿nie mówiê - te¿ informatyk.

Janusz Pawlinka