Podkłady kolejowe w ogrodzie
Marcin W.
2013-06-01 18:34:54 UTC
Cześć !

Na wstępnie dziękuję za uwagę wszystkim ekologom.

A przechodząc do tematu... Mam w planach kilka rzeczy przy domu zrobić z podkładów kolejowych. Chciałbym je troszkę odświeżyć - oheblować i potraktować jakimś drewnochronem.

Robił ktoś coś takiego ?

Jakie ogólnie są do obróbki ?

Strasznie twarde to jest ?

Pzdr.
Marcin W.
Piotrek
2013-06-01 19:04:12 UTC
Post by Marcin W.
[...]
[...]
"Dobry pomysł"!

Nie ma to jak zapach oleju kreozotowego*) o poranku ;-)

Piotrek

*) Raka dostajesz gratis ;-)
Jackare
2013-06-01 19:11:54 UTC
U?ytkownik "Marcin W." <***@wajnert.org> napisa? w wiadomo?ci news:27a6808d-914c-4f73-88fd-***@googlegroups.com...
Cześć !

Na wstępnie dziękuję za uwagę wszystkim ekologom.

Ekologię mam w dupie i tu nie chodzi o nią tylko o zagrożenie dla Twojego
zdrowia. Podkłady są odpadem niebezpiecznym bo są groźne dla zdrowia. Olej
kreozotowy którym są konserwowane jest rakotwórczy. Nic co konserwuje drewno
na 80-90 lat (słupy telefoniczne to to samo świństwo) nie będzie obojętne
dla zdrowia Twego i Twojej rodziny. Wszystko co jest zrobione z podkładów
wydziela paskudny smród po nadgrzaniu od słońca.
Przeczytaj:
http://www.akademiaodpadowa.pl/227,a,3-czy-powtorne-wykorzystanie-drewna-impregnowanego-wycofanego-z-eks.htm

A dalej zrobisz co zechcesz...
Jackare
Marcin W.
2013-06-01 19:28:44 UTC
Post by Jackare
A dalej zrobisz co zechcesz...
Ok - wiem, że po nagrzaniu do ponad 70 stopni wydziela się niby to świństwo.
Dlatego chciałem to zheblować i pomalować normalnym impregnatem.

W moim przypadku:
Koszt - zwykłe drewno 5460 zł
- podkłady kolejowe 1610 zł
Jackare
2013-06-01 19:42:03 UTC
Post by Jackare
[...]

poczytaj w tym artykule o technologii nasycania (ciśnieniowo - próżniowe) -
heblowanie może nie wystarczyć bo to niejest tylko powierzchownie
"pomalowane"
zwróć też uwagę na fakt występowania tego grzyba podkładowego.

Osobiście:
- za darmo bym tego nie brał
- za niezłą kasę nie brałbym się osobiście za obróbkę tego

Nie warto wszystkiego przeliczać na pieniądze.
Jackare
Piotrek
2013-06-01 19:46:50 UTC
Post by Marcin W.
Koszt - zwykłe drewno 5460 zł
- podkłady kolejowe 1610 zł
Mając na uwadze, że musiałbyś usunąć (lekko licząc) po 2-3 cm z każdej
strony to zamiast 1610 policz raczej 3200.

A i tak gwarancji nie masz czy cały ten syf uda Co się usunąć.

IMHO szkoda sobie głowy zawracać. Zwłaszcza jak doliczysz sobie koszty
utylizacji albo kary, jeśli ktoś się podkabluje.

Piotrek
Marek Dyjor
2013-06-01 19:49:47 UTC
Post by Piotrek
Post by Marcin W.
[...]
tak całkiem btw...

to mam spory sentyment do tego zapachu... kojarzy mi sie jakoś z wakacjami
i dzieciństwem :)
Marcin W.
2013-06-01 19:53:50 UTC
Post by Marek Dyjor
to mam spory sentyment do tego zapachu... kojarzy mi sie jakoś z wakacjami
i dzieciństwem :)
To chyba już nie żyjesz ;)

Tak jak żaden "kolejarz" na emeryturze co całe życie przejeździł nad tymi podkładami - nie mówiąc już o ekipach co to montowały...
Andrzej Lawa
2013-06-01 20:37:01 UTC
Post by Marcin W.
A przechodząc do tematu... Mam w planach kilka rzeczy przy domu zrobić
z podkładów kolejowych. Chciałbym je troszkę odświeżyć - oheblować
i potraktować jakimś drewnochronem.
A nie potrzebujesz czasem stali? Pod Czarnobylem są całe składy "tycio"
radioaktywnego złomu... ale pomalujesz i pewnie będzie OK ;->

Jak parę osób już tu tłumaczyło: podkłady są impregnowane straszliwym
świństwem i to ciśnieniowo. Kilka centymetrów trzeba by zedrzeć
najmarniej (i co potem z tym syfem zrobisz?) i pracować we wdzianku jak
przy usuwaniu odpadów niebezpiecznych.

Słyszałem o idiocie, co sobie dom z podkładów zbudował... teraz nikt
tego nie chce nawet darmo.

PS: zawijaj wiersze.
a***@googlemail.com
2013-06-01 21:48:46 UTC
Post by Marcin W.
Strasznie twarde to jest ?
Pzdr.
Marcin W.
po przeczytaniu postow mam mieszane uczucia. ja bym sie z dala trzymal.
ale look tutaj
http://allegro.pl/podklady-kolejowe-i-gatunek-nowe-nieuzywane-i3262627386.html
moze te nie sa zalane tym syfem?
ps
skoro to takie zle to dlaczeto jest tyle ofert na alledrogo? to mozna u nas na legalu trucizne sprzedawac?
uzytkownik
2013-06-01 21:57:01 UTC
Post by Marcin W.
Strasznie twarde to jest ?
Nie będę się powtarzał o rakotwórczości impregnatu,bo można o tym
poczytać, choćby tu:
http://www.akademiaodpadowa.pl/227,a,3-czy-powtorne-wykorzystanie-drewna-impregnowanego-wycofanego-z-eks.htm
Rzecz w tym, że takie zaimpregnowane podkłady podczas obróbki skażą cały
teren, a i sama obróbka jest bardzo trudna. Znam przypadki w śród
znajomych "zajechania" pił i pilarek. Kiedyś za czasów komuny, niektórzy
sąsiedzi porywali się za cięcie podkładów i wykorzystywanie ich do
budowy bruków, schodów, palisaty czy też w celach konstrukcyjnych do
budowy altan itp. Wielu z nich odpuszczało sobie, właśnie ze względu na
duże trudności w obróbce tego drewna.
$heikh el $hah
2013-06-01 22:02:10 UTC
Post by a***@googlemail.com
http://allegro.pl/podklady-kolejowe-i-gatunek-nowe-nieuzywane-i3262627386.html
moze te nie sa zalane tym syfem?
"Nowe, nieużywane, świeżo zrobione." – Nie zaszkodziłoby zadzwonić i
zapytać czym impregnowane, bo "Obecnie, ze względu na właściwości
rakotwórcze kreozotu i oleju kreozotowego, ogólnie ich zastosowanie do
impregnacji drewna oraz obrót tak zaimpregnowanym drewnem są we
Wspólnocie Europejskiej nielegalne (lecz określono odstępstwa)":
http://goo.gl/mSjBZ
--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$
masti
2013-06-01 22:16:06 UTC
Dnia pięknego Sat, 01 Jun 2013 11:34:54 -0700 osobnik zwany Marcin W.
Post by Marcin W.
[...]
ale po co? o ten drewnochron to do dupy jest przy tym czym one są
potraktowane
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
k***@gmail.com
To nie tak. Podkłady są robione z różnych gatunków drewna. Również z drewna drzew nie występujących tu gdzie żyjemy. Niektóre gatunki, te najtwardsze, nie wymagają żadnej impregnacji. Ich twardość jest taka ze dają się obrabiać narzędziami zwyczajowo używanymi do obróbki metalu lub narzędziami do drewna wyposażonymi w ostrza z węglików spiekanych ( popularnie zwanych widiowymi). Miałem kontakt z drewnem gwajakowym. Robili z niego czółenka do maszyn tkackich. Przepiłowanie czółenka piłką do drewna to był typowy żart jaki robiono nowym pracownikom "no co ty drewna piłką nie przepiłujesz". Nie przepiłujesz. Nie da się. Jest twardsze od aluminium, bo aluminium piłką do drewna da się piłować. Gwajak nie jest najtwardszy, są twardsze od niego gatunki.
k***@gmail.com
One nie są impregnowane tym smołowym gównem. Są zielonkawo niebieskie. Po smole były by brązowe albo brunatne.
masti
2013-06-01 23:47:29 UTC
Dnia pięknego Sat, 01 Jun 2013 16:26:35 -0700 osobnik zwany kogutek444
Post by k***@gmail.com
One nie są impregnowane tym smołowym gównem. Są zielonkawo niebieskie.
Po smole były by brązowe albo brunatne.
a czym są według tego koloru?
k***@gmail.com
Nie wiem. Jak to bieżąca produkcja to czymś zgodnym z przepisami. jak przejeżdżam obok składu z drewnem to część drewna ma taki zielonkawy kolor. Pewno jakiś impregnat.
Marcin W.
Chciałbym je rozjaśnić - bo z nich planuję zrobić ścianę oporową...
Kris
2013-06-02 06:03:25 UTC
Post by Marcin W.
Ok - wiem, że po nagrzaniu do ponad 70 stopni wydziela się niby to świństwo.
Dlatego chciałem to zheblować i pomalować normalnym impregnatem.
I tu wbrew pozorom bedziesz miał największy problem.
Nie wiem czym to chcesz heblować ale obawiam się ze noże od heblarki nie wytrzymają. Taki podkład jest bardzo twardy, pełno w nim piachu, kamyków itp.
Jakieś 15-20 lat temu ojciec przywiózł kilkadziesiąt takich podkładów na opał.
Piłowanie tego to była masakra. Tarcze od krajzegi tępiły się na tym masakrycznie. No smród zarówno przy cięciu jak i przy paleniu.
Ja jesienią również przywiozłem sobie 8 podkładów ale będą one służyć jako podstawa/fundament pod domek narzędziowy. Nie chce mi się kopać, wylewać fundamentu itp więc zrobie podstawe z podkładów bezpośrednio na gruncie i na tym konstrukcja domku.
Marcin W.
2013-06-02 06:22:58 UTC
Post by Kris
Post by Marcin W.
[...]
No to super.. ja bym miał z 70 sztuk do obrobienia - z tego z 20 w całości, a reszta cięta...
Trzeba sprawę przemyśleć i coś pokombinować.

Pzdr.

Następna strona >
Strona 1 z 3