Ucieka mi cieplo przez wylaz na strych. Ktos to rozwiazal?
Andrzej Garapich
2005-02-16 08:39:43 UTC
Nie miała baba kłopotu...
Dotychczas miałem wyłaz dachowy typu samoróbka - kawałek styropianu
+ kilka desek, idealnie dopasowany, ciepły. Wchodzenie na strych
odbywało się za pomocą drabiny. Niezbyt wygodne, kłopotliwe.
Zaoontowałem więc wyłaz dachowy ze schodami - Castorama, 299 zł.
No i jest klops - deseczka cieniutka (choć nazywa się TERMO :-) ),
szpary itp. Strych mam nieocieplony, i siedząc na górze aż widać jak
ciepło mi ucieka na zimny stryszek. MUSZĘ to jakoś ocieplić.
Pomysłów jest kilka, każdy gorszy od poprzedniego. Najlepszym jest
chyba zainstalowanie ocieplenie od strony strychu, od góry. Tyle,
że konstrukcja schodów ma po zamknięciu włazu ok. 35 w górę,
więc tak naprawdę powiniem zrobić taką wysoką na 40 cm. "budę",
która zakrywałaby otwór. Niewygodne toto, no i nie wiadomo, jak
zrobić, żeby był dopasowany.
Nie mam innego sensownego pomysłu, ale może ktoś z grupowiczów
miał taki problem i go rozwiązał.

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich
--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią
M.A.K.
2005-02-16 08:57:48 UTC
Zaoontowa³em wiêc wy³az dachowy ze schodami - Castorama, 299 z³.
No i jest klops - deseczka cieniutka (choæ nazywa siê TERMO :-) ),
szpary itp. Strych mam nieocieplony, i siedz±c na górze a¿ widaæ jak
ciep³o mi ucieka na zimny stryszek. MUSZÊ to jako¶ ociepliæ.
Pomys³ów jest kilka, ka¿dy gorszy od poprzedniego. --
...mam, a w³a¶ciwie bêdê mia³ podobny problem. Wiele siê tu nie wykombinuje
bo uszczelnienie samego w³azu jako¶ kiepsko widzê. Ja planujê zrobienie
dodatkowej pokrywy od strony poddasza zamykaj±cej ko³nierz ograniczaj±cy
w³az. W zale¿noæi od ilo¶ci miejsca mo¿e ona byæ otwierana, suwana lub
podnoszona. My¶lê, ¿e jako materia³ zastosuje 10cm p³ytê ze styroduru. Jak
chcesz solidniej to mo¿e Atlantis albo inna przek³adkê...

M.A.K.
Andrzej Garapich
2005-02-16 09:29:54 UTC
...mam, a właściwie będę miał podobny problem. Wiele się tu nie wykombinuje
bo uszczelnienie samego włazu jakoś kiepsko widzę. Ja planuję zrobienie
dodatkowej pokrywy od strony poddasza zamykającej kołnierz ograniczający
właz.
Też myślałem, że to będzie proste. Obejrzyj schody (najlepiej zanim
kupisz) w pozycji zamkniętej, "od góry". Zobaczysz, ile tam tego
wystaje. Być może są modele, gdzie się to jakoś chowa. U mnie wystaje
na 35 cm nad poziom podłogi na strychu, a więc jakieś 50 cm ponad
poziom klapy (bo jest 15 cm styropianu między sufitem na poddaszu
a podłogą stryszku).
W zależnoći od ilości miejsca może ona być otwierana, suwana lub
podnoszona. Myślę, że jako materiał zastosuje 10cm płytę ze styroduru.
No dobra, też myślę o styrodurze, ale to wyjdzie "buda dla psa".
jak tym manipulować od dołu?

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich
M.A.K.
2005-02-16 09:47:41 UTC
No dobra, te¿ my¶lê o styrodurze, ale to wyjdzie "buda dla psa".
jak tym manipulowaæ od do³u?
...no to co? przecie¿ tam chodzisz raz na rok. Tak± klapê po prostu
podnosisz i odk³adasz na bok. teraz w stropie poddasza mam ziej±cy otwór i
robotnicy zas³onili go z powodu du¿ego przeci±gu dwoma paczkami styropiann
postawionymi na poddaszu.....dzia³a
pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich
--
Kto w m³odo¶ci by³ socjalist±
ten na staro¶æ bêdzie ¶wini±
Andrzej Garapich
2005-02-16 11:16:47 UTC
...no to co? przecież tam chodzisz raz na rok.
Praktyka póltorarocznego mieszkania wskazuje, że jednak nie.
Co chwilę tam trzeba latać - po każdym zakupie - pudełko
(ekspres do kawy, zabawki, drukarka itp.), każdy wyjazd
turystyczny, wyjazd na narty, co chwile żona jakieś pudło
wymyśla, żeby tam wnieść. To naprawdę nie jest raz na rok.
Dwa trzy razy w miesiącu, i tylko tyle, żę dotychczas było
to baaaaardzo niewygodne.
Taką klapę po prostu
podnosisz i odkładasz na bok. teraz w stropie poddasza mam ziejący otwór i
robotnicy zasłonili go z powodu dużego przeciągu dwoma paczkami styropiann
postawionymi na poddaszu.....działa
Ja dotychczas też tak miałem. Aż zachciało mi się, żeby
było estetycznie od spodu :-(((

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich
M.A.K.
2005-02-16 11:23:02 UTC
Praktyka póltorarocznego mieszkania wskazuje, ¿e jednak nie.
Co chwilê tam trzeba lataæ - po ka¿dym zakupie - pude³ko
(ekspres do kawy, zabawki, drukarka itp.), ka¿dy wyjazd
turystyczny, wyjazd na narty, co chwile ¿ona jakie¶ pud³o
wymy¶la, ¿eby tam wnie¶æ. To naprawdê nie jest raz na rok.
Dwa trzy razy w miesi±cu, i tylko tyle, ¿ê dotychczas by³o
to baaaaardzo niewygodne.
...no tak...niniejszym wnoszê, ¿e kolega piwnicy nie ma...to zmienia postaæ
rzeczy
M.A.K.
Andrzej Garapich
2005-02-16 11:43:22 UTC
...no tak...niniejszym wnoszę, że kolega piwnicy nie ma...to zmienia postać
rzeczy
Och, drogi Watsonie, brawo! :-)

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich
KrzysiekPP
2005-02-16 09:15:19 UTC
Post by Andrzej Garapich
Zaoontowałem więc wyłaz dachowy ze schodami - Castorama, 299 zł.
No i jest klops - deseczka cieniutka (choć nazywa się TERMO :-) ),
szpary itp. Strych mam nieocieplony, i siedząc na górze aż widać jak
A nie ma wokol gumowej uszczelki ? W moim jest .... Moze po prostu
wystarczy taka kupic i nakleic wokolo ?
Andrzej Garapich
2005-02-16 09:32:46 UTC
Wed, 16 Feb 2005 10:15:19 +0100, KrzysiekPP
Post by KrzysiekPP
A nie ma wokol gumowej uszczelki ? W moim jest ....
U mnie też jest. Niezbyt dokładnie przylega, więc
pewie kupię nową, grubszą i dokleje. Ale chodzi o
co innego - nie po to wsadzałem 15 cm styropianu
(czy nawet wełny) pomiędzy sufit na poddaszu a podłogą
na stryszku, żeby w tym ociepleniu robić nagle wyrwę
120X60 cm z cienkiej płyty pilśniowej.

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich
M.A.K.
2005-02-16 09:51:26 UTC
Post by Andrzej Garapich
Ale chodzi o
co innego - nie po to wsadza³em 15 cm styropianu
(czy nawet we³ny) pomiêdzy sufit na poddaszu a pod³og±
na stryszku, ¿eby w tym ociepleniu robiæ nagle wyrwê
120X60 cm z cienkiej p³yty pil¶niowej.
...bez przesady to jedynie 0,72m2, a wspó³czynnik W pewnie porównywalny jest
ze wspó³czynnikiem okien. Problem z taka klap± jest aby nie wytwarza³a ci±gu
na nieszczelno¶ciach.....
M.A.K.
KrzysiekPP
2005-02-16 10:45:02 UTC
Post by Andrzej Garapich
na stryszku, żeby w tym ociepleniu robić nagle wyrwę
120X60 cm z cienkiej płyty pilśniowej.
Moim zdaniem nie ma to wiekszego znaczenia praktycznego, najwazniejsze
jest uszczelnienie aby nie wialo ... na stryszku nie ma badz co badz -20
stopni.
M.A.K.
2005-02-16 10:46:06 UTC
Post by KrzysiekPP
Moim zdaniem nie ma to wiekszego znaczenia praktycznego, najwazniejsze
jest uszczelnienie aby nie wialo ... na stryszku nie ma badz co badz -20
stopni.
...je¶li nie ma, znaczy jest du¿a ró¿nica pomiêdzy tym co na stryszku, a co
na zewn±trz...to w³a¶nie wtedy jest problem...za t± ró¿nicê p³acisz ty....
M.A.K.
Andrzej Garapich
2005-02-16 11:17:32 UTC
Wed, 16 Feb 2005 11:45:02 +0100, KrzysiekPP
Post by KrzysiekPP
Moim zdaniem nie ma to wiekszego znaczenia praktycznego, najwazniejsze
jest uszczelnienie aby nie wialo ... na stryszku nie ma badz co badz -20
stopni.
U mnie dotychczas tak właśnie było - zimno prawie jak na dworze.

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich
KrzysiekPP
2005-02-16 18:18:13 UTC
Post by Andrzej Garapich
U mnie dotychczas tak właśnie było - zimno prawie jak na dworze.
Na polu ... na polu ;-)
Krzysiek, Krakow
Andrzej Garapich
2005-02-16 21:26:16 UTC
On Wed, 16 Feb 2005 19:18:13 +0100, KrzysiekPP
Post by KrzysiekPP
Post by Andrzej Garapich
U mnie dotychczas tak właśnie było - zimno prawie jak na dworze.
Na polu ... na polu ;-)
Jejku, oczywiście że na polu.
Bardzo przepraszam.

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
KrzysiekPP
2005-02-16 22:26:17 UTC
Post by Andrzej Garapich
Bardzo przepraszam.
Tak przy okazji ... zastanow sie co z CB ;-) Mikrofon mozna kupic za
jakies 50 zl, antenke za jakies 80-120 zl. Kto wie ... moze to radyjko
bedzie dzialac w zerach bez wydawania kasy na przestrojenie.
Krzysiek, Krakow
Dave
2005-02-16 11:38:41 UTC
U¿ytkownik "Andrzej Garapich" <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow
kropka pl a ***@taka.zmy³ka> napisa³ w > chyba zainstalowanie ocieplenie od
strony strychu, od góry. Tyle,
¿e konstrukcja schodów ma po zamkniêciu w³azu ok. 35 w górê,
wiêc tak naprawdê powiniem zrobiæ tak± wysok± na 40 cm. "budê",
która zakrywa³aby otwór. Niewygodne toto, no i nie wiadomo, jak
zrobiæ, ¿eby by³ dopasowany.
Nie mam innego sensownego pomys³u, ale mo¿e kto¶ z grupowiczów
mia³ taki problem i go rozwi±za³.
ja tymczasowo zastosowalem maty z welny ktorymi przed zamknieciem wlazu
zamykam otwor. Docelowo trzeba by chyba zrobic druga klape otwierana w
kierunku strychu w ksztalcie "budy", zamykana przed zamknieciem schodow.

D.
Micha³ Szerling
2005-02-16 15:51:29 UTC
Nie mia³a baba k³opotu...
Dotychczas mia³em wy³az dachowy typu samoróbka - kawa³ek styropianu
+ kilka desek, idealnie dopasowany, ciep³y. Wchodzenie na strych
odbywa³o siê za pomoc± drabiny. Niezbyt wygodne, k³opotliwe.
[...]
Pomys³ów jest kilka, ka¿dy gorszy od poprzedniego. Najlepszym jest
[...]
Witam,
Widzê, ¿e nie jestem z nim samotny. W zesz³ym roku ob³o¿y³em od strony
strychu w³az styropianem, ale to niewiele da³o, a przez to, ¿e robi³em to
sam troszkê siê w³azik spaczy³ :-) i teraz jeszcze przez niego troszeczkê
wieje :-). Nie polecam tej metody, szczególnie w pojedynkê (zdejmowanie
schodów i ich zak³adanie to jest koszmar :-)). My¶lê, ¿e jedynym sposobem
jest to o czym piszesz, czyli ob³o¿enie w³azu czym¶ od góry. Mój na
szczê¶cie nie wystaje tak du¿o ...
Micha³ Szerling
Xeper
2005-02-16 17:06:20 UTC
[...]
Czesc Andrzej,

Mam podobna sytuacje, a moze nawet jeszcze troche gorsza bo moj wylaz
[Fakro] ma schody skladane w 4 czesci - czyli jeszcze bardziej wystaja po
zlozeniu poza "ramke" wlazu.
Ale do rzeczy... IMHO najwazniejsze jest porzadne zauszczelkowanie wlazu,
tak aby nie wwiewalo zimnego ani wywiewalo cieplego powietrza.

Natomiast moj pomysl na poprawe przenikalnosci cieplnej wyglada tak:
Welna z rolki docieta na taki wymiar by tworzyla "kolderke", ktora zaciagasz
za soba schodzac ze stryszku.
Wymiar "kolderki" powinien byc na tyle wiekszy od "ramki" wlazu, aby
podnoszacy sie wlaz z drabinka nie spowodowal powstania przestrzeni nie
pokrytych welna. Mysle, ze kwadrans cwiczen empirycznych powinien
wystarczyc... :)
Welne dotatkowo mozna wlozyc w duzy worek foliowy by nie pylila sie Wam
[Tobie] na glowe i ewentualnie jakos ja do tego worka przymocowac.

Aha, pomysl ten nie jest jeszcze przetestowany w praktyce - wprowadzam sie
dopiero za kilka miesiecy.
Jezeli bedziesz robil "kolderke" to prosze podziel sie wrazeniami :)
--
Serdecznie Pozdrawiam
Wojciech <Xeper> Gawronski
Andrzej Garapich
2005-02-16 19:28:44 UTC
On Wed, 16 Feb 2005 18:06:20 +0100, "Xeper"
Post by Xeper
Czesc Andrzej,
Czesć... Wojtek (kurcze, nigdy nie wiem, czy Xeper to Ty, czy twój
brat :-) )
Post by Xeper
[...]
U mnie jest kłpot, bo zamkniete schody od góry wyglądają tak:
schody złożone na 3, wystają jakieś 5 - 10 cm ponad poziom podłogi
strychu. To dałoby się załatwić ową kołderką (albo nawet prostokątem
styrpianu, z drugim, wyci etym jako "ramka" na wystające schody.

Ale u mnie jakiś paranoidalny konstruktor tych schodów wymnyślil
dwa pałąki, wystające do góry ponad schody jakieś 35 cm. Pałaki
przy otwieraniu klapy wędrują wzdłuż dłuższych boków włazu,
w końcu chowają się w chwili rozłożenia schodów. W pozycji
"właz zamknięty" sterczą przy jednym końcu włazu (przy tm,
przy którym są zawiasy). W momencie otwarcia włazu wędrują
po krzywej zmierzając w kiedrunku dwóch pozostałych
wierzchołków klapy (naprzeciwległych wobec zawiasów), po
drodze nawet troszkę się unosząc.
Post by Xeper
Welne dotatkowo mozna wlozyc w duzy worek foliowy by nie pylila sie Wam
[Tobie] na glowe i ewentualnie jakos ja do tego worka przymocowac.
No więc u mnie pozostaje koncepcja "buda". Jedyny problem, jakiego
się boję, to precyzyjne dopasowanie budy - boję się, że w chwili
zamykania klapy, owe nieszczęsne pałąki o coś zawadzą i budę
podniosą.
Post by Xeper
Aha, pomysl ten nie jest jeszcze przetestowany w praktyce - wprowadzam sie
dopiero za kilka miesiecy.
Jezeli bedziesz robil "kolderke" to prosze podziel sie wrazeniami :)
Kołderka otworami na paranoidalne pałąki...

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
Tomasz Finke
2005-02-17 11:06:03 UTC
Post by Andrzej Garapich
[...]
Ja bym jako "budy" użył dziecięcego namiotu typu igloo. Kiedyś
sprzedawała je np. IKEA za 49 zł. Namiocik ma wymiary podstawy ~120x120
cm i wysokość rzędu 90 cm. Wystarczy w jego dnie wyciąć otwór wielkości
włazu i przymocować namiot nad włazem mocując go z jednej strony do
podłogi strychu tak, żeby dało się go łatwo odchylać na bok. Szczelność
op zamknięciu można zapewnić np. używając odcinków taśmy z rzepami.
Nie wiem, czy taki namiot trzeba będzie jeszcze dodatkowo ocieplić, może
zamknięte w środku powietrze będzie wystarczającą izolacją. W razie
potrzeby łatwo będzie narzucić na niego dodatkowy "kożuszek".

T.
KrzysiekPP
2005-02-17 11:44:24 UTC
Post by Tomasz Finke
[...]
Jak to czytam to przypomina mi sie film .... McGyver ? Czy jakos tak ...
Micha³ G
2005-02-17 12:07:46 UTC
KrzysiekPP napisa³(a) w wiadomo¶ci: ...
Post by KrzysiekPP
Ja bym jako "budy" u¿y³ dzieciêcego namiotu typu igloo. Kiedy?
sprzedawa³a je np. IKEA za 49 z³. Namiocik ma wymiary podstawy ~120x120
cm i wysoko?æ rzêdu 90 cm. Wystarczy w jego dnie wyci?æ otwór wielko?ci
w³azu i przymocowaæ namiot nad w³azem mocuj?c go z jednej strony do
pod³ogi strychu tak, ¿eby da³o siê go ³atwo odchylaæ na bok. Szczelno?æ
op zamkniêciu mo¿na zapewniæ np. u¿ywaj?c odcinków ta?my z rzepami.
Jak to czytam to przypomina mi sie film .... McGyver ? Czy jakos tak ...
A mo¿e wystarczy pud³o po telewizorze... :)
pzdrowienia
Micha³

Tomasz
2005-02-16 17:10:38 UTC
U¿ytkownik "Andrzej Garapich" <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow
Nie mam innego sensownego pomys³u, ale mo¿e kto¶ z grupowiczów
mia³ taki problem i go rozwi±za³.
Ja bede mial tez taki problem i chcialem to rozwiazac poprzez umieszczenie
normalnych,
pionowych, szczelnych, ocieplonych drzwi otwierajacych sie w kierunku
strychu.
Calosc obudowalbym ocieplona scianka z drewna. Bedzie to nieco wygladac jak
klatka schodowa na pietro ale moze bedzie wygodniejsze niz klapa.

--
Tomasz