Jak prawidlowo wykonac schody zewnetrzne.
Maniek4
2010-05-12 17:47:30 UTC
Uszanowanie.

Mam zamiar lada chwila robic schody zewnetrzne. Pytanie, poczawszy od betonu
jak prawidlowo to wykonac, by za 2 -5 lat nie skuwac plytek?

Pozdro.. TK
2010-05-12 17:57:55 UTC
http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/20100101172905516025.pdf

M.
QbaB
2010-05-13 06:15:15 UTC
Post by M
Post by Maniek4
[...]
Albo zrobić z kostki brukowej.

Pzdr
QbaB
ATZ Rzeszow
2010-05-14 15:22:32 UTC
Post by QbaB
Albo zrobić z kostki brukowej.
jaka grubosc kostki sie stosuje w schodach zewn.?
jaka grubosc przewidziec na palisade/opornik tzn. czesc pionowa stopnia?
pozdr Z.
rrr
2010-05-13 07:37:12 UTC
Post by Maniek4
Uszanowanie.
Mam zamiar lada chwila robic schody zewnetrzne. Pytanie, poczawszy od betonu
jak prawidlowo to wykonac, by za 2 -5 lat nie skuwac plytek?
Pozdro.. TK
Witaj
zależy czym je chcesz wykończyć. Ale w skrócie, wylać betonowe,
przykleić lastriko na zaprawę cementową i mieć spokój na kilkadziesiąt
lat (przynajmniej tak się sprawdzało u moich rodziców, znajomych itd -
budowanie z lat 80/90, gdzie wszystko było do dupy a płytki z lastrika
były nie do ruszenia).
Jeśli lastriko nie odpowiada ci ze względów estetycznych - a w sumie
mało komu odpowiada :) ) to wylej schody betonowe jw. i na zwykły klej
mrozodoporny, elastyczny przyklej płytki klinkierowe. Bez cudów powinny
trzymać lat kilkanaście. Ważne jest by utrzymać reżim wykonawczy,
spadki, brak pustych przestrzeni.
Trzecia opcja to beton jw, szlamowanie i na to deska tarasowa z
modrzewia (albo egzotyka lub kompozytu - zależy od budżetu). I to tyle,
cudowanie z papami, klejami i nie daj Boże gresem może skończyć się porażką.

pozdrawiam
rafał
Maniek4
2010-05-13 09:33:12 UTC
cudowanie z papami, klejami i nie daj Bo¿e gresem mo¿e skoñczyæ siê
pora¿k±.
No wlasnie gres... :-)

Dziekuje wszystkim za dobre rady, link M jest bardzo ciekawy. Rozwazam
jeszcze te nieszczesna kostke brukowa, ale estetycznie i rowniez kosztowo
nie do konca mi lezy.

Pozdro.. TK
Adam Szendzielorz
2010-05-13 09:50:13 UTC
Post by Maniek4
Dziekuje wszystkim za dobre rady, link M jest bardzo ciekawy. Rozwazam
jeszcze te nieszczesna kostke brukowa, ale estetycznie i rowniez kosztowo
nie do konca mi lezy.
Gres bedziesz co dwa, trzy lata odnawial ;) Moj kumpel w ciagu 6 lat
robi wlasnie trzecia poprawke. Za kazdym razem zupelnie inna ekipa i
za kazdym razem wyglada, ze robia porzadnie. I co zime cos peknie czy
sie od podloza odspoi :) Ja mam na szczescie zero schodkow, moze na
sile jeden wcisne - na pewno z granitu jak caly podjazd i chodnik :)
pozdr.

Adam Sz.
Maniek4
2010-05-13 09:55:48 UTC
Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <***@gmail.com> napisal w wiadomosci
Post by Adam Szendzielorz
[...]
I to wlasnie prawdopodobnie jest cos nie tak ze schodami albo ciagle z
wykonaniem obrobki. Nie bardzo widze roznice miedzy gresem a ponad
centymetrowymi nienasiakliwymi plytkami klinkierowymi. Powiem szczerze mam
obawy o jakosc planowanych schodow, stad ten watek.

Pozdro.. TK
2010-05-13 18:59:25 UTC
Post by Adam Szendzielorz
Post by Maniek4
[...]
Wierzchnia warstwa jest mniej ważna. Istotne, jak jest zrobione od dołu
(od ziemi) - czyli co jest pod schodami.

M.