Drzwi - otwierane na zewnatrz czy do wewnatrz -sa jakies przepisy
rafal
2005-09-01 15:25:55 UTC
Witam

Ma takie pytanie do grupowiczow. Czy dzwi do mieszkania w
bloku moga otwierac sie w dowolna strone? Oryginalnie
developer zamonotowal otwierane do "środka" a ja chce
zmienic na antywlamaniowe "na korytarz" W zwiazku z tym mam
pytanie czy prawo reguluje jakie maja to byc drzwi czy to
raczje kwestia wlasnego wyboru. Moze ktos sie spotkal z
podbnym problemem.

Pozdrawiam i dziekuje z góry za odpowiedz
Rafal.
william
2005-09-01 15:40:35 UTC
zmienic na antywlamaniowe "na korytarz" W zwiazku z tym mam pytanie czy
prawo reguluje jakie maja to byc drzwi czy to raczje kwestia wlasnego
wyboru. Moze ktos sie spotkal z podbnym problemem.
Z tego co wiem nie. Tylko drzwi do ³azienki i wc musza sie otwierac na
zewnatrz
Pooh
2005-09-01 15:56:10 UTC
Z tego co wiem nie. Tylko drzwi do łazienki i wc musza sie otwierac na
zewnatrz
I chyba ewakuacyjne, ale w jakich obiektach?
Pooh

http://www.pooh.priv.pl/
rafal
2005-09-01 16:09:07 UTC
Z tego co wiem nie. Tylko drzwi do łazienki i wc musza sie otwierac na
zewnatrz
No wlasnie zeby bylo smieszniej to pytalem jednego
pracownika firmy która drzi takie typowe monutuje w
mieszkaniach i powiedzial mi ze sa jakies przepisy, ale on
ich nie zna ale z tego mu wiadomo we wszystkich mieszkanaich
otwieraja sie do wewnatrz. Natomiast drzwo które sobie
ludize montuja to montuja na juz wedlug uznania.

dzieki za odpowiedz
Rafal
rafal
2005-09-01 16:12:05 UTC
Post by Pooh
I chyba ewakuacyjne, ale w jakich obiektach?
W magazynach, kotlownicha, piwnicach itp - to przepisy ppoz
określają

z tego co slycszalem to w bankach montuja dzwi zawsze do
wewnatrz otwierane z powodów bezpieczenstwa

Rafal
"Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" @gazeta.pl>
2005-09-01 18:38:47 UTC
a jak s±siedzi to odbior±?
czy poprostu jak otworzysz drzwi to nie bed± sie o nie zabijali?

moze ze masz drzwi na koncu korytarza
rafal
2005-09-01 19:22:40 UTC
a jak sąsiedzi to odbiorą?
czy poprostu jak otworzysz drzwi to nie bedą sie o nie zabijali?
moze ze masz drzwi na koncu korytarza
Mam na koncu korytaza. Sasiad zalozyl sobie tez
antywlamaniowe, i sa otwierane na zewnatrz i troche
przeszkadzaja...

Rafal
yba
2005-09-01 21:28:37 UTC
Post by rafal
Ma takie pytanie do grupowiczow. Czy dzwi do mieszkania w
bloku moga otwierac sie w dowolna strone? Oryginalnie
developer zamonotowal otwierane do "¶rodka" a ja chce
[...]
Drzwi do mieszkania powinny otwieraæ siê do ¶rodka.
1. ¯eby nie uderzyæ nikogo na korytarzu.
2. Aby zawiasy by³y wewn±trz - trudniej wtedy drzwi sforsowaæ z³odziejowi.

Mog± to regulowaæ rozporz±dzenie w sprawie warunków technicznych jakim
powinny podlegaæ budynki albo przepisy po¿arowe.

Pozdrawiam
yba
rafal
2005-09-01 22:16:31 UTC
Drzwi do mieszkania powinny otwierać się do środka.
1. Żeby nie uderzyć nikogo na korytarzu.
Z tym to sie zgodze
2. Aby zawiasy były wewnątrz - trudniej wtedy drzwi sforsować złodziejowi.
A wlasnie wszystkie antywlamaniowe jakie widzialem byly
montowane jako otwierane na zewnatrz, na korytarz
Mogą to regulować rozporządzenie w sprawie warunków technicznych jakim
powinny podlegać budynki albo przepisy pożarowe.
znalazlem tylko w przepisach informacje na temat drzwi
ewakuacyjnych i do kotlowni i magazynów a nidzie info na
temat drzwi do mieszkań

Dzieki
rafal
Filip Ozimek
2005-09-01 22:29:08 UTC
2. Aby zawiasy były wewnątrz - trudniej wtedy drzwi sforsować złodziejowi.
W okolicach zawiasów mogą być zabezpieczenia wchodzące w ościeżnicę
przy zamykaniu dzwi.
--
Filip.--------------------------------------------------------------
| Natura jest w rzeczywistosci o wiele bardziej skomplikowana niz |
------------------------------------ Linux registered user: 97320 --
rozi
2005-09-01 23:02:57 UTC
U¿ytkownik "rafal" napisa³ w wiadomo¶ci
Ma takie pytanie do grupowiczow. Czy dzwi do mieszkania w bloku moga
otwierac sie w dowolna strone? Oryginalnie
Nie w bloku, tylko budynku mieszkalnym wielorodzinnym :> Bloki to sa z
wafelkow :)
developer zamonotowal otwierane do "¶rodka" a ja chce zmienic na
antywlamaniowe "na korytarz" W zwiazku z tym mam pytanie czy prawo
reguluje jakie maja to byc drzwi czy to raczje kwestia wlasnego wyboru.
Moze ktos sie spotkal z podbnym problemem.
Drzwi stanowiace wyjscie ewakuacyjne powinny otwierac sie na zewnatrz
pomieszczen:
1. Zagrozonych wybuchem
2. Do ktorych jest mozliwe niespodziewane przedostanie sie sie mieszanin
wybuchowych lub substancji trujacych, duszacych badz innych, mogacych
utrudnic ewakuacje.
3. Przeznaczonych do jednoczesnego przebywania ponad 50 osob.
4. Przeznaczonych dla ponad 6 osob o ograniczonej zdolnosci poruszania sie.

A pozatym:
Szerokosc poziomych drog ewakuacyjnych nalezy obliczac proporcjonalnie do
liczby osob mogacych przebywac jednoczesnie na danej kondygnacji budynku,
przyjmujac co najmniej 0,6 m na 100 osob, lecz nie mniej niz 1,4 m.

Jezeli cos nie jest zabronione to jest dozwolone :)
Zastanawial bym sie nad tym, czy 1,4 m mierzy sie przy zamknietych drzwiach,
czy otwartych. Moim zdaniem przy zamknietych, bo drzwi to element ruchomy,
ale nie jestem pewien na 100 % i najlepiej jak ktos by to potwierdzil.
Moim zdaniem jezeli nie lamiesz zadnego z warunkow to mozesz sobie robic
drzwi jak ci sie podoba.

pzdr
rozi
Dariusz K. Ladziak
2005-09-01 23:46:21 UTC
Post by yba
Drzwi do mieszkania powinny otwieraæ siê do ¶rodka.
1. ¯eby nie uderzyæ nikogo na korytarzu.
2. Aby zawiasy by³y wewn±trz - trudniej wtedy drzwi sforsowaæ z³odziejowi.
3. Dobre walniecie toporem w okolicy zamka otwiera takie drzwi
natychmiast - czyli latwiej je sforsowac strazakowi (on nie musi po
cichu...)
Darek
Pooh
2005-09-02 05:15:24 UTC
Post by rozi
3. Przeznaczonych do jednoczesnego przebywania ponad 50 osob.
Tak mi się wydawało.
Tak więc Rafał - jakie duże imprezy robisz? ;-)
Pooh

http://www.pooh.priv.pl/
rafal
2005-09-02 05:45:44 UTC
Post by Pooh
Post by rozi
3. Przeznaczonych do jednoczesnego przebywania ponad 50 osob.
Tak mi się wydawało.
Tak więc Rafał - jakie duże imprezy robisz? ;-)
Tak:)
na 50 osób:) 10 w mieszkaniu a 40 na korytarzu wali w drzwi
aby sie uciszyc:)

:))
rafal
Beniamin
2005-09-02 06:36:23 UTC
Post by Pooh
Post by rozi
[...]
ROTFL
Puściłbym to na p.r.h.n, ale jakos mnie tam zawsze olewaja i nie
publikuja moich forwardow. Widocznie jeszcze nie umiem wysylac :-)

Beniamin
--=olo=--
2005-09-02 06:44:08 UTC
Post by rafal
[...]
no to pomy¶l co by by³o gdyby w bloku by³ po¿ar i ka¿dy by mia³ drzwi
otwierane na klatkê - wyszed³by¶ czy sp³on±³ ;-)?

--=olo=--
Beniamin
2005-09-02 06:51:04 UTC
no to pomyśl co by było gdyby w bloku był pożar i każdy by miał drzwi
otwierane na klatkę - wyszedłbyś czy spłonął ;-)?
A to nie kwestia tego, jaka jest odległość między sąsiadami ?
Tak gdzie mieszkałem od urodzenia byłoby OK, tam gdzie teraz wynajmuję -
też. W nowym mieszkaniu gdzie się sprowadzę byłby problem, akurat ja bym
się z sąsiadką blokował (ale inni spokojnie by mogli uciekać). Jednak
ona ma "do środka" to ja sobie zrobię "na zewnątrz" :) Poza tym, takie
blokowanie się nie ktróych też ma plusy, na samych schodach mniejszy
tłum, ruch jest w pewnym sensie regulowany szybkością rozwiązywania
konfliktów między sąsiadami, kto pierwszy wychodzi :-)

Beniamin
rafal
2005-09-02 07:13:54 UTC
Post by Beniamin
ROTFL
Puściłbym to na p.r.h.n, ale jakos mnie tam zawsze olewaja i nie
publikuja moich forwardow. Widocznie jeszcze nie umiem wysylac :-)
Beniamin
No cóz to zycie pisze najlepsze dowcipy:) Sam bylem
swiadkiem takiej imprezy, z tym ze ja bylem na
korytarzu..........

:)

Rafal
rafal
2005-09-02 07:17:08 UTC
no to pomyśl co by było gdyby w bloku był pożar i każdy by miał drzwi
otwierane na klatkę - wyszedłbyś czy spłonął ;-)?
Chwila chwila:) Ja sie pytam:) Sasiad z naprzeciwka na
waskim korytarzy wlasnie zamontowal sobie antywlamaniowe na
zewnatrz i jesli ja teraz zamontuje to drzwi otwarte
zablokuja przejscie, natomiast musze dodac ze mieszkamy na
koncu kroytarza:)

Rafal
rafal
2005-09-02 07:18:12 UTC
Beniamin napisał(a):
Poza tym, takie
Post by Beniamin
blokowanie się nie ktróych też ma plusy, na samych schodach mniejszy
tłum, ruch jest w pewnym sensie regulowany szybkością rozwiązywania
konfliktów między sąsiadami, kto pierwszy wychodzi :-)
to mi sie nawet podoba:)

Rafal

Następna strona >
Strona 1 z 2