Drzwi - otwierane na zewnatrz czy do wewnatrz -sa jakies przepisy
rafal
2005-09-01 15:25:56 UTC
Witam

Ma takie pytanie do grupowiczow. Czy dzwi do mieszkania w
bloku moga otwierac sie w dowolna strone? Oryginalnie
developer zamonotowal otwierane do "środka" a ja chce
zmienic na antywlamaniowe "na korytarz" W zwiazku z tym mam
pytanie czy prawo reguluje jakie maja to byc drzwi czy to
raczje kwestia wlasnego wyboru. Moze ktos sie spotkal z
podbnym problemem.

Pozdrawiam i dziekuje z góry za odpowiedz
Rafal.
william
2005-09-01 15:40:18 UTC
zmienic na antywlamaniowe "na korytarz" W zwiazku z tym mam pytanie czy
prawo reguluje jakie maja to byc drzwi czy to raczje kwestia wlasnego
wyboru. Moze ktos sie spotkal z podbnym problemem.
Z tego co wiem nie. Tylko drzwi do ³azienki i wc musza sie otwierac na
zewnatrz
Pooh
2005-09-01 15:55:35 UTC
Z tego co wiem nie. Tylko drzwi do łazienki i wc musza sie otwierac na
zewnatrz
I chyba ewakuacyjne, ale w jakich obiektach?
Pooh

http://www.pooh.priv.pl/
rafal
2005-09-01 16:12:03 UTC
Post by Pooh
I chyba ewakuacyjne, ale w jakich obiektach?
W magazynach, kotlownicha, piwnicach itp - to przepisy ppoz
określają

z tego co slycszalem to w bankach montuja dzwi zawsze do
wewnatrz otwierane z powodów bezpieczenstwa

Rafal
rafal
2005-09-01 16:09:07 UTC
Z tego co wiem nie. Tylko drzwi do łazienki i wc musza sie otwierac na
zewnatrz
No wlasnie zeby bylo smieszniej to pytalem jednego
pracownika firmy która drzi takie typowe monutuje w
mieszkaniach i powiedzial mi ze sa jakies przepisy, ale on
ich nie zna ale z tego mu wiadomo we wszystkich mieszkanaich
otwieraja sie do wewnatrz. Natomiast drzwo które sobie
ludize montuja to montuja na juz wedlug uznania.

dzieki za odpowiedz
Rafal
"Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" @gazeta.pl>
2005-09-01 18:38:54 UTC
a jak s±siedzi to odbior±?
czy poprostu jak otworzysz drzwi to nie bed± sie o nie zabijali?

moze ze masz drzwi na koncu korytarza
rafal
2005-09-01 19:22:40 UTC
a jak sąsiedzi to odbiorą?
czy poprostu jak otworzysz drzwi to nie bedą sie o nie zabijali?
moze ze masz drzwi na koncu korytarza
Mam na koncu korytaza. Sasiad zalozyl sobie tez
antywlamaniowe, i sa otwierane na zewnatrz i troche
przeszkadzaja...

Rafal
yba
2005-09-01 21:27:25 UTC
Post by rafal
Ma takie pytanie do grupowiczow. Czy dzwi do mieszkania w
bloku moga otwierac sie w dowolna strone? Oryginalnie
developer zamonotowal otwierane do "¶rodka" a ja chce
[...]
Drzwi do mieszkania powinny otwieraæ siê do ¶rodka.
1. ¯eby nie uderzyæ nikogo na korytarzu.
2. Aby zawiasy by³y wewn±trz - trudniej wtedy drzwi sforsowaæ z³odziejowi.

Mog± to regulowaæ rozporz±dzenie w sprawie warunków technicznych jakim
powinny podlegaæ budynki albo przepisy po¿arowe.

Pozdrawiam
yba
rafal
2005-09-01 22:16:34 UTC
Drzwi do mieszkania powinny otwierać się do środka.
1. Żeby nie uderzyć nikogo na korytarzu.
Z tym to sie zgodze
2. Aby zawiasy były wewnątrz - trudniej wtedy drzwi sforsować złodziejowi.
A wlasnie wszystkie antywlamaniowe jakie widzialem byly
montowane jako otwierane na zewnatrz, na korytarz
Mogą to regulować rozporządzenie w sprawie warunków technicznych jakim
powinny podlegać budynki albo przepisy pożarowe.
znalazlem tylko w przepisach informacje na temat drzwi
ewakuacyjnych i do kotlowni i magazynów a nidzie info na
temat drzwi do mieszkań

Dzieki
rafal
Filip Ozimek
2005-09-01 22:29:07 UTC
2. Aby zawiasy były wewnątrz - trudniej wtedy drzwi sforsować złodziejowi.
W okolicach zawiasów mogą być zabezpieczenia wchodzące w ościeżnicę
przy zamykaniu dzwi.
--
Filip.--------------------------------------------------------------
| Natura jest w rzeczywistosci o wiele bardziej skomplikowana niz |
------------------------------------ Linux registered user: 97320 --
Dariusz K. Ladziak
2005-09-01 23:45:52 UTC
Post by yba
Drzwi do mieszkania powinny otwieraæ siê do ¶rodka.
1. ¯eby nie uderzyæ nikogo na korytarzu.
2. Aby zawiasy by³y wewn±trz - trudniej wtedy drzwi sforsowaæ z³odziejowi.
3. Dobre walniecie toporem w okolicy zamka otwiera takie drzwi
natychmiast - czyli latwiej je sforsowac strazakowi (on nie musi po
cichu...)
Darek
rozi
2005-09-01 23:06:18 UTC
U¿ytkownik "rafal" napisa³ w wiadomo¶ci
Ma takie pytanie do grupowiczow. Czy dzwi do mieszkania w bloku moga
otwierac sie w dowolna strone? Oryginalnie
Nie w bloku, tylko budynku mieszkalnym wielorodzinnym :> Bloki to sa z
wafelkow :)
developer zamonotowal otwierane do "¶rodka" a ja chce zmienic na
antywlamaniowe "na korytarz" W zwiazku z tym mam pytanie czy prawo
reguluje jakie maja to byc drzwi czy to raczje kwestia wlasnego wyboru.
Moze ktos sie spotkal z podbnym problemem.
Drzwi stanowiace wyjscie ewakuacyjne powinny otwierac sie na zewnatrz
pomieszczen:
1. Zagrozonych wybuchem
2. Do ktorych jest mozliwe niespodziewane przedostanie sie sie mieszanin
wybuchowych lub substancji trujacych, duszacych badz innych, mogacych
utrudnic ewakuacje.
3. Przeznaczonych do jednoczesnego przebywania ponad 50 osob.
4. Przeznaczonych dla ponad 6 osob o ograniczonej zdolnosci poruszania sie.

A pozatym:
Szerokosc poziomych drog ewakuacyjnych nalezy obliczac proporcjonalnie do
liczby osob mogacych przebywac jednoczesnie na danej kondygnacji budynku,
przyjmujac co najmniej 0,6 m na 100 osob, lecz nie mniej niz 1,4 m.

Jezeli cos nie jest zabronione to jest dozwolone :)
Zastanawial bym sie nad tym, czy 1,4 m mierzy sie przy zamknietych drzwiach,
czy otwartych. Moim zdaniem przy zamknietych, bo drzwi to element ruchomy,
ale nie jestem pewien na 100 % i najlepiej jak ktos by to potwierdzil.
Moim zdaniem jezeli nie lamiesz zadnego z warunkow to mozesz sobie robic
drzwi jak ci sie podoba.

pzdr
rozi
Pooh
2005-09-02 05:15:19 UTC
Post by rozi
3. Przeznaczonych do jednoczesnego przebywania ponad 50 osob.
Tak mi się wydawało.
Tak więc Rafał - jakie duże imprezy robisz? ;-)
Pooh

http://www.pooh.priv.pl/
rafal
2005-09-02 05:45:50 UTC
Post by Pooh
Post by rozi
3. Przeznaczonych do jednoczesnego przebywania ponad 50 osob.
Tak mi się wydawało.
Tak więc Rafał - jakie duże imprezy robisz? ;-)
Tak:)
na 50 osób:) 10 w mieszkaniu a 40 na korytarzu wali w drzwi
aby sie uciszyc:)

:))
rafal
Beniamin
2005-09-02 06:35:56 UTC
Post by Pooh
Post by rozi
[...]
ROTFL
Puściłbym to na p.r.h.n, ale jakos mnie tam zawsze olewaja i nie
publikuja moich forwardow. Widocznie jeszcze nie umiem wysylac :-)

Beniamin
rafal
2005-09-02 07:13:59 UTC
Post by Beniamin
ROTFL
Puściłbym to na p.r.h.n, ale jakos mnie tam zawsze olewaja i nie
publikuja moich forwardow. Widocznie jeszcze nie umiem wysylac :-)
Beniamin
No cóz to zycie pisze najlepsze dowcipy:) Sam bylem
swiadkiem takiej imprezy, z tym ze ja bylem na
korytarzu..........

:)

Rafal
Huckleberry
2005-09-02 14:16:21 UTC
U�ytkownik "rozi" <***@o2.pl> napisa� w wiadomo�ci news:df81b1$jc2$***@nemesis.news.tpi.pl...
[...]
Bloki to sa z wafelkow :)
Zaintrygowa³e¶ mnie tymi blokami :) Co to za bloki z wafelków??? :P
pozdrawiam
rozi
2005-09-04 16:43:34 UTC
U¿ytkownik "Huckleberry" napisa³ w wiadomo¶ci
Post by Huckleberry
Zaintrygowa³e¶ mnie tymi blokami :) Co to za bloki z wafelków??? :P
W cukierniach mozna kupic. Takie wielki kawaly waflow z czekolada :)

pzdr
rozi

--=olo=--
2005-09-02 06:43:52 UTC
Post by rafal
[...]
no to pomy¶l co by by³o gdyby w bloku by³ po¿ar i ka¿dy by mia³ drzwi
otwierane na klatkê - wyszed³by¶ czy sp³on±³ ;-)?

--=olo=--
Beniamin
2005-09-02 06:50:37 UTC
no to pomyśl co by było gdyby w bloku był pożar i każdy by miał drzwi
otwierane na klatkę - wyszedłbyś czy spłonął ;-)?
A to nie kwestia tego, jaka jest odległość między sąsiadami ?
Tak gdzie mieszkałem od urodzenia byłoby OK, tam gdzie teraz wynajmuję -
też. W nowym mieszkaniu gdzie się sprowadzę byłby problem, akurat ja bym
się z sąsiadką blokował (ale inni spokojnie by mogli uciekać). Jednak
ona ma "do środka" to ja sobie zrobię "na zewnątrz" :) Poza tym, takie
blokowanie się nie ktróych też ma plusy, na samych schodach mniejszy
tłum, ruch jest w pewnym sensie regulowany szybkością rozwiązywania
konfliktów między sąsiadami, kto pierwszy wychodzi :-)

Beniamin
rafal
2005-09-02 07:18:18 UTC
Beniamin napisał(a):
Poza tym, takie
Post by Beniamin
blokowanie się nie ktróych też ma plusy, na samych schodach mniejszy
tłum, ruch jest w pewnym sensie regulowany szybkością rozwiązywania
konfliktów między sąsiadami, kto pierwszy wychodzi :-)
to mi sie nawet podoba:)

Rafal
rafal
2005-09-02 07:17:12 UTC
no to pomyśl co by było gdyby w bloku był pożar i każdy by miał drzwi
otwierane na klatkę - wyszedłbyś czy spłonął ;-)?
Chwila chwila:) Ja sie pytam:) Sasiad z naprzeciwka na
waskim korytarzy wlasnie zamontowal sobie antywlamaniowe na
zewnatrz i jesli ja teraz zamontuje to drzwi otwarte
zablokuja przejscie, natomiast musze dodac ze mieszkamy na
koncu kroytarza:)

Rafal
Sawa
2005-09-02 07:41:05 UTC
U?ytkownik "rafal" <***@vp.pl> napisa? w wiadomo?ci news:df76i3$1ng$***@news.onet.pl...

Podłączę sie pod pytanie.

Wiadomo że w kotłowni drzwi muszą się otwierać na zewnątrz ;-/ co akurat mi
nie pasuje ale skoro mus to mus, jednak w małej kotłowni z ogrzewaniem
gazowym będę miał 2 pary drzwi i teraz pytanie czy wszystkie muszą się
otwierać na zewnątrz? Nie chciałbym aby kiedyś mi dzieciak rąbnął drzwiami w
samochód.

Sawa
Beniamin
2005-09-02 08:05:26 UTC
Post by Sawa
[...]
Oj, no to go nie zamykaj w kotłowni jak będzie niegrzeczny, tylko na
przykład w WC ;-)

Beniamin
rafal
2005-09-02 08:24:18 UTC
Post by Beniamin
Oj, no to go nie zamykaj w kotłowni jak będzie niegrzeczny, tylko na
przykład w WC ;-)
w kotlowni pewnie duzo rur, wiec łancuch mozna zawsze
przyczepic:) Oczywiscie musi byc krótki aby "wiezien" nie
mogł siegnac do drzwi........

:))))
Rafal

ps. ladny dzisiaj dzień i dobrze sie zaczął:)) Kupa smiechu
na sniadanie:)
Beniamin
2005-09-02 08:51:46 UTC
Post by Beniamin
[...]
A w łazience / ubikacji ile możliwości na działania wychowawcze
przyduszanie deską od klozetu, gorący/lodowaty prysznic. Kapanie wody z
kranu na czółko przez 24h na dobę. No ja widzę większe pole do popisu. W
kotłowni... tylko jedno (ostateczne) rozwiązanie przychodzi mi do głowy.

Beniamin
Sawa
2005-09-02 08:53:40 UTC
Post by Beniamin
[...]
Boje się że będzie sie wyrywał i szarpał jak będę go prowadził zamknąć w
kanale (wydało się po co mi kanał patrz wątek poniżej ;-] ) i zastawić
samochodem co by go głodem przekonać do moich racji....

A tak na poważnie?

Sawa
Huckleberry
2005-09-02 14:20:27 UTC
Wiadomo ¿e w kot³owni drzwi musz± siê otwieraæ na zewn±trz ;-/ co akurat
mi nie pasuje ale skoro mus to mus,[...]
Musz±?? Ja nie kojarzê przepisu...
Je¶li ma³e pomieszczenie to tak. I je¶li pom. zagro¿one wybuchem to te¿
chyba tak. Ale taka ma³a kot³ownia w domu jednorodzinnym (do ilus tam kW) to
nie jest pom. zagro¿one wybuchem. Bo by¶ musia³ spe³niæ jeszcze sto innych
wymogów do tego.
pozdrawiam
Dariusz K. Ladziak
2005-09-02 23:24:46 UTC
Pod³±czê sie pod pytanie.
Wiadomo ¿e w kot³owni drzwi musz± siê otwieraæ na zewn±trz ;-/ co akurat mi
nie pasuje ale skoro mus to mus, jednak w ma³ej kot³owni z ogrzewaniem
gazowym bêdê mia³ 2 pary drzwi i teraz pytanie czy wszystkie musz± siê
otwieraæ na zewn±trz? Nie chcia³bym aby kiedy¶ mi dzieciak r±bn±³ drzwiami w
samochód.
Przynajmniej te najbardziej zewnetrzne - tu akurat chodzi m. in. o to
zeby w razie wybuchu gazowego w kotlowni drzwi stawialy mozliwie maly
opor (ulegnie wyrwaniu skobel zamka albo zawiasy). Lepiej w sumie miec
wyrwane drzwi jak podniesiony strop...
Darek
gg
2005-09-02 08:54:04 UTC
Ma takie pytanie do grupowiczow. Czy dzwi do mieszkania w bloku moga
otwierac sie w dowolna strone? Oryginalnie
Coś mi się majaczy że drzwi nie mogą blokować przejscia na korytarzu na
mniej niż 90cm (chyba jest jakiśprzepis w prawie budowlanym). Jeżeli po
otwarciu drzwi w najbardziej niekaorzystny sposób nie blokujesz przejscia
korytarzem to raczej możesz.
Przejrzyj prawo budowlane. Wydaje mi sie ze sąsiedzi powinni wyrazić na to
zgodę.
P.
Przemas
2005-09-02 10:14:48 UTC
kiedy rok temu pracowalem w PINB mielismy taki problem ... sasiad sie czepil
sasiada, ze ten drugi zamontowal drzwi otwierane na zewnatrz. nie bylo
zadnych podstaw prawnych, zeby kolesia za to ukarac, jedynym jego problemem
bylo, ze nowe drzwi byly szersze i wykul troche sciany, a to niestety w
sytuacjach konfliktowych powinno posiadac projekt budowlany. podchodzilismy
do tego z wielu stron, z czego najsensowniejsze bylo zawezanie drog
ewakuacyjnych, jednak strazacy nie chcieli napisac zadnej opinii wiec
musielismy dac spokoj.

powiem tak - jesli tylko i wylacznie zamienisz drzwi na antywlamaniowe to
PINB bedzie Cie mogl pocalowac juz sam wiesz gdzie, a kto inny nie ma
mozliwosci cie za to ukarac.
JerzyR
2005-09-02 14:29:39 UTC
Post by rafal
bloku moga otwierac sie w dowolna strone? Oryginalnie
u nas 2 miesi±ce temu Nadzór Budowlany zakwestionowa³ taki monta¿ drzwi
dodatkowych przez jednego z lokatorów (Wroc³aw) i ta osoba musia³a przed
pomownym odbiorem zdemontowaæ te drzwi.
Wydaje mi siê, ze wynika to z § 61 ust. 1 rozporz±dzenia MINISTRA
INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych,
jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie. Ponadto (nie chce mi siê
szukaæ) jest gdzie¶ napisane ile maj± wynosiæ (szeroko¶æ) wymiary
korytarzy - przej¶æ ewakuacyjnych. A przy otwartych drzwiach wymiary tego
przejscia nie s± zachowane.

§ 61 ust. 1 rozporz±dzenia :Po³o¿enie drzwi wej¶ciowych do budynku oraz
kszta³t i wymiary pomieszczeñ wej¶ciowych powinny umo¿liwiaæ dogodne warunki
ruchu, w tym równie¿ osobom niepe³nosprawnym.

JerzyR
Huckleberry
2005-09-02 14:34:28 UTC
U�ytkownik "JerzyR" <***@klub.chip.pl> napisa� w wiadomo�ci news:***@news.vogel.pl...
[...]
Post by JerzyR
§ 61 ust. 1 rozporz±dzenia :Po³o¿enie drzwi wej¶ciowych do budynku oraz
kszta³t i wymiary pomieszczeñ wej¶ciowych powinny umo¿liwiaæ dogodne
warunki ruchu, w tym równie¿ osobom niepe³nosprawnym.
Po pierwsze chodzi o drzwi wej¶ciowe do budynku, a nie o tych mowa.
A po drugie "dogodne warunki ruchu" mo¿na zinterpretowaæ na sto sposobów.
A co ? Niepe³nosprawni do wszystkich mieszkañ w blokach maj± dostêp?
pozdrawiam
Andrzej
2005-09-02 19:10:16 UTC
Sprawê przes±dza par. 242 Rozporz±dzenia Min. Infrastruktury z 12 kwietnia
2002r.
" W sprawie warunków technicznych ............."
ust.1 Szeroko¶æ dróg ewakuacyjnych ........... nie mniej ni¿ 1,4 m.
ust. 2. dopuszca sie zmniejszenie szeroko¶ci .... do 1,2 m.......
ust.3. Skrzyd³a drzwi , stanowiacych wyj¶cia na drogê ewakuacyjn± , NIE MOG¡
, po ich ca³kowitym otwarciu , zminiejszaæ wymaganej szeroko¶ci tej drogi.

My¶lê ¿e dok³adne wczytanie siê w ten przepis oraz odpowiedni rysunek
pozwol± zdecydowaæ czy mozna drzwi otwierane na zewn±trz zamontowaæ czy nie.
Zwracam uwagê na zapis - po ich ca³kowitym otwaciu-.

Pozdrawiam Andrzej T