jakiego producenta i z czego wykonac hydraulike w domu?
actuar
2012-05-14 07:40:53 UTC
Witam. W ciagu 2 tygodni przyjdzie hydraulik zrobic instalacje w domu CO i
wody. Prosze o porade jakiego producenta system i z czego najlepiej na dzien
dzisiejszy wykonac taka instalacje? Dziekuje i pozdrawiam. J.
Marek Dyjor
2012-05-14 07:52:10 UTC
Post by actuar
[...]
ja zawsze poleca TECE alupex lub jak chcesz taniej to można stosować rurę
sieciowaną.

lub inny renomowany system zaciskany np Wavin czy Purmo.

nie polecam systemów zakręcanych oraz systemu Geberita.

Jeśli masz duże środki to zastosuj system zaprasowywany woda stal nierdzewna
reszta rura ocynkowana.
actuar
2012-05-14 09:01:54 UTC
czesc,

czyli mowisz o TECE FLEX?
actuar
2012-05-14 09:03:20 UTC
Je¶li masz du¿e ¶rodki to zastosuj system zaprasowywany woda stal
nierdzewna
reszta rura ocynkowana.
tzn na czym to polega - chodzi o zaprasowanie...?

Pozdr.
actuar
2012-05-14 09:46:08 UTC
Witam ponownie.

Wykonawca zaproponowal mi PRANDELLI - czy slyszeliscie o tym producencie
instalacji?
j.
quent
2012-05-14 10:45:29 UTC
Post by actuar
Witam ponownie.
Wykonawca zaproponowal mi PRANDELLI - czy slyszeliscie o tym producencie
instalacji?
j.
Tak. Ja mam wszystko w tym systemie.
Mój wykonawca b. chwali ten system.
alupexy mają kołnierz aluminiowy spawany plazmowo.

mcs
2012-05-14 11:16:57 UTC
Post by actuar
Witam ponownie.
Wykonawca zaproponowal mi PRANDELLI - czy slyszeliscie o tym producencie
instalacji?
j.
alupexy maj± ko³nierz aluminiowy spawany plazmowo.
A co¶ wiêcej mo¿na prosiæ? Gdzie ten ko³nierz siê znajduje?

mcs
quent
2012-05-14 11:33:58 UTC
A co� wi�cej mo�na prosi�? Gdzie ten ko�nierz si� znajduje?
alupexy mają 3 warstwy - pex-alu-pex.
Warstwa aluminium w środku w prandelli jest spawana plazmowo, chodzi o
to łączenie.
Ponoć, tak słyszałem, w gorszych rurach to łączenie potrafi się rozszyć
i rura pęka w tym miejscu.
Mój wykonawca pokazywał mi fotki z awarii do których jezdził oraz
przekroje gorszej rury, która nie miała takiego spawu i miejsce łączenia
aluminium miało lekkie zgrubienie.

mcs
2012-05-14 12:10:57 UTC
A co? wi?cej mo?na prosi?? Gdzie ten ko?nierz si? znajduje?
Warstwa aluminium w ¶rodku w prandelli jest spawana plazmowo, chodzi o to
³±czenie.
aaaa, rozumiem.

Mia³em tak¿e ofertê na prandelli i oferent informowa³, ¿e trzeba stosowaæ
równie¿ z³±czki tej firmy, bo s± ró¿nice wymiarowe mog±ce powodowaæ
rozszczelnienia. Nie zg³êbia³em tematu, bo cena nie odstawa³a od innych bez
takich obwarowañ.

mcs
Marek Dyjor
prendelli plus, jakaś podróba TECE... tak na oko.
Jackare
No to trafiło ci się. Prandelli to najlepsza rura pex na świecie.
Jackare
a jeśli chodzi o szczegóły to system MULTYRAMA z prandlellego.
actuar
2012-05-18 06:44:25 UTC
a je¶li chodzi o szczegó³y to system MULTYRAMA z prandlellego.
Tak - wlasnie Multyrama - PRANDELLI,

Czy decydujac sie na ta rure mozna stosowac dowolny osprzet czy tylko z
Prandelli, bo kilka watkow wczesniej jest podane, ze system nie do konca
kompatybilny...

Dzieki pozdr. J
Jackare
2012-05-27 22:53:09 UTC
Post by actuar
Czy decydujac sie na ta rure mozna stosowac dowolny osprzet czy tylko z
Prandelli, bo kilka watkow wczesniej jest podane, ze system nie do konca
kompatybilny...
stosując kształtki prandelli masz pełną gwarancję na system, więc wybierając
rurę prandelli nie widzę sensu stosowania jakichchś dupiatych kształtek.
Osobiście jednak stosowałem takie połączenia, rura prandelli i jakieś
kształtki skręcane z castoramy w jakichś tymczasówkach i szybkich doróbkach
na działkach. Nie miałem kształtek prandellego a casto było obok i chodziło
o czas. Minął rok czy dwa - nie pamiętam i nie mam sygnałów żeby działo się
coś niepokojącego.