ile min. kasy na budowe domu?
Adam Szendzielorz
2007-06-20 21:11:02 UTC
Post by Adam Szendzielorz
2. Wodociagi = projekt i dokumentacja techniczna - 500 pln.
W Gdańsku za projekt niewielkiego kawałka wodociągu w linii prostej +
projekt przyłącza do domu: 1300zł (bez faktury), a do tego prawie 500zł
nienegocjowalnych opłat administracyjnych (na co będzie faktura). Taniej nie
znalazłem. Jeśli mieszkasz gdzieś w okolicy Trójmiasta to podaj proszę
namiary na projektanta, chętnie skorzystam.
Wodzislaw Slaski.. Troche daleko ;-)
A tyle kasuja za to same wodociagi miejskie - maja swoje biuro projektowe.
Dokladnie 470 pln brutto.
pozdr.
Adam Sz.
Adam Szendzielorz
2007-06-20 21:11:36 UTC
Post by zielinsp
I masz elekrtykę na granicy działki dolicz przyłącze skrzynka-dom. U mnie z
kablem 30m to było 1400zł
Musialbym w umowie poszukac.. Niewazne - chodzi o sam fakt czy duza
odleglosc od mediow ma jakiekolwiek znaczenie w ogolnej cenie budowie - imo
ma niewielkie - bo znajoma ktora miala skrzynke na dzialce (dzialki
przygotowane w 100% przez urzad miasta pod budowe) tez zaplacila 2,5k pln.

Tak wiec w przypadku energetyki nie ma znaczenia czy masz 200m do slupa,
czy slup nawet na swojej dzialce.
Post by zielinsp
Są jeszcze takie media jak gaz i kanalizacja i też podłączasz je do domu, a nie
do granicy działki.
Na szczescie ja nie mam ani gazu ani kanalizacji, a projekt POS dostane jak
kupie oczyszczalnie "gratis" :-)

Generalnie.. Wiecej optymizmu panowie ;-)
pozdr.
Adam Sz.
Mel Udall
2007-06-21 08:36:05 UTC
Witam!
Post by Maciek Stachura
(np. beton B20 z dowozem - ponad 400/m3
O ty w ¿yciu! Naprawdê to tyle dzi¶ kosztuje?
Gozdzikowa w miesnym mowila...

Cegly po 4, cement po 15 za worek, itp. itd.

Pozdrawiam
Mel Udall
BrunoJ
2007-06-21 13:42:54 UTC
Post by Adam Szendzielorz
Post by zielinsp
[...]
na szczescie??
rozumiem ze piszesz to tylko pod katem kosztow przylaczy...

pozdrawiam
Bruno
e***@op.pl
2007-06-21 13:58:39 UTC
Post by zielinsp
Post by Adam Szendzielorz
Gdyby miec media na dzialce - to podlaczenie pradu kosztuje *dokladnie*
tyle samo! Wody mniej o ~3k pln :) Nie straszcie ludzi ;-)
pozdr.
Są jeszcze takie media jak gaz i kanalizacja i też podłączasz je do domu, a
nie
Post by zielinsp
do granicy działki. Na wszystko musisz mieć projekty i ZUD-y, mapki do celów
projektowych i tym podobne bajery. Pytanie jak daleko są te media od
granicy.
Post by zielinsp
Do tego dochodzą opłaty przyłączeniowe dla gminy za wodę i kanalizację, no
chyba że je już znieśli - bo coś mi się tak obiło o uszy. "Dycha nie wyjęta"
jak to mówi mój kolega.
Przyłącza:
Woda 1700
Prąd 2400
Kanalizacja 5000
Deszczówka 8500

Wszystkie media mam w granicy lub blisko granicy. Kraków.
Dużo zależy od lokalnych uwarunkowań. Ktoś mi tu kiedyś napisał, że jego
przyłącze kanalizacji kosztowało niecłe 1000 zł. Ale potem się wydało, że gość
miał studzienkę na działce i włączał się po prostu do studzienki. A kiedy
trzeba przekopywać ulice to koszty mogą iść w grube tysiące.

Pozdrawiam
e-kran
Adam Szendzielorz
2007-06-21 21:42:35 UTC
Post by BrunoJ
na szczescie??
rozumiem ze piszesz to tylko pod katem kosztow przylaczy...
Nie.. Czemu niby ? Kanalizacja jest droga, oczyszczalnia wychodzi duuuuzo
taniej w eksploatacji :) Gazu nie uzywam wogole.
pozdr.
Adam Sz.
Kasia
2007-06-22 18:24:54 UTC
U¿ytkownik "Adam Szendzielorz" <***@NIESPAMUJprogreso.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci
Post by Adam Szendzielorz
Nie wiem co Was tak te media kosztuja :)
2. Wodociagi = projekt i dokumentacja techniczna - 500 pln. 150m wykop
koparka na 40-50cm szer., glebokosc 1,1m - ok 1k pln. Wykonanie wcinki i
pociagniecie 150m rury fi 20/40 (jeszcze nie wiem jaka pojdzie) ok 1,5k
pln. Trzebaby jeszcze doliczyc koszt zakonczenia (studzienka, licznik - tu
nie wiem jakie sa ceny ale pare stowek max).
Waw, jak to zrobi³e¶ ??? Ja w XI 2005 r za zrobienie 150m wodoci±gu - nie
przy³±cza ! (wybra³am 1 z 3 firm do których pisa³am o wycenê) zap³aci³am
17.000 PLN. Plus oczywi¶cie projekt (1800 PLN), geodeta, sanepid itp ...
Wszystko pod W-w±. Ca³a robota 3 dni.
Najdro¿sze medium jakie doprowadza³am.

Pozdrawiam,
Ka¶ka
Adam Szendzielorz
2007-06-23 07:58:04 UTC
wiadomości
Waw, jak to zrobiłeś ??? Ja w XI 2005 r za zrobienie 150m wodociągu - nie
przyłącza ! (wybrałam 1 z 3 firm do których pisałam o wycenę) zapłaciłam
17.000 PLN. Plus oczywiście projekt (1800 PLN), geodeta, sanepid itp ...
Wow :) 17k za 150m wykopu ? Nieeeezle z Ciebie zdarli albo to bylo w
centrum i trzeba sie bylo przekopywac przez pare asfaltowych ulic ? ;) Ja
to robie "sam" (mala kopareczka po 60 pln/h, a ulozenie rury i zasypanie
samemu - wcinke robia juz wodociagi :)
Wszystko pod W-wą.
To by wiele wyjasnialo ;) Wy tam na wszystko macie chore ceny :-)
pozdr.
Adam Sz.
Mel Udall
2007-06-28 09:05:19 UTC
Witam!
Post by Kasia
[...]
Ja prawuje w "wodociagach" - kolega (!) wycenil mi 180 m fi 50/40 przez pole
na 12.500 + VAT.
Na fuche - 3.500 robocizna, sprzet i material moj.

Zrobilem sam - sprzet i material 2.500 + "moja robocizna" - 3 ludzi x 2 dni.

Pozdrawiam
Mel Udall

< Poprzednia strona
Strona 2 z 2