ile min. kasy na budowe domu?
Tomek
2007-06-19 18:00:23 UTC
Witam, prosze o orientacyjna kwote jaka moge potrzebowac na zbudowanie domu.
Chodzi mi o zwyczajny domek, powiedzmy z poddaszem, nie mam jeszcze
planu, taki okolo 100-140m2.
Na dole planuje salon z kominkiem, kuchnia i moze jakis maly pokoik,
albo i nie, lazienka.
Na gorze 3 lub 4 pokoje, lazienka.

Na razie planuje zrobic tylko dół, a góre zostawić bez zadnego
wykonczenia. Tylko wylewki i co tam trzeba jeszcze, zeby potem calego
domu nie zniszczyc :) Kiedys bede sobie konczyl :)

Czy 150 tys wystarczy? A moze mniej? :)
Specjalnych wygod nie potrzebuje. Mebli i sprzetu prosze nie brac pod uwage.
Jaka bylaby roznica w cenie, gdy wzialbym jakas ekipe do tych
powazniejszych prac budowlanych?
Prostsze instalacje i takie tam malowania - tym pewnie sobie poradze.
Jestem dosc swiezy w temacie, wiec prosze o wyrozumialosc :)
Pozdrawiam
Miller Artur
2007-06-19 18:18:35 UTC
Post by Tomek
Witam, prosze o orientacyjna kwote jaka moge potrzebowac na zbudowanie domu.
Chodzi mi o zwyczajny domek, powiedzmy z poddaszem, nie mam jeszcze
planu, taki okolo 100-140m2.
bylo ostatnio dyskutowane dość obficie ... polecam archiwum

@
krzysiek
2007-06-20 00:14:22 UTC
Teraz 150k to raczej tylko na stan surowy zamkniety. No może jeszcze
z zewn, elewacją.
bayernfan
2007-06-20 06:06:41 UTC
U�ytkownik "krzysiek" <***@hotmail.com> napisa� w wiadomo�ci news:***@n2g2000hse.googlegroups.com...
Teraz 150k to raczej tylko na stan surowy zamkniety. No mo¿e jeszcze
z zewn, elewacj±.

nieco watpie nawet w stan surowy zamkniety za 150tys. - chyba ze nie ma w
tym kosztow: projektu, adaptacji, pozwolen, przylaczy, geodety oraz ze
bedzie to rzeczywiscie baaardzo prosty dom i najtansze a nie srednie
materialy

bayernfan
bayernfan
2007-06-20 06:07:53 UTC
Post by bayernfan
[...]
dodatkowo wazna jest lokalizacja - gdzie to sie ma budowac, bo roznie teraz
jest w roznych miejscach w Polsce, ja pisze o Wroclawiu

bayernfan
Maciek Stachura
2007-06-20 07:54:47 UTC
Post by krzysiek
Teraz 150k to raczej tylko na stan surowy zamkniety. No może jeszcze
z zewn, elewacją.
Z najtańszych materiałów, najtańszymi robotnikami i własnymi siłami,
bez przyłączy.
:-(
Maciek
Marek Dyjor
2007-06-20 05:29:41 UTC
Post by Tomek
[...]
ceny materiałó mają spadać, jeśłi bedziesz budowała systemem gospodarczym to
spokojnie sie wyrobisz, ale sie narobisz...
Krzysiek
2007-06-20 05:40:41 UTC
ceny materia³ó maj± spadaæ, je¶³i bedziesz budowa³a systemem gospodarczym
to spokojnie sie wyrobisz, ale sie narobisz...
A sk±d te prognozy? Czyta³e¶ jakie¶ wiarygodne opracowania? Pytam, bo siê
zastanawiaæ, czy warto cokolwiek na zapas kupowaæ. Paskudnie przep³aci³em (w
odniesieniu do aktualnych cen) za bloczki betonowe i teraz jestem w kropce.
Budowê planujê na wrzesieñ.
Pozdr.
Krzysiek
Maciek Stachura
2007-06-20 07:58:45 UTC
ceny materiałó mają spadać...
Wódz powiedział: ceny mają spadać, howgh.
:-)
Raczej zatrzymają się na poziomie unijnych.

Maciek
Krzysztof Kop
2007-06-20 11:35:17 UTC
Post by Tomek
Witam, prosze o orientacyjna kwote jaka moge potrzebowac na
zbudowanie domu. Chodzi mi o zwyczajny domek, powiedzmy z poddaszem,
ceny materiaœó majà spadaç, jeÊœi bedziesz budowaœa systemem gospodarczym to
spokojnie sie wyrobisz, ale sie narobisz...
Chyba jestes niepowazny... :) Dziewcze stanie w polowie budowy i bedzie
miesc kryzys.
Pamietaj, w obecnych czasach moze ci to wyniesc tylko DROZEJ niz TANIEJ,
im pozniej zaczniesz to robic. Anet jak sprowadza Uzbekow do pracy, to
tylko na poczatku bedzie taniej.

Kris
£ukasz G.
2007-06-20 06:23:16 UTC
Witam,
Post by Tomek
[...]
Za parterowy, bez poddasza, domek (menuet z archetonu - ok 130m),
bior±c jedn± ekipê do wszystkiego:
- stan surowy otwarty z pokryciem dachowym (blacha), kominy prefabryk.,
drena¿,
studnia ch³onna na deszczówkê rozpoczête w IX-2006 zakoñczone pod
koniec XII-2006: 120 ty¶. brutto
- ¶ciany dzia³owe: 8 ty¶.
- alarm: 1 ty¶.
- stolarka drzwiowa/okienna: 15 ty¶.
- doprowadzenie do stanu tzw. developerskiego (pod³ogówka na ca³o¶ci,
parapety wew.
konglomerat, tynki cem-wap. + cekol, parapety zewn. klinkier, cokó³
klinkier,
docieplenie: pod³oga=11cm, ¶ciany=15cm, sufit=30cm) + szambo + piec (Wolf
zasobnikiem) + przy³±cze wody: 120 ty¶
- przy³±cze gazu: 2,5 ty¶.

Ale mo¿na zaoszczêdziæ robi±c samemu: firma chcia³a 1,5 ty¶. za
poprowadzenie kabla
od skrzynki do domu (wykop + kilkana¶cie metrów kabla + kucie). A samemu:
materia³
450 z³. + 8h pracy w weekend.

£ukasz Gryka
bayernfan
2007-06-20 06:30:23 UTC
Post by Tomek
Witam,
Post by Tomek
[...]
od grudnia 2006 wieeeeele sie zmienilo niestety ...

bayernfan
£ukasz G.
2007-06-20 06:42:50 UTC
Witam,
Post by bayernfan
od grudnia 2006 wieeeeele sie zmienilo niestety ...
wiem - dlatego napisa³em t± datê wraz z Tomka pytaniem
">> Czy 150 tys wystarczy? A moze mniej? :)"

£ukasz Gryka
£ukasz G.
2007-06-20 06:49:30 UTC
Witam,

I jeszcze taka krótka kronika z budowy:
http://lucasgg.neostrada.pl/jankowo/

z tego co widaæ - nie jest to jeszcze ukoñczone - a "zakontraktowane".

Dolicz jeszcze rzeczy, które dodatkowo dojd±:
+ koszt pod³óg
+ koszt malowania
+ koszt drzwi wewn.
+ koszt ogrodzenia
+ koszt opaski i ew. tarasów
+ sanitariaty

Jak s³usznie zauwa¿y³ bayernfan: to by³o rozpoczête w 2006r.,
wszystko pozbierane do kupy - najprawdopodobniej mocno
przekroczy 150 ty¶.

£ukasz Gryka
Maciek Stachura
2007-06-20 08:16:32 UTC
Post by Tomek
[...]
Mam w miarę aktualną wycenę budowy własnego domu
około 120 m2, również "góra - stan deweloperski".
Zaprzyjaźniona firma (rodzina) wyliczyła prawie 350 kPLN.

Są pewne elementy podrażające: spory dojazd, ogrodzenie,
spora powierzchnia zabudowy jak na dom z poddaszem użytk.,
zadaszony taras z boku domu, atomowe fundamenty (kiepski grunt).
W kosztorysie są uwzględnione dzisiejsze ceny
(np. beton B20 z dowozem - ponad 400/m3, podczas gdy jeszcze
2..3 miesięce temu ok. 220) i jest jakiś mały zapas "mocy".
Zamierzam zejść trochę z tej kwoty odbierając niektóre prace
fachowcom, zwłaszcza wykończeniowe.

Robiąc oszczędniejszy projekt, tańsze materiały (np. okna PCV
a nie drewniane, może blachodachówka zamiast dachówki),
robiąc więcej samemu lub tańszymi "firmami", przy sprzyjających
wiatrach (media na działce) możnaby pewnie zejść do 200..250 kPLN.
Ale robiąc już, a nie w przyszłym roku...

Maciek
Adam Szendzielorz
2007-06-20 12:42:23 UTC
Post by Maciek Stachura
robiąc więcej samemu lub tańszymi "firmami", przy sprzyjających
wiatrach (media na działce) możnaby pewnie zejść do 200..250 kPLN.
Nie wiem co Was tak te media kosztuja :)

Ja mam do najblizszego slupa z pradem 250m, a do wody 150m i calosc
(prad+woda) wyjdzie mnie ok 5k pln. Mianowicie:

1. Energetyka = placisz tylko za zamowiona moc - w moim wypadku 17kW z sila
to ok 2,3k pln brutto. *Cala reszte* czyli wykonanie dokumentacji
technicznej, projektu i wykonanie robot pokrywa w calosci energetyka (to
jest w moim wypadku kwota ok 10k pln).

2. Wodociagi = projekt i dokumentacja techniczna - 500 pln. 150m wykop
koparka na 40-50cm szer., glebokosc 1,1m - ok 1k pln. Wykonanie wcinki i
pociagniecie 150m rury fi 20/40 (jeszcze nie wiem jaka pojdzie) ok 1,5k
pln. Trzebaby jeszcze doliczyc koszt zakonczenia (studzienka, licznik - tu
nie wiem jakie sa ceny ale pare stowek max).

Gdyby miec media na dzialce - to podlaczenie pradu kosztuje *dokladnie*
tyle samo! Wody mniej o ~3k pln :) Nie straszcie ludzi ;-)
pozdr.
Adam Sz.
zielinsp
2007-06-20 16:11:38 UTC
Post by Adam Szendzielorz
[...]
I masz elekrtykę na granicy działki dolicz przyłącze skrzynka-dom. U mnie z
kablem 30m to było 1400zł
Post by Adam Szendzielorz
[...]
Są jeszcze takie media jak gaz i kanalizacja i też podłączasz je do domu, a nie
do granicy działki. Na wszystko musisz mieć projekty i ZUD-y, mapki do celów
projektowych i tym podobne bajery. Pytanie jak daleko są te media od granicy.
Do tego dochodzą opłaty przyłączeniowe dla gminy za wodę i kanalizację, no
chyba że je już znieśli - bo coś mi się tak obiło o uszy. "Dycha nie wyjęta"
jak to mówi mój kolega.
Krzysiek
2007-06-20 19:56:01 UTC
Post by Adam Szendzielorz
2. Wodociagi = projekt i dokumentacja techniczna - 500 pln.
W Gdañsku za projekt niewielkiego kawa³ka wodoci±gu w linii prostej +
projekt przy³±cza do domu: 1300z³ (bez faktury), a do tego prawie 500z³
nienegocjowalnych op³at administracyjnych (na co bêdzie faktura). Taniej nie
znalaz³em. Je¶li mieszkasz gdzie¶ w okolicy Trójmiasta to podaj proszê
namiary na projektanta, chêtnie skorzystam.
Pozdr.
Krzysiek
Adam Szendzielorz
2007-06-20 21:06:23 UTC
Post by Adam Szendzielorz
2. Wodociagi = projekt i dokumentacja techniczna - 500 pln.
W Gdańsku za projekt niewielkiego kawałka wodociągu w linii prostej +
projekt przyłącza do domu: 1300zł (bez faktury), a do tego prawie 500zł
nienegocjowalnych opłat administracyjnych (na co będzie faktura). Taniej nie
znalazłem. Jeśli mieszkasz gdzieś w okolicy Trójmiasta to podaj proszę
namiary na projektanta, chętnie skorzystam.
Wodzislaw Slaski.. Troche daleko ;-)
A tyle kasuja za to same wodociagi miejskie - maja swoje biuro projektowe.
Dokladnie 470 pln brutto.
pozdr.
Adam Sz.
Adam Szendzielorz
2007-06-20 21:10:47 UTC
Post by zielinsp
I masz elekrtykę na granicy działki dolicz przyłącze skrzynka-dom. U mnie z
kablem 30m to było 1400zł
Musialbym w umowie poszukac.. Niewazne - chodzi o sam fakt czy duza
odleglosc od mediow ma jakiekolwiek znaczenie w ogolnej cenie budowie - imo
ma niewielkie - bo znajoma ktora miala skrzynke na dzialce (dzialki
przygotowane w 100% przez urzad miasta pod budowe) tez zaplacila 2,5k pln.

Tak wiec w przypadku energetyki nie ma znaczenia czy masz 200m do slupa,
czy slup nawet na swojej dzialce.
Post by zielinsp
Są jeszcze takie media jak gaz i kanalizacja i też podłączasz je do domu, a nie
do granicy działki.
Na szczescie ja nie mam ani gazu ani kanalizacji, a projekt POS dostane jak
kupie oczyszczalnie "gratis" :-)

Generalnie.. Wiecej optymizmu panowie ;-)
pozdr.
Adam Sz.
BrunoJ
2007-06-21 13:42:54 UTC
Post by Adam Szendzielorz
Post by zielinsp
[...]
na szczescie??
rozumiem ze piszesz to tylko pod katem kosztow przylaczy...

pozdrawiam
Bruno
Adam Szendzielorz
2007-06-21 21:42:32 UTC
Post by BrunoJ
na szczescie??
rozumiem ze piszesz to tylko pod katem kosztow przylaczy...
Nie.. Czemu niby ? Kanalizacja jest droga, oczyszczalnia wychodzi duuuuzo
taniej w eksploatacji :) Gazu nie uzywam wogole.
pozdr.
Adam Sz.
e***@op.pl
2007-06-21 13:58:39 UTC
Post by zielinsp
Post by Adam Szendzielorz
[...]
Przyłącza:
Woda 1700
Prąd 2400
Kanalizacja 5000
Deszczówka 8500

Wszystkie media mam w granicy lub blisko granicy. Kraków.
Dużo zależy od lokalnych uwarunkowań. Ktoś mi tu kiedyś napisał, że jego
przyłącze kanalizacji kosztowało niecłe 1000 zł. Ale potem się wydało, że gość
miał studzienkę na działce i włączał się po prostu do studzienki. A kiedy
trzeba przekopywać ulice to koszty mogą iść w grube tysiące.

Pozdrawiam
e-kran
Kasia
2007-06-22 18:23:19 UTC
U¿ytkownik "Adam Szendzielorz" <***@NIESPAMUJprogreso.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci
Post by Adam Szendzielorz
[...]
Waw, jak to zrobi³e¶ ??? Ja w XI 2005 r za zrobienie 150m wodoci±gu - nie
przy³±cza ! (wybra³am 1 z 3 firm do których pisa³am o wycenê) zap³aci³am
17.000 PLN. Plus oczywi¶cie projekt (1800 PLN), geodeta, sanepid itp ...
Wszystko pod W-w±. Ca³a robota 3 dni.
Najdro¿sze medium jakie doprowadza³am.

Pozdrawiam,
Ka¶ka
Adam Szendzielorz
2007-06-23 07:57:15 UTC
wiadomości
Waw, jak to zrobiłeś ??? Ja w XI 2005 r za zrobienie 150m wodociągu - nie
przyłącza ! (wybrałam 1 z 3 firm do których pisałam o wycenę) zapłaciłam
17.000 PLN. Plus oczywiście projekt (1800 PLN), geodeta, sanepid itp ...
Wow :) 17k za 150m wykopu ? Nieeeezle z Ciebie zdarli albo to bylo w
centrum i trzeba sie bylo przekopywac przez pare asfaltowych ulic ? ;) Ja
to robie "sam" (mala kopareczka po 60 pln/h, a ulozenie rury i zasypanie
samemu - wcinke robia juz wodociagi :)
Wszystko pod W-wą.
To by wiele wyjasnialo ;) Wy tam na wszystko macie chore ceny :-)
pozdr.
Adam Sz.
Mel Udall
2007-06-28 09:00:33 UTC
Witam!
Post by Kasia
[...]
Ja prawuje w "wodociagach" - kolega (!) wycenil mi 180 m fi 50/40 przez pole
na 12.500 + VAT.
Na fuche - 3.500 robocizna, sprzet i material moj.

Zrobilem sam - sprzet i material 2.500 + "moja robocizna" - 3 ludzi x 2 dni.

Pozdrawiam
Mel Udall

zielinsp
2007-06-20 16:14:09 UTC
Post by Maciek Stachura
(np. beton B20 z dowozem - ponad 400/m3
O ty w życiu! Naprawdę to tyle dziś kosztuje?
Mel Udall
2007-06-21 08:32:18 UTC
Witam!
Post by Maciek Stachura
(np. beton B20 z dowozem - ponad 400/m3
O ty w ¿yciu! Naprawdê to tyle dzi¶ kosztuje?
Gozdzikowa w miesnym mowila...

Cegly po 4, cement po 15 za worek, itp. itd.

Pozdrawiam
Mel Udall
a***@gazeta.pl
2007-06-20 11:36:53 UTC
mi wystarczylo ok 95000

U¿ytkownik "Tomek" nabazgral...
Post by Tomek
[...]
Na razie planuje zrobic tylko dó³, a góre zostawiæ bez zadnego