poliweglan komorowy
Marek
2013-04-29 11:52:34 UTC
Ave!

Czy ktos z Was stosowal plyty z poliweglanu komorowego jako zadaszenie?
Chcialbym przykryc taras i na razie nie znalazlem nic sensowniejszego
niz plyty komorowe poliweglanowe.

Jaka grubosc byscie proponowali na dach? 4, 6, 8, 10 mm?
Zakladam ze na krokwiach przymocuje laty w odstepie takim jak przy dachowce.

A moze cos innego zamiast poliweglanu?

pozdrawiam
Marek
--
Marek
echo ***@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
quent
2013-04-29 13:29:02 UTC
Post by Marek
[...]
Wstrzymaj się z poliwęglanem. On jest niezbyt odporny na grad.
Poza tym, jeśli miałby to być PW komorowy to tam w tych komorach zrobi
Ci się dosyć szybko zielono. Słabo to będzie wyglądać.

Ja właśnie czekam na ofertę na pokrycie zadaszenia tarasu płytami
falistymi przezroczystymi z atestem na gradobicie ;-)
Widziałem jak wygląda takie pokrycie po 5 latach - delikatnie tylko
straciło na przejrzystość.

Wrzucę tu na grupę (jeśli jesteś zainteresowany) jak się dowiem czegoś
więcej.
ElipsaDesign: www.elipsa.info
Budyń
2013-04-29 13:31:41 UTC
Wstrzymaj si� z poliw�glanem. On jest niezbyt odporny na grad.
no i co z tego? grad raczej nie pada codziennie. Zresztą jesli dom ubezpieczony to wypłaca za szkody.

Do sprawcy wątku:
poliwęlan 4mm jest wiotki strasznie, nie nadaje sie do niczego. Te 10mm musi być.
Ci si� dosy� szybko zielono. S�abo to b�dzie wygl�da�.
widzialem takie daszki zasyfione - to jest argument

b.
k***@gmail.com
Poliwęglan nie odporny na grad. Czy Ty wiesz jaką bzdurę napisałeś. Z poliwęglanu robi się szyby kuloodporne. Jak myślisz że jesteś go w stanie zniszczyć inaczej jak paląc to się mylisz.
Marek
2013-04-29 14:17:00 UTC
Post by quent
Post by Marek
[...]
Pewnie ze jestem zainteresowany :)
Zwykle plyty poliweglanowe u moich Rodzicow zostaly podziurawione przez
grad - z tego powodu pomyslalem o komorowym.
Ale perspektywa mchu i glonow skutecznie mnie zniechecila.

Czekam na odzew jak cos bedziesz wiedziec.

k***@gmail.com
Przestał byś zmyślać. Jeśli zostały podziurawione jakieś płyty to nie były z poliwęglanu.
uzytkownik
2013-04-29 17:12:03 UTC
Post by Marek
Zwykle plyty poliweglanowe u moich Rodzicow zostaly podziurawione
przez grad - z tego powodu pomyslalem o komorowym.
Ale perspektywa mchu i glonow skutecznie mnie zniechecila.
Tu Kogutek ma rację. Musiały to być płyty z innego materiału np. plexi,
pcv.
/// Kaszpir ///
2013-04-30 05:00:38 UTC
Post by Marek
Czy ktos z Was stosowal plyty z poliweglanu komorowego jako zadaszenie?
Chcialbym przykryc taras i na razie nie znalazlem nic sensowniejszego niz
plyty komorowe poliweglanowe.
Dachówka ? Blachodachówka ?

Minusem zadaszenia z poliwęglanu lub PCV jest to że robi się pod zadaszeniem
"sauna" . Jest bardzo duszno ...

Ja miałem robione w tamtym miesiącu zadaszenie i mam zrobione z dachówki
Marek
2013-04-30 05:32:17 UTC
Post by k***@gmail.com
Przestał byś zmyślać. Jeśli zostały podziurawione jakieś płyty to nie były z poliwęglanu.
Chlopie skoro sie nie znasz to sie nie odzywaj. Plis.
Marek
2013-04-30 05:33:57 UTC
Post by /// Kaszpir ///
Ja miałem robione w tamtym miesiącu zadaszenie i mam zrobione z
dachówki ....
A nie robi sie za ciemno w domu? U mnie to byloby przedluzenie dachu o
4,5 metra.
quent
2013-04-30 07:36:21 UTC
Post by Marek
Czekam na odzew jak cos bedziesz wiedziec.
Wysłałem w poniedziałek do wyceny sporo elementów i możliwe, że dziś
jeszcze nie dostane od nich info.
W każdym razie ta firma - www.partner.szczecin.pl - to sprzedaje.
Prosić p. Bartłomieja Jaworskiego i pytać o pokrycia płytą przezroczystą
z atestem na gradobicie. Powołać się na Marcina ;-)
ElipsaDesign: www.elipsa.info
Marek
2013-04-30 07:47:00 UTC
Post by quent
[...]
Dzieki za namiary!
Czy moglbys podeslac do mnie wyceny i materialy informacyjne ktore
otrzymasz? Bym sie z nimi zaznajomil.
Mojega maila znajdziesz w stopce - uruchom cala linie na jakimkolwiek
Unixie/cygwinie.

/// Kaszpir ///
2013-04-30 11:30:47 UTC
A nie robi sie za ciemno w domu? U mnie to byloby przedluzenie dachu o 4,5
metra.
Moje zadaszenia ma wymiary 5 x 4 (czyli 20m2). Tyle że moje zadaszenie jest
zrobione na dość dużej wysokości aby za mocno nie ściemniać salonu. Pale
początkowe mają po 3m wysokości , na końcu zadaszenia po 2,2m , a do tego
jeszcze trzeba doliczyć z 0,5m (jak nie więcej) konstrukcji więc moje
zadaszenie to niezłe monstrum ;-)

Ja widziałem zadaszenia z poliwęglanu i PCV i szczerze mówiąc osobiście
uważam że do zadaszenia powinno użyć się takiego samego materiału jakie jest
na dachu domu , aby była to jednolite bo wtedy wygląda ładnie , a jak
zadaszenie jest inne niż zadaszenie dachu to jak dla mnie oszpeca to dom ...

Tyle że zapewne za poliwęglanem czy też PCV przemawia CENA. Konstrukcja pod
dachówkę jest bardziej skomplikowana i przez to droższa. Trzeba użyć dużo
grubszych i masywniejszych słupów a sama konstrukcja musi być solidniejsza i
droższa ...

Poliwęglan to dobry jest na wiaty przystankowe a nie do zadaszenia domu ;)
quent
2013-04-30 11:34:58 UTC
Post by /// Kaszpir ///
Poliwęglan to dobry jest na wiaty przystankowe a nie do zadaszenia domu ;)
Albo na obory ;-)
ElipsaDesign: www.elipsa.info
Marek
2013-04-30 11:37:39 UTC
Post by /// Kaszpir ///
Post by Marek
[...]
Moglbys gdzies zamiescic fotki? Kiedys na muratorze miales swoj watek.
Dalej aktualny?

U mnie koncowy slupek jest na 3m. Drugi koniec jest podwieszony do
krokwi chyba na poziomie 4,5 m.
/// Kaszpir ///
2013-04-30 12:15:50 UTC
Post by Marek
Moglbys gdzies zamiescic fotki? Kiedys na muratorze miales swoj watek.
Dalej aktualny?
Już nie prowadzę dalej dziennika.
Wykasowałem i nie mam już żadnego.

Postaram się zrobić zdjęcie i umieścić .

Moje zadaszenie jest trochę "dziwne" bo jest tak naprawdę na 4 słupach i
jest można powiedzieć "osobną" konstrukcją , jednakże jest część zadaszenia
które jest równoległe do dachówki na dachu i z daleka wygląda aby zadaszenie
było połączenie z dachem .

Mi zależało na tym aby nie przerabiać konstrukcji dachu i aby nie tykać się
ocieplenia dachu aby nic nie schrzanić :)
Irek N.
2013-04-30 17:43:32 UTC
Post by Marek
Post by k***@gmail.com
Przestał byś zmyślać. Jeśli zostały podziurawione jakieś płyty to nie
były z poliwęglanu.
Chlopie skoro sie nie znasz to sie nie odzywaj. Plis.
No kiedy dobrze pisze.
Wykonujemy osłony maszyn z poliwęglanu. Znam jego parametry, wiem co
potrafi znieść i czasami jestem zdziwiony tym.
Jako ciekawostkę powiem Ci, że lity poliwęglan wyginamy (trwale) na
zimno giętarką - zupełnie jak blachę.
Na ciepło też się da, ale jest mała różnica pomiędzy uplastycznieniem a
uszkodzeniem (zbąbleniem) i zwyczajnie ciężko trafić bez odpowiedniego
sprzętu (a takowego nie mam).

To co jest sprzedawane jako poliwęglan komorowy albo nie jest
poliwęglanem, albo zawiera jakieś domieszki, skoro dało się to przebić
gradzinami.

Miłego.
Irek.N.
m4rkiz
2013-05-03 20:37:17 UTC
Post by quent
Post by Marek
[...]
nie polecam i nie odradzam, tak tylko przy okazji:

moze by zakleic krawedzie jakims plastikowym ceownikiem?
jak bedzie dobrze zrobione to zawsze pare lat wytrzyma, tylko klejenie
by trzeba przemyslec zeby byla niska wilgotnosc powietrza w komorach itd.
bynio
2013-05-04 01:11:45 UTC
Potwierdzam najwyższą wytrzymałość poliwęglanu.
Zdarzają się jednak produkty poliwęglanopodobne, które nie trzymają
parametrów.
Ponadto nawet poliwęglan po 6-10 latach "pracy" na słońcu i bez
dodatków chroniących przed UV
potrafi zrobić się kruchy i słabiutki na udarowe przygody np z gradem.
Efekt sauny na przezroczystych płytach można mocno ograniczyć stosując
brązowe lub zielone transparentne PC komorowe.
Gubi to też w pewnym stopniu efekt brudnych zacieków czy wręcz
"zieleniny" pochodzącej z rozwijających się porostów a później
mchu ;-)
zbigi
2013-05-05 18:11:25 UTC
Post by m4rkiz
Post by quent
Post by Marek
[...]
Niekoniecznie - inaczej wszystkie przystanki i daszki w mieście już
dawno zaczęłyby straszyć zgniłą zielonością :)
Post by m4rkiz
moze by zakleic krawedzie jakims plastikowym ceownikiem?
jak bedzie dobrze zrobione to zawsze pare lat wytrzyma, tylko klejenie
by trzeba przemyslec zeby byla niska wilgotnosc powietrza w komorach itd.
Plastikowe ceowniki są do bani :) Najlepsza jest porządna taśma klejąca
PCV szeroka na jakieś 4...5cm. Tylko trzeba uważać przy przyklejaniu, by
zbyt mocno nie docisnąć do (ostrej) krawędzi - coby się nie
przetarła/przecięła.
--
zbigi
Następna strona >