tynk zewnętrzny akrylowy, czy silikonowy?
sure
2008-07-28 05:02:09 UTC
Słyszałam teorię, że jeżeli styropian w ociepleniu jest szczelny (montowany na
zakładkę), nie opłaca sie nakładac tynków paroprzepuszczalnych, bo to i tak nic
nie daje, można równie dobrze dać np. akrylowy. Jak uważacie? Czy warto mimo
wszystko pomysleć o jakimś silikatowym, czy silikonowym? Btw, które mają
zdolność samooczyszczania się, tylko silikonowe? Nie wiem, jak to wygląda
cenowo, czy ten akrylowy jest dużo tańszy, ale jakoś mam przekonanie, że
silikonowe sa po prostu lepsze?
pozdrawiam, sure
Adam
2008-07-28 06:38:17 UTC
Post by sure
[...]
Samoczyszczącego tynku to jeszcze nie widziałem (gdzie ten tynk ma rączki???
A ręcznik gdzie???) ale taki tynk który nie dopuszcza do siebie kurzu (jakaś
tam automagiczna różnica potencjałów) to tak. Silikatowy. Myślę że zwróci
się po 5-8 latach, jak będziesz musiał akryl czyścić myjką ciśnieniową i
malować. Technologia taka sama (reżmi przy silikatach chyba jest większy, bo
pamiętam że ekipa o 4 rano na budowie była żeby zdążyć położyć przed ostrym
slońcem), koszt położenia też, więc tylko materiał jest droższy. Sam
wybierz...

Adam
sure
2008-07-28 06:50:01 UTC
Post by Adam
Post by sure
[...]
:)) Ok, trochę przesadziłam. Ale podobno kurz jest zmywany np. przez deszcz?
Albo łatwiej schodzi polewany woda?
Post by Adam
[...]
No i podobno większy wybór kolorów?
Ciekawe, jak to jest z tą "oddychalnością" ścian? Korzystając z twojego
porównania, tynk płuc również nie ma (ani skrzeli). Czy rzeczywiście w
odparowywaniu wilgoci z wnętrza budynku rodzaj materiałów użytych na ściany ma
tak duże znaczenie?
Post by Adam
Adam
wolim
2008-07-28 20:21:18 UTC
Ciekawe, jak to jest z t± "oddychalno¶ci±" ¶cian? Korzystaj±c z twojego
porównania, tynk p³uc równie¿ nie ma (ani skrzeli). Czy rzeczywi¶cie w
odparowywaniu wilgoci z wnêtrza budynku rodzaj materia³ów u¿ytych na
¶ciany ma
tak du¿e znaczenie?
Jak docieplisz styropianem to i tak nic nie bêdzie oddychaæ

Pzdry,
/\/\\/\/
Adam
2008-07-29 08:11:01 UTC
Ciekawe, jak to jest z t± "oddychalno¶ci±" ¶cian? Korzystaj±c z twojego
porównania, tynk płuc również nie ma (ani skrzeli). Czy rzeczywi¶cie w
odparowywaniu wilgoci z wnętrza budynku rodzaj materiałów użytych na
¶ciany ma
tak duże znaczenie?
Jak docieplisz styropianem to i tak nic nie będzie oddychać
Ale jak da 'nieoddychający' tynk to styropian się jej udusi... :)

Adam

ps: w googlach było o tym 'oddychaniu budynku' i wyszło na to że 99,99%
oddychania odbywa się przez skuteczną wentylację.
sure
2008-07-29 16:52:08 UTC
Post by sure
[...]
Ale jak da 'nieoddychajšcy' tynk to styropian się jej udusi... :)
Adam
ps: w googlach było o tym 'oddychaniu budynku' i wyszło na to że 99,99%
oddychania odbywa się przez skutecznš wentylację.
Mnie, jako laikowi, tak się również wydawało (bo możliwość odparowywania dużej
ilości wilgoci przez scianę jest jakoś mało realna). Więc to nie "oddychalność"
tynku jest dla mnie głównym kryterium. Bardziej liczy się, żeby był trwały,
wyglądał dobrze po paru latach. I pytanie, czy każdy silikonowy ma te parametry
lepsze od akrylowego?

s.
Maciek Stachura
2008-07-30 07:55:01 UTC
Post by Adam
ps: w googlach było o tym 'oddychaniu budynku' i wyszło na to że 99,99%
oddychania odbywa się przez skuteczną wentylację.
Więc jednak oddycha ?
:-)

Maciek
Maniek4
2008-07-30 16:22:18 UTC
ps: w googlach by³o o tym 'oddychaniu budynku' i wysz³o na to ¿e 99,99%
oddychania odbywa siê przez skuteczn¹ wentylacjê.
Wiêc jednak oddycha ?
:-)
Uwaga, bo jak astmy dostanie to moze zaczac niezle gwizdac...

Pozdro.. TK

m***@matchembud.com.pl
2008-07-28 09:15:45 UTC
Post by sure
[...]

To prawda że nie warto wydawać pieniędzy na lepsze tynki gdy budynek
jest docieplony styropianem. Wystarczy zupełnie tynk akrylowy. Jednak
można zastosować tynk silikatowy lub silikonowy. Niezgadzam się z moim
poprzednikiem, tynk silikonowy MA ZDOLNOŚĆ SAMOCZYSZCZĄCĄ i proponuję
Mu zasięgnąć fachowej literatury zamin zacznie innym doradzać takie
bzdury.
A wracając do tematu. Decyzja między tynkiem akrylowym, silikatowym
lub silikonowym należy i tak od Pana. Kwestia w tym, że tynk akrylowy
jest najtańszy ok. 5,50 zł brutto za kg (cena zależy od koloru) tynk
silikatowy to już kwota ok. 8,00 zł natomiast tynk silikonowy ok. 9,00
zł. Pamiętać należy, że tynki silikatowe nie przyjmują intensywnych
kolorów.
Efekt samomycia występuje przy opadach, deszcz powoduje zmycie
zanieczyszczeń ze ścian.
Przed zakupem tynku proponuję poświęcić trochę czasu na rozpoznanie
rynku i zebrania kilku ofert różnych firm (producentów), nie warto
wybierać najtańszego tynku, jest to inwestycja na lata, (przynajmniej
taka powinna być), więc warto wydać troszkę więcej pieniędzy i zrobić
to tak jak należy.
Warto jeszcze zwrócić uwagę na to czym sąsiedzi palą zimą, i wtedy
podjąć decyzję. Polecam markowe i sprawdzone firmy.

Z poważaniem
luk
sure
2008-07-28 10:26:51 UTC
(cut)
Post by m***@matchembud.com.pl
[...]
Czy każdy tynk silikonowy jest "samozmywalny", czy dotyczy to produktów z
wyższej półki? Jakcy np. producenci są godni uwagi? A jak się mają w tym
zakresie tynki silikatowe? I co miałeś na myśli pisząc o paleniu? Tzn, jeśli
weglem, to bardziej brudzi? A kominkiem? W okolicy jest gaz z sieci, lecz na
pewno sporo osób będzie korzystało z kominków, czyli drewno...

pozdrawiam,
sure