Jakie wiertła Irwin, Joran, Bosch ?
witro
2008-06-26 09:57:34 UTC
Witam,
Kompletuje sprzêt na budowe.warsztaty przydomowego i zastanawiam siê jakie
wiert³a betonu / stali s± najlepsze (zwyk³e, nie SDS). Korzysta³em z wierte³
Jorana - s± dobre, ale mo¿e pozosta³e firmy s± co¶ warte ?
scream
2008-06-26 11:42:11 UTC
Kompletuje sprzęt na budowe.warsztaty przydomowego i zastanawiam się jakie
wiertła betonu / stali są najlepsze (zwykłe, nie SDS). Korzystałem z wierteł
Jorana - są dobre, ale może pozostałe firmy są coś warte ?
Heller chyba najlepszy i daja dozywotnia gwarancje :)
DeWalt tez niezly

Bosch sredni, udalo mi sie kilka popsuc :)
--
best regards,
scream (at)w.pl
Sebcio
2008-06-26 12:37:56 UTC
Post by scream
Heller chyba najlepszy i daja dozywotnia gwarancje :)
DeWalt tez niezly
Ja pochwalę Irwina i AEG, bo te z posiadanych przeze mnie mają się
dobrze po wielu różnych bolesnych próbach.
Post by scream
Bosch sredni, udalo mi sie kilka popsuc :)
Kupiłem komplet Boscha, wiertło skończyło się po dwóch centymetrach
nadproża. Wk**wiłem się, kupiłem komplet AEG i służy mi do dziś.
Sebcio
Maniek4
2008-06-26 16:23:39 UTC
Post by witro
[...]
Joran to dzisiejszy Irwin. Bardzo dobre wiertla, jak dla mnie najlepsze
jakie mialem.

Pozdro.. TK
Bartek
2008-06-26 20:36:43 UTC
Post by witro
[...]
Rozmawia³em na ten temat niedawno z koleg± i powiedzia³ mi, ¿e kupuje
wiert³a nie patrz±c na firmê, lecz to z czego s± zrobione. Wiert³a w pracy
zawodowej wystarczaj± mu na ok. 2000 otworów w betonie (nie jestem pewien
czy moja wiertarka sds z biedronki tyle wywierci... :)))
Bartek
JanuszK
2008-06-26 21:20:36 UTC
Post by witro
Witam,
Kompletuje sprzęt na budowe.warsztaty przydomowego i zastanawiam się jakie
wiertła betonu / stali są najlepsze (zwykłe, nie SDS).
ZApomnij, do betonu tylko SDS, może być nawet Topex idzie jak w masło,
oczywiście młot musi mieć 1KW,
Od kiedy tak zrobiłem to nawet wielka płyta mi nie straszna do wiercenia.
--
Pozdr
JanuszK
nowy140
2008-06-27 06:48:00 UTC
Post by witro
Witam,
Kompletuje sprzêt na budowe.warsztaty przydomowego i zastanawiam siê
jakie wiert³a betonu / stali s± najlepsze (zwyk³e, nie SDS).
ZApomnij, do betonu tylko SDS, mo¿e byæ nawet Topex idzie jak w mas³o,
oczywi¶cie m³ot musi mieæ 1KW,
Od kiedy tak zrobi³em to nawet wielka p³yta mi nie straszna do wiercenia.
--
Pozdr
JanuszK
wszystko byle nie chinskie
nom
2008-06-27 08:15:21 UTC
Post by nowy140
wszystko byle nie chinskie
a jest teraz co¶ co nie wyprodukowano w Chinach? :-)
Maniek4
2008-06-27 17:41:06 UTC
Post by nom
Post by nowy140
wszystko byle nie chinskie
a jest teraz co¶ co nie wyprodukowano w Chinach? :-)
Ruski telewizor kolorowy Rubin

Pozdro.. TK
Piotrek
2008-06-27 11:33:22 UTC
Post by JanuszK
ZApomnij, do betonu tylko SDS, może być nawet Topex idzie jak w masło,
Ostatnio musiałem wywiercić kilka otworów fi6 w podłodze z przyklejonym
gresem. Jako, że jest tam podłogówka, wymierzyłem sobie rurki po
zdjęciach, ale dla pewności chciałem wiercić "ostrożnie". Użyłem mojej
starej, wysłużonej wiertarki skila z udarem mechanicznym i nówka
wiertłem. Po kilku minutach wiercenia, chłodzenia wodą (i tak wiertło
się już pewnie spaliło), miałem otwór - sorry, to nie był otwór, to był
zarysowany gres, głębokość < 2mm, średnica jeszcze niepełne 6mm.

Tak więc olałem "ostrożne" wiercenie i odpaliłem SDS'a z biedronki z
wiertłem za 5zł. Wszystkie dziurki były gotowe po minucie.

Tak więc zgadzam się z przedmówcą - na budowę SDS, lub mocniejsze. Udar
mechaniczny się nie sprawdza.

pozdrawiam
Piotrek
scream
2008-06-27 12:07:20 UTC
Post by Piotrek
Tak więc zgadzam się z przedmówcą - na budowę SDS, lub mocniejsze. Udar
mechaniczny się nie sprawdza.
A niby Ty masz pneumatyczny udar w wiertarce z biedronki? Nie rozśmieszaj
mnie.
--
best regards,
scream (at)w.pl
Piotrek
2008-06-30 07:28:39 UTC
Nie rozśmieszaj mnie.
Ale to właśnie miałem na myśli...
Nie znam się na tym, jak Ty, ale mechaniczny udar to to nie jest. A
biedronka to taka metafora, że to kiepski tani sprzęt. Marka ta na E.

pozdrawiam,
Piotrek
scream
2008-06-30 07:37:09 UTC
Post by Piotrek
Nie znam się na tym, jak Ty, ale mechaniczny udar to to nie jest. A
biedronka to taka metafora, że to kiepski tani sprzęt. Marka ta na E.
Einhell? :) Te drozsze modele maja pneumatyka, reszta ma mechaniczny. Wez
pod uwage ze duza role odgrywa siła (Nm) i ilość obrotów - stąd może Ci się
wydawać, że udar jest mocniejszy niż jest naprawde.
--
best regards,
scream (at)w.pl
Piotrek
2008-06-30 08:47:51 UTC
Post by scream
Einhell? :) Te drozsze modele maja pneumatyka, reszta ma mechaniczny. Wez
pod uwage ze duza role odgrywa siła (Nm) i ilość obrotów - stąd może Ci się
wydawać, że udar jest mocniejszy niż jest naprawde.
dokładnie to takie coś
http://tiny.pl/k83x

nie jest pneumatyczny ?
na pewno nie jest to model topowy, ani nawet z tych "droższych" :))

pozdrawiam,
Piotrek
scream
2008-06-30 09:21:56 UTC
Post by Piotrek
nie jest pneumatyczny ?
Raczej nie.
--
best regards,
scream (at)w.pl
Bartek
2008-06-30 20:39:44 UTC
Post by scream
Post by Piotrek
nie jest pneumatyczny ?
Raczej nie.
Raczej tak. W tym cylindrze tu¿ za dodatkowym uchwytem siedzi silnik
ustawiony pionowo. Na osi silnika jest krótki wa³ korbowy, na nim spory
t³oczek. Ten t³ok wchodzi w element, który nadaje napêd wiert³u sds, tworz±c
swego rodzaju cylinder. Na drugim koñcu tego cylindra jest drugi t³oczek
po³±czony z wiert³em.
Mam podobny, te¿ chiñszczyznê. Te m³oty pruj± beton a¿ mi³o :)
Wcze¶niej wierci³em boschem gbh 24, który jest znacznie s³abszy.
Bartek
Fakir (w domku)
2008-06-27 20:59:55 UTC
Post by witro
[...]
pachnie ¶ciem±. CO ma do tego SDS?
To tylko sposób mocowania wiert³a. To samo wiert³o SDS mo¿na obci±æ
iw ³o¿yæ do wiertarki nie-SDS (sam tak zrobi³em niegdy¶).
Do obu wiertarek SDS Plus jakie mam s± te¿ zwyk³e "futerka" zaciskowe.

Swoj± drog±, sam bym chcia³ wiedzieæ po czym rozpoznaæ dobre wiert³a ...

PF
Maniek4
2008-06-27 22:34:10 UTC
Post by witro
[...]
Wiertarki SDS, albo mlotki maja czesto udar pneutatyczny, troche mocniejszy
od zwyklego mechanicznego. To jednak dotyczy nie najtanszych sprzetow. Mysle
jednak ze w zwyklym SDS chodzi o sile uderzenia, choc to tylko domysly gdyz
kichowatym sprzetem SDS nie dane mi bylo pracowac.
Post by Fakir (w domku)
Swoj± drog±, sam bym chcia³ wiedzieæ po czym rozpoznaæ dobre wiert³a ...
No ja tez.. :-)
Sam sprzedaje tego sporo i na pierwszy rzut oka nie da sie odroznic, nie
mowimy o ewidentnej Chinszczyznie za 50 groszy. Mysle ze marka to podstawa.
Jako ciekawostka powiem, ze wiertla SDS np. Jobi czy inne w cenie 4-10 zl
podobno w niczym nie odbiegaja rzywotnoscia wiertlom tzw. markowym takim jak
Bosch, AEG itp. Opinia nie moja, bo z SDS nie szczegolnie mam do czynienia
uzytkowo, a opinia klientow ktorzy te wiertla kupuja. Skoro kupuja to pewnie
cos w tym jest. Z drugiej strony, mam klienta zajmujacego sie kryciem dachow
dachowka ceramiczna i raz - dwa razy w miesiacu zamawia sobie po 20 wiertel
fi 4 i 5 Irwina ze zwyklym uchwytem cylindrycznym, ktorymi to wierci otwory
w dachowce ceramicznej. Mowi ze probowal roznych, ale innych nie chce.
Sprzedaje mu te wiertla ponad rok i dalej tylko Irwin. Tarcze diamentowe to
jego zdaniem Dedra, ale uwaga bo duzo rodzajow teoretycznie do tego samego.

Pozdro.. TK
JKK
2008-06-27 22:53:42 UTC
U?ytkownik "Maniek4" <***@poczta.fm> napisa? w wiadomo?ci news:g43po7$hfr$***@news.interia.pl...
Tarcze diamentowe to
Post by Maniek4
jego zdaniem Dedra, ale uwaga bo duzo rodzajow teoretycznie do tego samego.
Trzeba przeczytać co producent napisał na opakowaniu - ime więcej nacięć
(krótszych i dłuższych) tym lepiej :-)

Pzdr

JKK
JanuszK
2008-06-29 18:50:03 UTC
Post by JanuszK
Witam,
Post by JanuszK
Post by witro
wiertła betonu / stali są najlepsze (zwykłe, nie SDS).
ZApomnij, do betonu tylko SDS, może być nawet Topex idzie jak w masło,
oczywiście młot musi mieć 1KW,
pachnie ściemą. CO ma do tego SDS?
To tylko sposób mocowania wiertła. To samo wiertło SDS można obciąć
iw łożyć do wiertarki nie-SDS (sam tak zrobiłem niegdyś).
Do obu wiertarek SDS Plus jakie mam są też zwykłe "futerka" zaciskowe.
Ma dużo bo udar inny (mocniejszy) i obroty niższe wiertło tak szy bko
się nie przegrzewa.
Co do kiepskich (chińskich) wierteł, wierciłem w bloku (duża płyta) pod
karnisze sporo dziur, pod koniec wiercenia już mi ciężko te dziury szły,
aż sąsiad z góry przyleciał czy bloku nie burzę, okazało się że z
wiertła (widi) zrobił się tłuczek :)zaokrągląny koniec z jakimiś
resztkami widi nadal jakoś wiercił :) przy wiertarce nie do pomyślenia.
Młot miałem tani 600W dawno temu kupiony w Makro.
Swoją drogą, sam bym chciał wiedzieć po czym rozpoznać dobre wiertła ...
Teraz jak kupuję to o oczko drosze od najtańszych i nie zawiodłem się.
PF
--
Pozdr
JanuszK
666
2008-06-30 10:42:26 UTC
Po tym, że są z hurtowni, a nie z detalicznego z marża 60% ceny.
JaC

-----
Swoją drogą, sam bym chciał wiedzieć po czym rozpoznać dobre wiertła ...
maciek23i
2008-06-27 13:42:22 UTC
Post by witro
Witam,
Kompletuje sprzęt na budowe.warsztaty przydomowego i zastanawiam się jakie
wiertła betonu / stali są najlepsze (zwykłe, nie SDS). Korzystałem z wierteł
Jorana - są dobre, ale może pozostałe firmy są coś warte ?
Ja polecam do betonu Hitachi i Tivoli - idzie jak w masło, do stali mam
AEG - przewierciłem ok 200 słupków i ledwo widać że było używane -
oczywiście mu si to być to tytanowe (ok 50 zł/szt.).

MK
Bambus
2008-06-27 14:16:20 UTC
Post by maciek23i
Ja polecam do betonu Hitachi i Tivoli - idzie jak w masło, do stali mam
AEG - przewierciłem ok 200 słupków i ledwo widać że było używane -
oczywiście mu si to być to tytanowe (ok 50 zł/szt.).
Zalezy jaka stal... Ostatnio wierciłem w nierdzewce i tytanowe ledwo to
zadrapały. Kupiłem kobaltowe i wchodziły jak w masło...
Balustrade robiłem. Wiertła tanie bo chyba po 9 zł czy 12 zł za fi 7

Pan Bambuś
Marek Dyjor
bo nierdzewka jest wredna, tępi wiertła jak diabli
Bambus
2008-06-27 20:20:42 UTC
Post by Marek Dyjor
Post by Bambus
Post by maciek23i
[...]
i niestety trzeba w niej umieć wiercić...
tu sds nie pomoże...

Buziaczki!
Bambuś
Maniek4
2008-06-27 22:39:54 UTC
Zalezy jaka stal... Ostatnio wierci³em w nierdzewce i tytanowe ledwo
to zadrapa³y. Kupi³em kobaltowe i wchodzi³y jak w mas³o...
Balustrade robi³em. Wiert³a tanie bo chyba po 9 z³ czy 12 z³ za fi 7
bo nierdzewka jest wredna, têpi wiert³a jak diabli
i niestety trzeba w niej umieæ wierciæ...
tu sds nie pomo¿e...
Do stali nierdzewnej najlepsze sa wiertla kobaltowe, ale tu trzeba pamietac
ze wiertla kobaltowe "nie lubia" wysokich obrotow, zreszta wiekszosc
dzisiejszych wiertel takowych "nie lubi".

Pozdro..TK
JKK
2008-06-27 22:54:41 UTC
Post by Maniek4
ze wiertla kobaltowe "nie lubia" wysokich obrotow, zreszta wiekszosc
dzisiejszych wiertel takowych "nie lubi".
Potwierdzam - najmniejsze obroty z możliwych i jeszcze doczytać,
czy czasami chłodziwa nie potrzebuje ...

Pzdr

JKK
Bambus
2008-06-27 23:12:01 UTC
Post by JKK
Post by Maniek4
ze wiertla kobaltowe "nie lubia" wysokich obrotow, zreszta wiekszosc
dzisiejszych wiertel takowych "nie lubi".
Potwierdzam - najmniejsze obroty z możliwych i jeszcze doczytać,
czy czasami chłodziwa nie potrzebuje ...
Dokładnie! I mocny docisk. Można polewać woda co chwil pare, ale jak sie
umiejętnie wierci to wiertło nie osiągnie temperatury ponad 100C

Buziaczki!
Bambuś
Marek Dyjor

raczej wierteł do stali nikt "na SDSie" nie robi :)
Sen
2008-06-30 07:29:17 UTC
Post by Marek Dyjor
raczej wierteł do stali nikt "na SDSie" nie robi :)
robi, i do drewna tez (mocowanie sds plus)
S.
666
2008-06-30 10:41:34 UTC
Nie znasz się niestety.