obnizanie sufitu
goratex
2005-08-20 06:51:45 UTC
czy ktos z szanownych grupowiczow móg³ by mi wyjasnic jak sie ma obnizenie
sufitu do oszczednosci na ogrzewaniu tych obnizonych i nieobnizonych
pomieszczen, nadmieniam ze pomieszczenie 40m2 chcem obnizyc o 50cm i sa
bardzo sprzeczne opinie na temat celowosci takiej roboty

marek
william
2005-08-20 07:39:11 UTC
Post by goratex
[...]
Z w³asnego doswiadczenia mogê powiedzieæ, ¿e efekt jest. I to bardzo
prosto wyt³umaczalny - masz po prostu mniejsz± kubaturê powietrza i mniejsze
powierzchnie ¶cian ogrzewanych. Jak rozumiem masz bardzo stare budownictwo,
je¶li chcesz obni¿yæ o 50cm. Teraz pytanie co jest pietro wy¿ej ? Je¶li
pomieszczenie nieogrzewane to folia + we³na jeszcze bardziej poprawi
sytuacjê.
BartekK
2005-08-20 09:33:53 UTC
Z własnego doswiadczenia mogę powiedzieć, że efekt jest. I to bardzo
prosto wytłumaczalny - masz po prostu mniejszą kubaturę powietrza i mniejsze
powierzchnie ścian ogrzewanych. Jak rozumiem masz bardzo stare budownictwo,
jeśli chcesz obniżyć o 50cm. Teraz pytanie co jest pietro wyżej ? Jeśli
pomieszczenie nieogrzewane to folia + wełna jeszcze bardziej poprawi
sytuację.
mozesz przyblizyc to z folia+welna?
bo akurat mam taka sytuacje, ze nademna jest strych nieogrzewany,
obnizam sufit (mialem 3.15m wysokosci, obnizam o jakies 30cm) chcialem
na sufit poprzykrecac styropian 10cm bo latwo przyciac i zamontowac
(sufit jest z desek otynkowanych, wiec dobrze sie przykreca). Zolta
welna bylaby lepsza? tylko jak to mocowac ? i poco/gdzie folia?
william
2005-08-20 10:56:33 UTC
Post by BartekK
[...]
We³na jako docieplenie. Przy suficie obni¿anym (p³yty g-k na ruszcie)
ciê¿ko szczenie zaizolowaæ styropianem. Folia po to, zeby para wodna z
pomieszczenia ciep³ego nie zawilgaca³a we³ny (wówczas przestaje izolowaæ
cieplnie). Ty chcesz kleiæ do sufitu, wieæ to zupe³nie inna sprawa.
Styropian bedzie lepszy. Musisz mieæ tylko ¶wiadomosæ, ¿e taki sufit jest
bardzo niebezpieczny w czasie po¿aru, wiêc jak bym mia³ radziæ nie dawaj go
w sypialni i koryta¿ach.
BartekK
2005-08-20 11:47:59 UTC
Post by BartekK
mozesz przyblizyc to z folia+welna?
Wełna jako docieplenie. Przy suficie obniżanym (płyty g-k na ruszcie)
ciężko szczenie zaizolować styropianem. Folia po to, zeby para wodna z
pomieszczenia ciepłego nie zawilgacała wełny (wówczas przestaje izolować
cieplnie). Ty chcesz kleić do sufitu, wieć to zupełnie inna sprawa.
Styropian bedzie lepszy. Musisz mieć tylko świadomosć, że taki sufit jest
bardzo niebezpieczny w czasie pożaru, więc jak bym miał radzić nie dawaj go
w sypialni i korytażach.
to idzie na lazienke/kuchnie. Sadze ze lepiej zaizoluje te 5-10cm
styropianu dobrze przylegajace do sufitu, niz slabo szczelna welna
lezaca na ruszcie na gipsie, a nad nia kupa powietrza... Bycmoze dam
welne na gips, ale tylko poto by zaizolowac akustycznie (zeby sie nie
robilo "pudlo od gitary" z sufitu, i zeby nie bylo slychac pracujacego w
wyciagu wentylatora itd przez sufit
Legato
2005-08-21 08:57:53 UTC
Post by william
[...]